Saab 9000 2,0T Airflow
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Noniin onnistunut ostosreissu on nyt tehty. Lautamäki Motorsportista löytyi Momon kuppipenkki ja kiinnitysraudat, Momon Drifting ratti, Auto Meter ahto- ja öljynpainemittarit. Nyt on mies taas yhtä tiliä köyhempi
Vähän koitin istuttaa penkkiä autoon, koska piti saada varmuus siitä mihin kohtaan on hyvä hitsata poikkituki. Ja kyllähän se siihen mahtuu mihin sen alunperinkin jo ajattelin Viikonlopun aikana pitäisi saada taas jotain aikaan.
Kuvia penkistä ja ratista:
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1002255.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1002256.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1002257.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1002258.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1002259.jpg
Vähän koitin istuttaa penkkiä autoon, koska piti saada varmuus siitä mihin kohtaan on hyvä hitsata poikkituki. Ja kyllähän se siihen mahtuu mihin sen alunperinkin jo ajattelin Viikonlopun aikana pitäisi saada taas jotain aikaan.
Kuvia penkistä ja ratista:
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1002255.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1002256.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1002257.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1002258.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1002259.jpg
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Jaa tästä tulee siis drifteriTeePee kirjoitti: Momon Drifting ratti,
Porsche 944 turbo 2jz
Porsche Cayman
Porsche Cayman
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Joo, etuvetodrifteri nii voi burnata pakilla Oli kyll aika hauskaa ku kotona huomasin kattoa tarkemmin mikä ratti se oikeen oli Kattelin vaa siel Lautamäellä niitä eri ratteja ja toi oli hienoin niin ostin sen.
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Eilen tein kiinnikkeet kuskin penkille ja sovitin sitä autoon. Kesti kyllä kauan ennen kuin löytyi oikea kohta pultata penkki kiinni. Tässä vaiheessa tuli sitten sellainen ongelma, että ratti oli liian alhaalla ja lähellä jalkoja. No vähän siinä mietittiin ja päädyttiin sitten tällaiseen ratkaisuun http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1005662.jpg
Eli siis irroitin tuon ratin telineen ja laitoin muutaman prikan alakiinnikkeiden taakse niin ratti nousi juuri sopivaan asentoon. Onneksi ei ollut sen isompi vaiva.
Penkkien takaa kulkevan poikkituen heppasin eilen kiinni. Jäi vielä hyvin tilaa että joskus jos on tarpeen niin saa penkkiä siirrettyä vielä taaksekin päin.
http://kuvablogi.com/nayta/1005665/
http://kuvablogi.com/nayta/1005664/
http://kuvablogi.com/nayta/1005663/
Tämän päivän operaatio on muokata vielä viimeiset turvakaariputket ja rakentaa vaihdekepin kiinnitysteline ja kiinnittää se autoon.
EDIT: Eipä tullut tehtyä muuta kuin siivottua talli ja imuroitua pahimmat metallipölyt ym roskat autosta
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1007731.jpg
Eli siis irroitin tuon ratin telineen ja laitoin muutaman prikan alakiinnikkeiden taakse niin ratti nousi juuri sopivaan asentoon. Onneksi ei ollut sen isompi vaiva.
Penkkien takaa kulkevan poikkituen heppasin eilen kiinni. Jäi vielä hyvin tilaa että joskus jos on tarpeen niin saa penkkiä siirrettyä vielä taaksekin päin.
http://kuvablogi.com/nayta/1005665/
http://kuvablogi.com/nayta/1005664/
http://kuvablogi.com/nayta/1005663/
Tämän päivän operaatio on muokata vielä viimeiset turvakaariputket ja rakentaa vaihdekepin kiinnitysteline ja kiinnittää se autoon.
EDIT: Eipä tullut tehtyä muuta kuin siivottua talli ja imuroitua pahimmat metallipölyt ym roskat autosta
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1007731.jpg
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Kansi kiinni:
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1020697.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1020700.jpg
Uudet paininkupit paikoillaan:
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1020718.jpg
Alkoi kyllästyttämään se ainainen naputus mikä noista nostimista lähtee, kun ne on tukossa, niin pelasin nyt varman päälle ja hankin aivan tuliterät Niiden kanssa ei pitäisi tulla enää murheita.
Öljypohjaan tehtiin tänään "hipokiinnike" turbon öljynpaluulle, eli huomenna saa pultata senkin kiinni. Ja jos vain ehtii niin vaihdelaatikkoa ja apulaitteita voisi jo alkaa ruuvailemaan siinä samalla kiinni. Ens viikonloppuna jos saan moottorinosturin lainaan niin nostetaan kone paikoilleen ja aletaan sovittaa pakosarjaa.
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1020697.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1020700.jpg
Uudet paininkupit paikoillaan:
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1020718.jpg
Alkoi kyllästyttämään se ainainen naputus mikä noista nostimista lähtee, kun ne on tukossa, niin pelasin nyt varman päälle ja hankin aivan tuliterät Niiden kanssa ei pitäisi tulla enää murheita.
Öljypohjaan tehtiin tänään "hipokiinnike" turbon öljynpaluulle, eli huomenna saa pultata senkin kiinni. Ja jos vain ehtii niin vaihdelaatikkoa ja apulaitteita voisi jo alkaa ruuvailemaan siinä samalla kiinni. Ens viikonloppuna jos saan moottorinosturin lainaan niin nostetaan kone paikoilleen ja aletaan sovittaa pakosarjaa.
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Nyt sä petät meidät kaikki! Eikö olla aina pidetty kiinni siitä, että vähintään öljynpaluun on oltava typ: raneTeePee kirjoitti:Öljypohjaan tehtiin tänään "hipokiinnike" turbon öljynpaluulle, eli huomenna saa pultata senkin kiinni.
Muistakaa männän jäähdytys nostellessa. Sen verran hurjasti on pyssykylässä viimeaikoina nosteltu koneita.Ens viikonloppuna jos saan moottorinosturin lainaan niin nostetaan kone paikoilleen ja aletaan sovittaa pakosarjaa.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Enää ei pysty ranettamaan edes öljynpaluuta
Ja ei ollut kyllä turha ostos se moottorinosturi
Ja ei ollut kyllä turha ostos se moottorinosturi
-
- "Turbo"
- Viestit: 295
- Liittynyt: La Huhti 02, 2005 00:34
- Paikkakunta: Mustasaari, Petsmo
- Viesti:
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
TuPen kanssa mietittiin perjantaina notta montako saabin moottoria sillä nosturilla on nostettu ja moneenko kertaan.
Ei setä vittuile, setä neuvoo!
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1023513.jpgTeePee kirjoitti:Enää ei pysty ranettamaan edes öljynpaluuta
Otin kuvan kun teepee asentaa kannentiivisteen ILMAN ranetusta
edit: Nosturi tällähetkellä jonkun nimeltämainitsettoman bmw harratajan tallilla Saa nähdä koska saat...
Porsche 944 turbo 2jz
Porsche Cayman
Porsche Cayman
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Työtavoista päätellen TeePee on katsellut liikaa Clarksonin "asennuksia"TuPe kirjoitti:http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1023513.jpgTeePee kirjoitti:Enää ei pysty ranettamaan edes öljynpaluuta
Otin kuvan kun teepee asentaa kannentiivisteen ILMAN ranetusta
Taitaa sitten olla tulossa kopallinen vettä suurelle sotapäällikkölle. On meinaan ollut kaveri vähän JANOINENedit: Nosturi tällähetkellä jonkun nimeltämainitsettoman bmw harratajan tallilla Saa nähdä koska saat...
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Vähän koekasasin pakettia... tuota pakosarjaa en aio käyttää. Siitä hyödynnetään vain laipat seuraavaan pakosarjaprojektiin. Viikonloppuna jos sais taas jotain aikaan.
http://kuvablogi.com/nayta/1026446/
http://kuvablogi.com/nayta/1026446/
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Kuupan komein projekti ehdottomasti.
Satuitko käyttämään Momon penkkiä vaa'an päällä?
Satuitko käyttämään Momon penkkiä vaa'an päällä?
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Valmistajan mukaan penkki painaa 18,9lb eli ~8,5kg. En punninnut itse ollenkaan, mutta vakiota selvästi kevyempi. Hiilikuiturunkoiset penkit olis maksanut hunajaa ja painonsäästöä olisi tullut mojovat 8-10kgCC Aero kirjoitti:Kuupan komein projekti ehdottomasti.
Satuitko käyttämään Momon penkkiä vaa'an päällä?
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Itse olen kytännyt Kiinakopio-hiilikuitupenkkejä, joilla tuon noin 8 kiloa säästäisi Vielä kun pääsisi koeistumaan moista, niin voisi jopa harkita. Hintahan on noissa edullinen.TeePee kirjoitti:Valmistajan mukaan penkki painaa 18,9lb eli ~8,5kg. En punninnut itse ollenkaan, mutta vakiota selvästi kevyempi. Hiilikuiturunkoiset penkit olis maksanut hunajaa ja painonsäästöä olisi tullut mojovat 8-10kg