Saab 9000 2,0T Airflow

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Noniin onnistunut ostosreissu on nyt tehty. Lautamäki Motorsportista löytyi Momon kuppipenkki ja kiinnitysraudat, Momon Drifting ratti, Auto Meter ahto- ja öljynpainemittarit. Nyt on mies taas yhtä tiliä köyhempi :D

Vähän koitin istuttaa penkkiä autoon, koska piti saada varmuus siitä mihin kohtaan on hyvä hitsata poikkituki. Ja kyllähän se siihen mahtuu mihin sen alunperinkin jo ajattelin :P Viikonlopun aikana pitäisi saada taas jotain aikaan.

Kuvia penkistä ja ratista:
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1002255.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1002256.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1002257.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1002258.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1002259.jpg
TuPe
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 12:51
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TuPe »

TeePee kirjoitti: Momon Drifting ratti,
Jaa tästä tulee siis drifteri :mrgreen:
Porsche 944 turbo 2jz
Porsche Cayman
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Joo, etuvetodrifteri nii voi burnata pakilla :lol: Oli kyll aika hauskaa ku kotona huomasin kattoa tarkemmin mikä ratti se oikeen oli :) Kattelin vaa siel Lautamäellä niitä eri ratteja ja toi oli hienoin niin ostin sen.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Eilen tein kiinnikkeet kuskin penkille ja sovitin sitä autoon. Kesti kyllä kauan ennen kuin löytyi oikea kohta pultata penkki kiinni. Tässä vaiheessa tuli sitten sellainen ongelma, että ratti oli liian alhaalla ja lähellä jalkoja. No vähän siinä mietittiin ja päädyttiin sitten tällaiseen ratkaisuun http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1005662.jpg
Eli siis irroitin tuon ratin telineen ja laitoin muutaman prikan alakiinnikkeiden taakse niin ratti nousi juuri sopivaan asentoon. Onneksi ei ollut sen isompi vaiva.

Penkkien takaa kulkevan poikkituen heppasin eilen kiinni. Jäi vielä hyvin tilaa että joskus jos on tarpeen niin saa penkkiä siirrettyä vielä taaksekin päin.
http://kuvablogi.com/nayta/1005665/
http://kuvablogi.com/nayta/1005664/
http://kuvablogi.com/nayta/1005663/

Tämän päivän operaatio on muokata vielä viimeiset turvakaariputket ja rakentaa vaihdekepin kiinnitysteline ja kiinnittää se autoon. :P

EDIT: Eipä tullut tehtyä muuta kuin siivottua talli ja imuroitua pahimmat metallipölyt ym roskat autosta :roll:
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1007731.jpg
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Kansi kiinni:
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1020697.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1020700.jpg

Uudet paininkupit paikoillaan:
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1020718.jpg

Alkoi kyllästyttämään se ainainen naputus mikä noista nostimista lähtee, kun ne on tukossa, niin pelasin nyt varman päälle ja hankin aivan tuliterät :P Niiden kanssa ei pitäisi tulla enää murheita.

Öljypohjaan tehtiin tänään "hipokiinnike" turbon öljynpaluulle, eli huomenna saa pultata senkin kiinni. Ja jos vain ehtii niin vaihdelaatikkoa ja apulaitteita voisi jo alkaa ruuvailemaan siinä samalla kiinni. Ens viikonloppuna jos saan moottorinosturin lainaan niin nostetaan kone paikoilleen ja aletaan sovittaa pakosarjaa.
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja tema »

TeePee kirjoitti:Öljypohjaan tehtiin tänään "hipokiinnike" turbon öljynpaluulle, eli huomenna saa pultata senkin kiinni.
Nyt sä petät meidät kaikki! Eikö olla aina pidetty kiinni siitä, että vähintään öljynpaluun on oltava typ: rane
Ens viikonloppuna jos saan moottorinosturin lainaan niin nostetaan kone paikoilleen ja aletaan sovittaa pakosarjaa.
Muistakaa männän jäähdytys nostellessa. Sen verran hurjasti on pyssykylässä viimeaikoina nosteltu koneita.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Enää ei pysty ranettamaan edes öljynpaluuta :wink:

Ja ei ollut kyllä turha ostos se moottorinosturi :lol:
Jakke_
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: La Huhti 02, 2005 00:34
Paikkakunta: Mustasaari, Petsmo
Viesti:

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja Jakke_ »

TuPen kanssa mietittiin perjantaina notta montako saabin moottoria sillä nosturilla on nostettu ja moneenko kertaan. :P
Ei setä vittuile, setä neuvoo!
TuPe
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 12:51
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TuPe »

TeePee kirjoitti:Enää ei pysty ranettamaan edes öljynpaluuta :wink:
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1023513.jpg

Otin kuvan kun teepee asentaa kannentiivisteen ILMAN ranetusta 8)

edit: Nosturi tällähetkellä jonkun nimeltämainitsettoman bmw harratajan tallilla Saa nähdä koska saat... :(
Porsche 944 turbo 2jz
Porsche Cayman
Jakke_
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: La Huhti 02, 2005 00:34
Paikkakunta: Mustasaari, Petsmo
Viesti:

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja Jakke_ »

Linkki ei toimi.
Ei setä vittuile, setä neuvoo!
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja tema »

TuPe kirjoitti:
TeePee kirjoitti:Enää ei pysty ranettamaan edes öljynpaluuta :wink:
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1023513.jpg

Otin kuvan kun teepee asentaa kannentiivisteen ILMAN ranetusta 8)
Työtavoista päätellen TeePee on katsellut liikaa Clarksonin "asennuksia" :)

edit: Nosturi tällähetkellä jonkun nimeltämainitsettoman bmw harratajan tallilla Saa nähdä koska saat... :(
Taitaa sitten olla tulossa kopallinen vettä suurelle sotapäällikkölle. On meinaan ollut kaveri vähän JANOINEN :evil:
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Vähän koekasasin pakettia... tuota pakosarjaa en aio käyttää. Siitä hyödynnetään vain laipat seuraavaan pakosarjaprojektiin. Viikonloppuna jos sais taas jotain aikaan.

http://kuvablogi.com/nayta/1026446/
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Kuupan komein projekti ehdottomasti.

Satuitko käyttämään Momon penkkiä vaa'an päällä?
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TeePee »

CC Aero kirjoitti:Kuupan komein projekti ehdottomasti.

Satuitko käyttämään Momon penkkiä vaa'an päällä?
Valmistajan mukaan penkki painaa 18,9lb eli ~8,5kg. En punninnut itse ollenkaan, mutta vakiota selvästi kevyempi. Hiilikuiturunkoiset penkit olis maksanut hunajaa ja painonsäästöä olisi tullut mojovat 8-10kg 8)
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

TeePee kirjoitti:Valmistajan mukaan penkki painaa 18,9lb eli ~8,5kg. En punninnut itse ollenkaan, mutta vakiota selvästi kevyempi. Hiilikuiturunkoiset penkit olis maksanut hunajaa ja painonsäästöä olisi tullut mojovat 8-10kg 8)
Itse olen kytännyt Kiinakopio-hiilikuitupenkkejä, joilla tuon noin 8 kiloa säästäisi :) Vielä kun pääsisi koeistumaan moista, niin voisi jopa harkita. Hintahan on noissa edullinen.
Vastaa Viestiin