![Kuva](http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1035871.jpg)
Aloitetaampa uusi topic otsikon/kuvan mukaisesta kulkineesta. Kyseessä siis 88-mallinen 9000 Turbo automaatti, joka uudenkarheana on palvellut Tampereen Valmettia. Ostohetkellä kilometrejä oli taakse kertynyt reilu 400tkm. Varustelista tonnarissa on aika pitkä, mm. sähkökäyttöiset ikkunat, sisätilanpistoke, nahkasisusta, vakionopeudensäädin, ajotietokone, sähköpeilit, kaukosäätöinen keskuslukitus, automaattinen ilmastointi ja hälytin löytyvät. Näiden lisäksi ulkokuorta on koristettu alkuperäisellä isolla Airflow -korisarjalla, takaheijastinpaneelilla ja 16" Crosspoke aluvanteilla. Jotta kaikki ei olisi kuten elokuvissa, löytyi autosta myös pari vikaa. Ostohetkellä vesipumppu oli sanonut työsopimuksensa irti, joten jäähdytysvesi ei tahtonut pysyä myllyssä millään. Myös kannentiiviste oli saanut kipeää. Tästäkin huolimatta auto tuli haettua ajamalla ja hakureissua voi pitää eräänlaisena elämysmatkana. Lisäksi takapyöränkoteloista löytyy pientä peltiosien oksidoitumista.
Alunperin oli tarkoitus valmistuttua hakea ruotsista tuoreempi 9000cs Aero. Kuitenkin tämän yksilön havaittuani ja erään nimeltämainitsemattoman saabistitoverin ylipuhumisen tuloksena haun kohde vaihtui. Tarkoituksena tonnarista olisi leipoa käyttöpommi, joka toivottavasti palvelisi urhoollisena sotaratsuna tulevina vuosina. Tästä syystä tonnarille olisi ennen käyttöönottoa tehdä pienimuotoinen 400tkm:n huolto, joka pitää sisällään koneen ja laatikon remontoinnin/tiivistämisen, ruostevaurioiden korjaamisen sekä jotain muuta pientä laittamista. Tämän lisäksi ajo-ominaisuuksiin, ulkonäköön ja suorituskykyyn olisi tarkoitus hivenen panostaa.
Koska kone piti käydessään pientä räminää ja kansiremontti piti joka tapauksessa tehdä, ajattelin että tässä vaiheessa moottoriremontti jossain laajuudessa voisi olla ajankohtainen. Remonttia on jo sen verran aloitettu että auto on siirtynyt tallilla sisätiloihin ja kone-laatikkopaketti on irtautunut korista.
Myös jotain romua on jo tullut hommailtua. Talliin on mm. eksynyt nahkainen Talladega -nahkaruori, toiset 16" Crosspoket ja ehjä takaheijastinpaneeli sekä sekalaista koneen osaa, kuten Bougicord -tulpanjohdot. Myös jonkinlaisia hifistämistarpeita on tarttunut käsiin, mm. JVC:n DSP -soitin, SPL-dynamicsin 4-kanavainen vahvistin ja Diamond Audion "Sulosointunen" -erillissarja. Näiden lisäksi edellisestä tonnarista jäivät etujalkatilojen midi-kotelot sekä subbari ja vahvistin.
Koitan tulevaisuudessa päivitellä tätä juttua sekä napsia lisää kuvia kun vaan tulee turailtua jotain lisää tallilla. Palautettakin saa toki antaa
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)