9000CSE -96 Kolariauto kuosiin..

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: 9000cse Kolariauto kuosiin..

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Onnittelut täältäkin,nyt ei muutakun ajoa vaan :wink:
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Famnium
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: La Helmi 23, 2008 08:52
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 9000cse Kolariauto kuosiin..

Viesti Kirjoittaja Famnium »

heh, kiitosta onnitteluista :D enää pitäisi löytää puskuri kun nykyinen on kaverin aeron lainapuskuri..
onko muuten aeron ja normi cs:n puskimien niillä muovilipoilla alaalla isoja eroja ?
kun aeron lipan saisin kunnostettavaksi..
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: 9000cse Kolariauto kuosiin..

Viesti Kirjoittaja Jope »

On eroa, mutta kaikenhan saa sopimaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: 9000cse Kolariauto kuosiin..

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Famnium kirjoitti:onhan tuo ihme nipotusta kyllä ei muuta voi sanoa, onneksi selvittiin pelkällä dynolla ja pienellä paperin palalla, ja ei hätää dynon suhteen kun 25% saa tehot nousta vakioon nähden jotta ei vaikuta katsastukseen.
Paitsi että...
J.N kirjoitti:
V.J.S kirjoitti: c) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita tehokkaamman moottorin teho on korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman normin mukaan mitattuna;
Ja kun vertailumoottorina käytetään tonnarin tehokkainta, eli airon 2.3l pataa, niin 225hp+20%=270hp. :)

-Sami

ps. onneksi pääsit vähällä, on noita hullumpiakin vaatimuksia inssit esitelly. :)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9000cse Kolariauto kuosiin..

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Mimmi kirjoitti:
Tobbana kirjoitti:Ja kun vertailumoottorina käytetään tonnarin tehokkainta, eli airon 2.3l pataa, niin 225hp+20%=270hp. :)
Ei pidä paikkaansa. Vertailukohtana ei pidetä Aeroa, koska Aero on eri tyyppihyväksynnällä kuin "tavallinen tonttu", jonka suurin teho on 200hv.
98 vuonna on myyty ihan perus CSE:tä 225hp pannulla joten löytyy vertailu ihan perustontustakin.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9000cse Kolariauto kuosiin..

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Mimmi kirjoitti:Kurkkaahan kuitenkin ko. "perusmallin" tyyppihyväksyntänumero, epäilen sen olevan saman kuin Aeron.
Missäs kohtaa toi tyyppihyväksyntänumero on? tänään mahis vilkasta aero vs. 225hp cse vs. 2.3t cse
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9000cse Kolariauto kuosiin..

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Mimmi kirjoitti:Rekisteriotteessa.
Ko. kohta on rekisteriotteessa tyhjää täynnä, saa varmaan virittää vapaasti :lol:
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9000cse Kolariauto kuosiin..

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Mimmi kirjoitti:Sitten menee hieman vaikeammaksi. E-hyväksyntäkoodien kanssa katsastuskonttorille, jos he suostuisivat kertomaan tyyppihyväksyntäkoodin.
Kaikissa 3:ssa tonnarissa oli rekisteriotteessa toi tyhjä. Hervannan huuhaakonttorillahan nuo kaikki on rekisteröity. Onkohan aidoissa "suomiautoissa" noi kaikki rekisteriotteen kohdat täytetty?
Famnium
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: La Helmi 23, 2008 08:52
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 9000cse Kolariauto kuosiin..

Viesti Kirjoittaja Famnium »

täällä on aito suomiauto ja kohta oli omassa otteessa tyhjä..
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: 9000cse Kolariauto kuosiin..

Viesti Kirjoittaja Jope »

Nykyisissä otteissa se on siellä lisätietokentässä "LTJ-tyyppikoodi"-rivillä. Jos on. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Famnium
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: La Helmi 23, 2008 08:52
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 9000cse Kolariauto kuosiin..

Viesti Kirjoittaja Famnium »

pitäisi ottaa ja poistaa tuo vaalentunut maali tuosta auton pinnasta.. miksikä sitä nyt sanotaankaan kalkkikertymä tai muu semmoinen..
hionta laitteet on mutta onko saabin tuohon imola rediin olemassa jotain omaa värivahaa jota olisi hyvä käyttää.. vastailkaa jos joku tämän lukee ja tietää..
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Miika79
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Su Huhti 03, 2005 22:18
Paikkakunta: Kokkola

Re: 9000cse Kolariauto kuosiin..

Viesti Kirjoittaja Miika79 »

Famnium kirjoitti:pitäisi ottaa ja poistaa tuo vaalentunut maali tuosta auton pinnasta.. miksikä sitä nyt sanotaankaan kalkkikertymä tai muu semmoinen..
hionta laitteet on mutta onko saabin tuohon imola rediin olemassa jotain omaa värivahaa jota olisi hyvä käyttää.. vastailkaa jos joku tämän lukee ja tietää..
Eli varmaankin kannattaa kiillottaa pinta ensin. Eipä tuohon mitään värivahoja kannata käyttää. Värivahat taitaa olla ns. myyntifiksauksiin, että saa pienet kiveniskut sun muut pikku virheet peittoon. Ihan normaali vaha toimii kyllä punaiseenkin.

Vahan merkistä voikin sitten väitellä vaikka kuinka kauan. Omaan autoon laitoin muutama kuukausi sitten Autoglymin high definition waxin päälle. Ihan hyvältä näyttää, mutta kestosta ei ole vielä tietoa. Varma valinta taitaa olla se Autoglymin punainen+kulta. Tai sitten Zaino.
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: 9000cse Kolariauto kuosiin..

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Famnium kirjoitti:pitäisi ottaa ja poistaa tuo vaalentunut maali tuosta auton pinnasta.. miksikä sitä nyt sanotaankaan kalkkikertymä tai muu semmoinen..
hionta laitteet on mutta onko saabin tuohon imola rediin olemassa jotain omaa värivahaa jota olisi hyvä käyttää.. vastailkaa jos joku tämän lukee ja tietää..
Muutamaan autoon olen tehnyt käsittelyn Fareglan G6:lla käsin. G10 taitaaa olla koneelliseen hiontaan parempi. Sen jälkeen laittaa Autoglymin punaisen ja vielä kullan perään, niin ei eroa maalipinta juurikaan uudesta,pois lukien kiveniskut ja ystävällisten kanssa autoilijoiden jättämät lommot kylkiin :twisted:
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Famnium
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: La Helmi 23, 2008 08:52
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 9000cse Kolariauto kuosiin..

Viesti Kirjoittaja Famnium »

ja nyt on koneellisesti kiillotettu ja käsin tunteella vahattu auto, ja voin sanoa että auto on aivan eri planeetalta..
vahana toimi Korrekin joku minkä nimeä en jaksa muistaa...
hapettumat poisti turle waxin tuotteet..
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Famnium
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: La Helmi 23, 2008 08:52
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 9000cse Kolariauto kuosiin..

Viesti Kirjoittaja Famnium »

tässä olisi yksi kuva hienosti käsitellystä maalipinnasta, on tuo imola red komea väri kun sen pitää hyvänä.. 3 tuntia tuohon käsittelyyn meni mutta se oli sen arvoista..

tässä yksi kuvatus
http://i295.photobucket.com/albums/mm16 ... 008199.jpg

verratkaapa maalipintaa vaikka tähän mitä oli ennen

http://i295.photobucket.com/albums/mm16 ... 008179.jpg


ja kuvassa näkyvä ruosteinen vetokoukku on NYT maalattu uudelleen..
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Vastaa Viestiin