Lasikuitupulkka

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Re: Lasikuitupulkka

Viesti Kirjoittaja veijostin »

Moi. Hieno projekti sulla. Mites muuten tuon sun varaosakuupan puskurit? Kiinnostais ostaa ne omaan 96:een jos ovat myytävänä. Ostin viime viikolla 160tkm ajetun "suht siistin" kajaakin, mutta se on vuosimallia 76, eli siinä on ne mahtavat muovipuskurit. Auton sais 96% museorekisteriin jo nyt, mutta tahtoisin omaani ne kromipuskurit, vaikka en enään sen jälkeen saiskaan sitä museoon.
Kiitti! :)
Täytyy tuottaa pettymys, sillä eihän noita uskalla mennä myymään. Tiedä millon niitä tulee tarvitseen.
veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Re: Lasikuitupulkka

Viesti Kirjoittaja veijostin »

No nyt on vanteet puhallettu. Vielä kun maanantaina maalari vetää alumiinilakan pintaan, niin huh! 8) Laitan sitten kuvia kun kiiltää. :)
veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Re: Lasikuitupulkka

Viesti Kirjoittaja veijostin »

Viikonlopun aikana tuli hitsailtua jokunen paikka tuohon pohjalevyyn. Lisäksi otin bensatankin, bensaletkun ja jarruletkut irti. Positiivinen yllätys oli, että tuo tankin paikka oli käytännössä täysin ruosteeton:

http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 850425.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 850426.jpg

Nyt kun tuota kabiinin lattiaa ei tarvitse enää paikata(vähään aikaan), niin seuraavana oliskin vuorossa Lattian maalaaminen. Toivottavasti on vielä ilmoja laittaa autoa ulkosalla, kun ei ole vielä ainakaan talveksi lämmintä harrastuspaikkaa tiedossa..
veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Re: Lasikuitupulkka

Viesti Kirjoittaja veijostin »

No nyt on vanteet lakattu:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 850430.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 850431.jpg

Onhan noissa jonkun verran kolhuja. Varsinkin tuo lakkaus toi ne esille paremmin, mutta kelpaa minulle. Hyvinkin.

Uudet renkaatkin on jo tilattu, kun edelliset oli huonokuntoiset/halkeilleet/kahta eri merkkiä. Vielä kun bongaisi jostain ne siniset saab -keskiöt noihin vanteisiin.. 8)

Niin jo uudet pultit olisi kiva hankkia myös noille vanteille, kun vanhat on aika heikossa hapessa ja taisi pari prikkaakin puuttua. Sattuisko joku tietään mistä nuita keskiöitä tai pultteja voisi ostaa?
Heguli
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 22:46
Paikkakunta: Kangasala

Re: Lasikuitupulkka

Viesti Kirjoittaja Heguli »

>Ruotsin Sonett klubilla oli ainakin pari vuotta sitten keskiöitä, joten kannattaa kysyä sieltä. http://www.sonettclub.se/

Pulttit taas kuulunevat vieläkin Tyrkkö industrin tuotevalikoimaan
veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Re: Lasikuitupulkka

Viesti Kirjoittaja veijostin »

Kiitos vinkeistä Heguli! Olin aivan unohtanut koko Ruotsin sonett sivuston. Vielä kun osaisi vähän paremmin ruotsia, niin sais kaiken ilon irti tuosta sivustosta.. :lol: :oops:
veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Re: Lasikuitupulkka

Viesti Kirjoittaja veijostin »

Tänään edisty projekti ihan mukavasti. Hieroin lähes koko lattian peltipinnalle ja sain vielä maalattua sen happomaalilla:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 850435.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 850436.jpg

Huomenna pitäisi vielä maalata tuo lattia vasaralakalla.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Lasikuitupulkka

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Suosittelen olemaan laittamatta vasaralakkaa. Ihan kamalaa tavaa omien kokemuksien mukaan... Pistä mielummin vielä jotain 2k kamaa, esim. epoksia.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Re: Lasikuitupulkka

Viesti Kirjoittaja veijostin »

Suosittelen olemaan laittamatta vasaralakkaa. Ihan kamalaa tavaa omien kokemuksien mukaan... Pistä mielummin vielä jotain 2k kamaa, esim. epoksia.
No mää nyt kuitenkin ehdin tuon pohjan maalaamaan sillä vasaralakalla :mrgreen: :
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 850440.jpg

No mikä tuossa vasaralakassa on niin kamalaa?
veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Re: Lasikuitupulkka

Viesti Kirjoittaja veijostin »

Voisi tätä projektikertomustakin päivittää hieman:
En onnistunut talveksi löytämään lämmintä rakentelutallia, joten siirsin sonetin ja varaosakuupan säilöön kevättä odottelemaan, kunnes pihalla tarkenee taas rakennella. Lisäksi noille jalkkisvanteille on kietastu uudet gummit päälle ja ne vanteiden siniset muovikeskiöt saapuivat ruotsista.

Eli projekti on aikalailla jäissä talven yli. Talven aikana olisi tarkoitus hankkia uutta osaa ja ehkä käydä tuo kone läpi. Siihen onkin jo hankittuna tähän mennessä tiivistesarja, runko- ja kiertokangen laakerit sekä vesipumppu.

EDIT: Laakereista on hankittuna vain nuo kiertokangen.. Runkolaakerit oli tilauksessa, mutta niitä ei sit ollukaan. :roll: Taitaa olla kohtuu vaikea löytää yleensäkään mitään moottorin laakereita enää tohon veenelkkuun. :evil: Noh, onhan tässä talvi aikaa..
veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Re: Lasikuitupulkka

Viesti Kirjoittaja veijostin »

Nyt on loputkin moottorin laakerit tilattu. Moottorin laittoa aloittelin eilen/tänään. Öljythän tuosta piti ensin valuttaa pois. Vaihteistoöljyjä ei vaan meinannut saada ulos, kun proppu oli väännetty jonkun edellisen omistajan toimesta niin tiukkaan, ettei se lähtenyt auki. lopulta histasimme proppuun 32mm mutterin ja väänsimme isolla jakarilla propun auki. :twisted: :lol:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 850075.jpg
Näin meillä..

Tossa propussa taitaa olla magneetti? Kun siihen oli tarttunut jonnin verran pientä metallisälää laatikosta.. :roll:
veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Re: Lasikuitupulkka

Viesti Kirjoittaja veijostin »

Jahas, eihän sitä olekaan, ku 3 kuukautta, kun viimeksi on projektikertomusta päivitetty...
Sen verran on nyt edetty, et kone on purettu ja tossa viikonloppuna tuli putsattua ja maalattua noita osia.

Tossa ois venakopista ja öljypohjasta jokunen kuva:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 850012.jpg

http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 850025.jpg

http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 850028.jpg

http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 850029.jpg

http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 850018.jpg

Noiden lisäksi maalasin tietysti kannet ja lohkon mustalla. Lohkolämmittimen otin pois, kun sitä tuskin tulee sonetissa tarvitseen. :D
veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Re: Lasikuitupulkka

Viesti Kirjoittaja veijostin »

Sen verran on projekti edennyt, että nyt on kaikki osat moottorin kasausta varten hankittu. Tänään tuli myös postissa Saabiin kaasari: Weber DGV 32/36.
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Lasikuitupulkka

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

veijostin kirjoitti:Sen verran on projekti edennyt, että nyt on kaikki osat moottorin kasausta varten hankittu. Tänään tuli myös postissa Saabiin kaasari: Weber DGV 32/36.
Meinaatko modailla originaalia ilmanputsaria vai teetkö kokonaan uuden? Mahtuisikohan modattu 99:n putsarihässäkkä?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Re: Lasikuitupulkka

Viesti Kirjoittaja veijostin »

tsaarela kirjoitti:Meinaatko modailla originaalia ilmanputsaria vai teetkö kokonaan uuden? Mahtuisikohan modattu 99:n putsarihässäkkä?
Ostin tuon kaasarin yksityiseltä, niin siinä tuli sellainen volvoissa käytetty matala kansi tuohon kaasarin päälle, jossa on lähtö haitariputkelle ja taas kartiosuodattimelle. Laitan kuvan tuosta kotelosta viikonloppuna. Se on sen verran matala, että pitäisi näin mahtua luukku kiinni ilman modailuja.

En kyllä edes tiedä minkänäköinen tuo 99:n putsari on.

Ja sitä sonetin omaa putsaria sais muokata aika paljon, jotta sen saisi tuon DGV:n päälle. Eikä sitä kyllä muutenkaan tohdi alkaa pilkkomaan..

On käynyt myös mielessä, että tekis muotin tosta "konepellistä", niin voisi rakennella mitä ihmeellisempiä skuuppeja, ilman että tarvis tota alkuperästä muokata. :D
Vastaa Viestiin