NG900 TA, ajossa (toistaiseksi)
Re: NG900 TA, moottoriremontti
Osien saaminen takkuaa ja tänään totesin vielä että pitää männänrenkaatkin ostaa, *kele..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: NG900 TA, moottoriremontti
Sain perjantaina vihdoinkin ne osat, piti tulla alle viikossa alunperin..
No tänään sitten pääsin taas ropaamaan ja sainkin renkaat mäntiin, männät koneeseen ja alakerran kasaan. Kun olin laittanut päädyt kiinni ja seuraavaksi piti laittaa öljypohja tajusin että öljypohja on edelleen pihalla auton takaluukussa, hajotti aikalailla kun näin että se oli vielä pesemättä.
Eikä se siihen loppunut, purin sieltä pois öljynimuhärdellin joka olikin sitten täysin tukossa eikä se pas-kakka meinannut lähteä siivilästä irti kulumallakaan, samoilla vauhdeilla pesin sitten venttiilikopan ja pari muuta nippeliä jotka olivat myös välttyneet pesemiseltä aiemmin.
Öljypohjakin pääsi sitten paikalleen ja lopuksi nostin kannenkin paikalleen.
No tänään sitten pääsin taas ropaamaan ja sainkin renkaat mäntiin, männät koneeseen ja alakerran kasaan. Kun olin laittanut päädyt kiinni ja seuraavaksi piti laittaa öljypohja tajusin että öljypohja on edelleen pihalla auton takaluukussa, hajotti aikalailla kun näin että se oli vielä pesemättä.
Eikä se siihen loppunut, purin sieltä pois öljynimuhärdellin joka olikin sitten täysin tukossa eikä se pas-kakka meinannut lähteä siivilästä irti kulumallakaan, samoilla vauhdeilla pesin sitten venttiilikopan ja pari muuta nippeliä jotka olivat myös välttyneet pesemiseltä aiemmin.
Öljypohjakin pääsi sitten paikalleen ja lopuksi nostin kannenkin paikalleen.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: NG900 TA, moottoriremontti
Ehdin tänään kiristellä kannenpultteja, ropaamaan paininkuppeja ja laittamaan nokat ja jakopään paikalleen (ja kohdalleen)
Jos tässä tuollaisia pikavisiittejä pääsisi tällä viikolla vielä muutaman tekemään niin ensi viikolla voisi ehtiä yrittämään tekniikan paikalleenlaittoa
Jos tässä tuollaisia pikavisiittejä pääsisi tällä viikolla vielä muutaman tekemään niin ensi viikolla voisi ehtiä yrittämään tekniikan paikalleenlaittoa
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: NG900 TA, moottoriremontti
Ei taas meinannut tänään onnistua juuri mikään, heti alkuun pakosarjan paikalleen laitto ahdisti kun oli yksi pulteista katkennut. Pakosarjasta kun selvisin niin ehdin vielä laittaa imusarjan, osan apulaitteista ja laatikon kiinni koneeseen.
Johtosarja, tehostajan pumpun tuki ja jotain muuta pientä vielä puuttuu ennenkuin pääsee yrittämään tekniikan tunkemista takaisin koriin. Tapahtuu varmaankin ensi viikon sunnuntaina vasta..
Johtosarja, tehostajan pumpun tuki ja jotain muuta pientä vielä puuttuu ennenkuin pääsee yrittämään tekniikan tunkemista takaisin koriin. Tapahtuu varmaankin ensi viikon sunnuntaina vasta..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: NG900 TA, moottoriremontti
Ei mitään kovin ihmeellistä tapahtunut, mutta sen verran kuitenkin että seuraavaksi aletaan sovittelemaan tekniikkaa takaisin paikalleen..
Jatkuu näillä näkymin perjantaina
Jatkuu näillä näkymin perjantaina
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: NG900 TA, moottoriremontti
Eipä saatu juuri mitään aikaan, tekniikka liikkui parikymmentä metriä ja keula kävi puolisen metriä ylempänä kuin oli/on.
Romumetallikasa siis siirtyi keulan alle..
Sunnuntaina sitten nostetaan romut paikalleen ja toivottavasti ehditään vielä ottaa savutkin.
Romumetallikasa siis siirtyi keulan alle..
Sunnuntaina sitten nostetaan romut paikalleen ja toivottavasti ehditään vielä ottaa savutkin.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: NG900 TA, moottoriremontti
Nyt on paikallaan.
Vaimo vaan keksi aamulla että pitää pihaa siivota niin tallille lähteminen venähti, joten savua ei nähty kuin hewideron tonnarista![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ei sieltä sentään enää puutu kuin sähköjä, vesiletkuja ja ahtoputki.
Vaimo vaan keksi aamulla että pitää pihaa siivota niin tallille lähteminen venähti, joten savua ei nähty kuin hewideron tonnarista
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ei sieltä sentään enää puutu kuin sähköjä, vesiletkuja ja ahtoputki.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: NG900 TA, moottoriremontti
Haza kirjoitti:Nyt on paikallaan.
Vaimo vaan keksi aamulla että pitää pihaa siivota niin tallille lähteminen venähti, joten savua ei nähty kuin hewideron tonnarista
Ei sieltä sentään enää puutu kuin sähköjä, vesiletkuja ja ahtoputki.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Saab 900S Combicoupe
Re: NG900 TA, moottoriremontti
Tuli vähän keskimääräistä pitempi ilta kun sain työntöapua ja laitoksen sisälle mutta sitä ei oikein olisi voinut sisälle jättää niin piti laittaa sen verran kuntoon että sai ajaa ulos ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Siispä arvuuttelin loput sähköt kiinni jonnekin, ahtoputken paikalleen, kasan muita nippeleitä ja unohdin yhden vesiletkun. Öljynpoistotulppa piti vielä uusia, kun sen joku tumpelo oli pyöristellyt niin etten uskaltanut kiristää että saa vielä irtikin. Onneksi se sentään oli halpa osa, alle 2,50€ tiivisteen kanssa..
Sitten pääsikin kaatelemaan kaikenkarvaisia nesteitä ja kuuntelemaan iloista lorinaa kun vettä tippuu lattialle unohtuneesta letkusta..
CE-valon sain vilkuttelemaan iloisesti kun mapin sähköt oli unohtunut, eikä mokoma lopettanut ennenkuin käytti akun kenkää hetkeksi irti.
Vähän kyllä jännätti startata kun öljynpainevalo ei toimi lainkaan, mutta kun kuulosti siltä että nostajien naputus olisi vaimentunut ja tikussa pinta laski reippaasti niin kai se siellä kiertää.. Pitää kyllä laittaa kuntoon tuo(kin)
Käyttelin sitten sen verran että sain laatikkoon arvottua (liikaa) öljyä ja ajettua lopuksi pihalle.
Öljynpainevalon lisäksi korjattavaa riittää mm. keskuslukossa, vuotavassa vesipumpussa, hälytinkin pitää asentaa ja sidistä puuttuu edelleen isohko kasa pikseleitä. Ettei lista olisi liian lyhyt niin vielä on sisälokareita ja muuta alustamuovia laittamatta paikalleen ja nippusitetä pitäisi myös viljellä purkaessa katkottujen tilalle.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Siispä arvuuttelin loput sähköt kiinni jonnekin, ahtoputken paikalleen, kasan muita nippeleitä ja unohdin yhden vesiletkun. Öljynpoistotulppa piti vielä uusia, kun sen joku tumpelo oli pyöristellyt niin etten uskaltanut kiristää että saa vielä irtikin. Onneksi se sentään oli halpa osa, alle 2,50€ tiivisteen kanssa..
Sitten pääsikin kaatelemaan kaikenkarvaisia nesteitä ja kuuntelemaan iloista lorinaa kun vettä tippuu lattialle unohtuneesta letkusta..
CE-valon sain vilkuttelemaan iloisesti kun mapin sähköt oli unohtunut, eikä mokoma lopettanut ennenkuin käytti akun kenkää hetkeksi irti.
Vähän kyllä jännätti startata kun öljynpainevalo ei toimi lainkaan, mutta kun kuulosti siltä että nostajien naputus olisi vaimentunut ja tikussa pinta laski reippaasti niin kai se siellä kiertää.. Pitää kyllä laittaa kuntoon tuo(kin)
Käyttelin sitten sen verran että sain laatikkoon arvottua (liikaa) öljyä ja ajettua lopuksi pihalle.
Öljynpainevalon lisäksi korjattavaa riittää mm. keskuslukossa, vuotavassa vesipumpussa, hälytinkin pitää asentaa ja sidistä puuttuu edelleen isohko kasa pikseleitä. Ettei lista olisi liian lyhyt niin vielä on sisälokareita ja muuta alustamuovia laittamatta paikalleen ja nippusitetä pitäisi myös viljellä purkaessa katkottujen tilalle.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: NG900 TA, moottoriremontti
Ei taaskaan ehtinyt kuin hetkeksi tallille mutta sain sentään öljynpainevalon toimimaan kun vaihdoin ehjän anturin ja keskulukkokin heräsi kun käytin liitintä irti boksilta (ja laitoin takaisin vasta sitten kun oli kaikki lukot samassa asennossa)
Kun öp-valokin pelitti niin lähdin innoissani ajelemaan tallin pihassa, yllättäen mitään ei tainnut hajota, suorastaan päinvastoin: kaikki varusteetkin tuntuu toimivan.
Sid vaan unohtui ottaa mukaan, sitä kun on mukavampi nysvätä kotona![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Kun öp-valokin pelitti niin lähdin innoissani ajelemaan tallin pihassa, yllättäen mitään ei tainnut hajota, suorastaan päinvastoin: kaikki varusteetkin tuntuu toimivan.
Sid vaan unohtui ottaa mukaan, sitä kun on mukavampi nysvätä kotona
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: NG900 TA, moottoriremontti
Alkuviikosta sain nyt hälyttimen asennettua ja sisustan koottua. Sidiäkin jo toiseen kertaan koitin korjata mutta ainakin yksi vaakarivi puuttuu aina vaan (ei kyllä enää ihmetytä pätkääkään pikseliongelmat kun näin siinä tekstit "lucas" ja "made in uk")
Irtijohdotkin pitäisi nyt olla kaikki kiinnitetty nippusiteillä.
Uutuutena totesin että käsijarrukahva nousee liian ylös vaikka tehoa onkin tarpeeksi, lisäksi vesipumppu (toivottavasti se, eikä joku muu) alkoi pitää ääntä..
Sunnuntaiksi olisi näillä näkymin tarkoitus ottaa tarrakilvet että pääsee päästöt tarkistamaan ja nosturille.
Irtijohdotkin pitäisi nyt olla kaikki kiinnitetty nippusiteillä.
Uutuutena totesin että käsijarrukahva nousee liian ylös vaikka tehoa onkin tarpeeksi, lisäksi vesipumppu (toivottavasti se, eikä joku muu) alkoi pitää ääntä..
Sunnuntaiksi olisi näillä näkymin tarkoitus ottaa tarrakilvet että pääsee päästöt tarkistamaan ja nosturille.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: NG900 TA, moottoriremontti
On vähän jäänyt päivittämättä, aloitetaan siis sunnuntaista
Alkuun vaihdoin takarenkaat (siellä oli tilapäisesti lainassa olleet väärän kokoiset) ja sitten vielä vesipumpun (kuulostaa nopealta mutta ei ollut "ihan" tunnin homma), tuuppasin radion paikalleen ja kirosin moottoriantennin toimimattomuutta..
Pääsin kuitenkin ajelemaan ja heti kokemaan miten juuri tasapainotetut pyörät täristää, kiroamaan typerän lyhyitä laatikon välityksiä ja olemattomiin rajoitettua vääntöä. Siinä sitten aikani ajeltuani pysähdyin ja kappas, plingplong ja öljynpainevalo loistaa iloisesti. Tässä kohtaa sunnuntai-iltana 20km päässä aidosta saabista
muistui kummasti mieleen "minä työnnän tämän ooppelin jorpakkoon"
No, perille päästiin kuitenkin vaikka valo aina tyhjäkäynnillä alkoi palaa, automaatilla vähän haasteellisempaa välttää tyhjäkäyntiä...
Maanantai-iltana sitten pääsin nosturille ja vaihdoin öljyt ja suodattimen, kiristelin vesiletkuja ja vaihdoin vesien tilalle pakkasnesteet, korjasin kontaktiongelman sumarista, säädin vähän käsijarrua, ripustin muoveja pohjaan, vaihdoin yhden bensantäyttö(tms.)letkun katkenneen! klemmarin ja tarkistelin alustaa katsastusta ajatellen.
Lykkäsin myös tietämyskoneen kiinni ja kaivelin vikakoodeja, ainoastaan trionic oli sitä mieltä ettei kaikki ole hyvin ja väitti että lambda on rikki, sekin nollaantui eikä tullut heti takaisin. Liian hyvin siinä hommat sujuikin joten päästöt ei tietenkään olleet rajojen sisällä, CO ja HC yli rajojen ja bonuksena vielä lähes mahdotonta saada kierroslukua.. Siinä mittaillessa sitten CE:kin syttyi, mutta öp-valoa ei onneksi näkynyt. Suodatin olikin varsin painava ja tukkoisen oloinen..
Ennen lähtöä nykäisin vielä umpiot keulalta ja kotona laitoin osiksi ja jätin yöksi kuivumaan.
Tänään ei sitten ehtinyt kuin koota umpiot ja tuupata paikalleen, päästöjä pääsee vasta viikonloppuna manaamaan, niiden lisäksi ei sentään pitäisi olla juuri mitään tekemistä katsastusta varten.
Alkuun vaihdoin takarenkaat (siellä oli tilapäisesti lainassa olleet väärän kokoiset) ja sitten vielä vesipumpun (kuulostaa nopealta mutta ei ollut "ihan" tunnin homma), tuuppasin radion paikalleen ja kirosin moottoriantennin toimimattomuutta..
Pääsin kuitenkin ajelemaan ja heti kokemaan miten juuri tasapainotetut pyörät täristää, kiroamaan typerän lyhyitä laatikon välityksiä ja olemattomiin rajoitettua vääntöä. Siinä sitten aikani ajeltuani pysähdyin ja kappas, plingplong ja öljynpainevalo loistaa iloisesti. Tässä kohtaa sunnuntai-iltana 20km päässä aidosta saabista
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
No, perille päästiin kuitenkin vaikka valo aina tyhjäkäynnillä alkoi palaa, automaatilla vähän haasteellisempaa välttää tyhjäkäyntiä...
Maanantai-iltana sitten pääsin nosturille ja vaihdoin öljyt ja suodattimen, kiristelin vesiletkuja ja vaihdoin vesien tilalle pakkasnesteet, korjasin kontaktiongelman sumarista, säädin vähän käsijarrua, ripustin muoveja pohjaan, vaihdoin yhden bensantäyttö(tms.)letkun katkenneen! klemmarin ja tarkistelin alustaa katsastusta ajatellen.
Lykkäsin myös tietämyskoneen kiinni ja kaivelin vikakoodeja, ainoastaan trionic oli sitä mieltä ettei kaikki ole hyvin ja väitti että lambda on rikki, sekin nollaantui eikä tullut heti takaisin. Liian hyvin siinä hommat sujuikin joten päästöt ei tietenkään olleet rajojen sisällä, CO ja HC yli rajojen ja bonuksena vielä lähes mahdotonta saada kierroslukua.. Siinä mittaillessa sitten CE:kin syttyi, mutta öp-valoa ei onneksi näkynyt. Suodatin olikin varsin painava ja tukkoisen oloinen..
Ennen lähtöä nykäisin vielä umpiot keulalta ja kotona laitoin osiksi ja jätin yöksi kuivumaan.
Tänään ei sitten ehtinyt kuin koota umpiot ja tuupata paikalleen, päästöjä pääsee vasta viikonloppuna manaamaan, niiden lisäksi ei sentään pitäisi olla juuri mitään tekemistä katsastusta varten.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: NG900 TA, moottoriremontti
No, trionic sitten tiesi mistä puhui, uudella lambdalla ei enää check engineä näkynyt ja päästötkin on nyt kunnossa.
Katsastusta pitäisi yrittää huomenna ja venttilikoppaan tulevan huohotuksen läpivientikumi pitäisi uusia.
Öljynpainevaloakaan ei ole näkynyt, mutta jäähdytinnestettä ilmeisesti vielä jostain pääsee karkuun.
Katsastusta pitäisi yrittää huomenna ja venttilikoppaan tulevan huohotuksen läpivientikumi pitäisi uusia.
Öljynpainevaloakaan ei ole näkynyt, mutta jäähdytinnestettä ilmeisesti vielä jostain pääsee karkuun.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: NG900 TA, moottoriremontti
Nyt laitos on katsastettu huomautuksitta ja sain vielä moottoriantenninkin ensin toimimaan ja sitten vielä toimimaan oikeinpäin..
Läpivientikumikin löytyi yhdestä hyllyssä olevasta venttiilikopasta.
Läpivientikumikin löytyi yhdestä hyllyssä olevasta venttiilikopasta.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.