Eskin Aero-projekti

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Eskin Aero-projekti

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Tehtaan linjat ja alkuperäisyys kunniaan.

Turbon vaihto isompaan (?) olisi edellyttänyt kunnolla tehtynä myös muutoksia ruiskutukseen eikä sellainen taida kuulua tämän projektin luonteeseen.

T03 on miehekäs ja rohkea valinta.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Eskin Aero-projekti

Viesti Kirjoittaja Eski »

Joo, alunperin oli haavena T3/4-hybridi, mutta tuli kuitenkin hankittua tämän foorumin myyntipalstalta tuo orggisfööni hintaan 450e. Ruiskua ei lähdetä sörkkimään, eikä myöskään rälläköidä mitään keulasta kuulerin takia :twisted:

Eski
Mik4
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 09:48
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Eskin Aero-projekti

Viesti Kirjoittaja Mik4 »

Onko tuolle 2.3 venakopalle joku oma ideansa vai sattuiko vain moinen löytymään hyllystä?
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Re: Eskin Aero-projekti

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Mik4 kirjoitti:Onko tuolle 2.3 venakopalle joku oma ideansa vai sattuiko vain moinen löytymään hyllystä?
Se on sitä tuninkia. :lol:
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Eskin Aero-projekti

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Mik4 kirjoitti:Onko tuolle 2.3 venakopalle joku oma ideansa vai sattuiko vain moinen löytymään hyllystä?
Itse aikanaan laitoin moisen katu-uskottavuuden takia ja eritoten katsastusmiehen kiusaksi. Katsastusmies olikin jostakin kumman syystä kiinnostunut koneen koosta ja siitä kysellessä saikin hyvin ympäri pyöreitä vastauksia. Kun lopulta löytyi moottorista tyyppimerkintä B202 kerroin mitä mikäkin numero tarkoittaa ja lisäsin vielä, että jos 2,3 kone sopisi og:hen se olisi jo asennettu 2,0-venakopan kera ;)

Minun mielipide t03:sen valinnasta: tehdasuusi ahdin ei ole ollenkaan hullumpi valinta jos muita muutoksia ei aio tehdä jo mainittuun ruiskuun tai cooleriin. Tehdasuuden ja 200tkm ajetun garretin välillä on aikamoinen ero spoolupissa - sehän se lienee t03:sen suurin ongelma. Harrastajan käsissä ahdin on yleensä vielä kohtuullisella käytöllä, jolloin pakopesän halkeamisriski on keskiverto käyttäjää pienempi.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Eskin Aero-projekti

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Ajattelin antaa oman Aeron olla sellaisenaan, mutta kyllä tätäkin lukiessa alkaa kutkuttamaan... :lol:
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Eskin Aero-projekti

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, 2.3-venakoppa sattui tulemaan kannen mukana, joten kokeilin tuota kiillotushommaa siihen, Ei sitä vielä ole kirkossa kuulutettu, että tuleeko se lopulta valmiiseen koneeseen kiinni :D

Eski
Vastaa Viestiin