Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
JussiT-5R
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 16:54
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

Laski vähän mielenkiinto niihin huulivanteisiin joita olin ajatellut.
Näin sellaiset nimittäin garagetissa yhdessä 9-5 wagonissa ja eivät näyttäneet ollenkaan niin hyvin istuvilta, kuin olin ajatellut.
Sitten näin vastaavat vanteet ihan livenäkin Turussa, toisen merkkisessä autossa tosin, mutta silti, eivät näytä lainkaan niin siisteiltä kuin kuvissa... 8O

Pitää miettiä vielä...
(Kiire kun ei ole, kun miellyttää kuitenkin nuo tämänhetkisetkin.)

Muutama tuoreehko kuva:
Joku on saattanut niitä kansiostani tosin jo väijyäkkin.

Kuva Kuva Kuva Kuva

Pari pikku muutosta on mielessä koko ajan, pitää katsella kun saa kämpän remontin valmiiksi, niin jos sitten olisi aikaa (ja rahaa?)
#3660

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
JussiT-5R
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 16:54
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

Ei voi sanoa, että projekti olisi varsinaisesti edennyt, vaikka tänään tulikin paketti tuolta Englannin suunnalta. Paketissa olleet hilut kun ovat sen verran minimaalisia, etteivät auton ulkonäköä juuri muuta, mutta pakko oli tänne silti kirjoittaa, pelastivat ne sentään tämän sateisin tiistai-päivän. :mrgreen:

Kuva

Ja tämän, tämän "merkkituunauksen" tein sitten ihan muiden (etenkin pilkunviilaajien) kiusaksi... :wink:

Kuva

Semmosta.

...Ja pian alkaa kesäloma, jos sitten saisi jotain vähän näkyvämpääkin aikaiseksi.
#3660

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
JussiT-5R
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 16:54
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

Mimmi kirjoitti:Olet myöhässä ja Aeroteksti on liian kaukana D:stä. :D
Näin olen kuullut, en tosin nähnyt. :wink: ...Eikä se mitään liian kaukana ole, sovittelin sitä ensin lähemmäs D:tä, mutta sitten halusin tuon Aero:n erottuvan siitä D:stä ja otin sen vähän kauemmaksi, ettei ole mikään Aerod, vaan Aero D. :mrgreen:

(Ensin meinasin tehdä Aero TiD:n, mutta se näytti vähän turhan pitkältä ja sekavalta...)
#3660

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
JussiT-5R
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 16:54
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

Mimmi kirjoitti:Eräs klubilainen suunnitteli ensin Aero3,0; AeroT ja sitten AeroTiD versioita, mutta päätyi AeroD versioon. :oops:
Hulluja nuo klubilaiset... :lol:
#3660

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
JussiT-5R
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 16:54
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

Pientä näpertelyä...

Laitoin kokeilumielessä noihin USA-vilkkuihin, ne niiden mukana tulleet 2-napaisen USA-polttimon kannat, polttimoineen paikalle:

Kuva Kuva

^Näyttävät noin päiväsaikaan ja hämärässäkin vielä hyvältä, tai miksei pimeässäkin, mutta silloin antavat vähän liikaa (= liian kirkkaasti) oranssia valoa.
Ei siis muuten, mutta nuo sivuilla olevat ledit sekoittuvat siihen valoon ja tavallaan häviävät vähän... :?
Mutta pitää nyt katsella jonkun aikaa, antaako olla, vai vaihtaako euro-kannat/polttimot takaisin...

Jotain olemattomia tarravirityksiä ja merkkituunaksia on myös tullut tehtyä, sitten viime "raportoinnin":
Kuva Kuva


...Ja sitten tämän päivän murheenkryyniin:
Ajoin pitkästä aikaa aamulla Ohikulkutietä töihin ja eikös Tuulissuon liittymätyömaan kohdalla ollut joku pe*keleen asvaltin reuna rouhittu niin teräväksi, että siihen paukauttaessani meni eturengas paskaksi! 8O
Tuttu rengas-asentaja tutki renkaan/vanteen (First Stop, Turku Oriketo) ja totesi että rengas on sen verran revennyt sisäreunastaan, että paikkaus ei onnistu. Vanteessa ei onneksi ollut juuri mitään sanomista.
Ja tämä aika vuodesta ei tietenkään ole enää paras aika saada nopeasti uutta 19" kesärengassettiä, mutta yhden löysi kuitenkin lopulta. Eli keskiviikkona pitäisi saada uudet kesätassut vielä noihin...

Tuon aikaa, kun käytin työkalulla tuota etupyörää kumikorjamolla, oli orkkis varapyörä alla ja voi jeesus, on se kaunis:
Kuva Kuva

Sen enempää en kyllä sillä lähtenyt ajelemaan, vaan isäukko kiikutti yhden tallissaan lojuneen Volvon 17" kesäpyörän sen tilalle, jonka vaihdoin sitten vielä takanurkkaan, että sain sentään vetävälle akselille saman kokoiset pyörät...

Kuva Kuva
^Ja siinä tuo Volvon pyörä paikallaan...
(Tyyliltään hyvin samanlainenhan tuokin on, R-Volvon vanne myöskin, 850 T-5R:stä...)
#3660

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
JussiT-5R
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 16:54
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

Nyt on uudet 235/35/19 Falkenit alla ja tunnelma taas korkealla. :)
Ensituntumalta vaikuttavat paremmilta/hiljaisemmilta, kuin edeltäneet Dunlopit.

Double three-spoket jätin myös tuonne rengasliikkeeseen, niihin tulee vielä loppuviikolla 225/45/17 kitkat päälle.

Taitaa jäädä suunnitelmissa ollut takaspoileri taas ostamatta, meni noihin renkaisiin taas sen verran rahaa...

Ja kun etupäähän täytyy myös uusia jarrulevyt ja palat, aika lähitulevaisuudessa.
Onko kellään muuten heittää orkkislevyjen ja palojen hintoja?
Vertailun vuoksi vaan, kun sain tarjouksen vähän urheilullisemmista...

Tässä vielä pari parempaa kuvaa etuvilkuista, USA-kannoilla/polttimoilla pimeässä:

Kuva Kuva

Onkohan nuo turhan kirkkaat... :?:
#3660

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
JussiT-5R
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 16:54
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

Tänään tuli taas uutta osaa ysifemmaan.
Tällä kertaa tosin ei ulkonäöllistä muutosta, vaan enemmänkin ajo-ominaisuuksiin vaikuttavaa, sillä takapään puslat uusittiin.
Jokin aika sitten huollon yhteydessä huomauttivat, että ne olisi hyvä uusia ja kun vielä katsastuskin on pian edessä. Ja kyllä sen kuuli jo äänestäkin, että lopussa ne vanhat olivat, sen verran narskuivat ajossa ja perä tuntui muutenkin löysältä.
Ja täytyy sanoa, että kyllä kannatti uusia. Peräpään käytös muuttui paljon jämäkämmäksi ja nyt kun kylänraitti on kuin kyntöpelto, niin ei kuulu narskuntaakaan ajellessa.

Ja ulkonäöstä jos puhutaan, niin talviasussaan auto on taas.
17" Double three-spoket, Bridgestonen kitkoilla on ollut alla jo muutaman viikon.
Pitäisi ottaa vähän talvikuvaakin autosta...edellyttäisi auton pesua kyllä ensin...

Niin ja uudet xenon-polttimot tuli myös vaihdettua jokin aika sitten.
Kyllä sen nyt ajossa huomaa, että olivat ne vanhat (alkuperäiset) jo himmentyneet.
Ja kun olivat alkaneet jo räpsyäkin ajoittain...
Kuva
^Tuollaista valoa antavat uudet, 5000k Philipsit...
#3660

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
JussiT-5R
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 16:54
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

JussiT-5R kirjoitti:...Ja ulkonäöstä jos puhutaan, niin talviasussaan auto on taas.
17" Double three-spoket, Bridgestonen kitkoilla on ollut alla jo muutaman viikon.
Pitäisi ottaa vähän talvikuvaakin autosta...edellyttäisi auton pesua kyllä ensin...
Itse itseäni lainaten, nyt muistin ottaa pari talvikuvaakin, kun auto on puhdas...
(Voisi kyllä laittaa lankopojan ottamaan järkkärillään vielä parempia...)

Kuva Kuva Kuva

Xenoneitten automaattisen korkeudensäädön etupään anturi on myös vaihdettu, sitten viime kirjoittelun...
#3660

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
JuHaU
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: Ke Tammi 07, 2009 09:56
Paikkakunta: Naantali
Viesti:

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja JuHaU »

Melkein arvata saattoi, että "töyhtö" löytyy täältä.
Sama meininki näköjään jatkuu kuin edellistenkin Autojen kanssa.
Vaimon kauppakassi: Volvo V70 D5 -05
Oma käyttis: Volvo V70 D5 AWD -05
Omat harrasteet: Volvo Amazon -67 2.8 l 16v Turbo (race), Volvo Amazon -66 2.8 l 16v Turbo (street), Volvo P1800 "Pyhimys"
JussiT-5R
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 16:54
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

JuHaU kirjoitti:Melkein arvata saattoi, että "töyhtö" löytyy täältä.
Sama meininki näköjään jatkuu kuin edellistenkin Autojen kanssa.
No sitä nyt ei edes ollut varmaan vaikea arvata... :mrgreen:

Nojoo, jotain pientä tässä pitää yrittää. Vähitellen saada autosta "oman näköistään", sitä mukaa mitä budjetti antaa myöden...

Mutta hei, kun saat sen oman OG900:si, niin kyllä sinunkin melkein täytyy jotain pientä juttua siitä tänne laittaa. Vaikuttaa varsin hyvältä peliltä, mitä taustatietoja kerroit...
#3660

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
JuHaU
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: Ke Tammi 07, 2009 09:56
Paikkakunta: Naantali
Viesti:

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja JuHaU »

JussiT-5R kirjoitti:
Mutta hei, kun saat sen oman OG900:si, niin kyllä sinunkin melkein täytyy jotain pientä juttua siitä tänne laittaa. Vaikuttaa varsin hyvältä peliltä, mitä taustatietoja kerroit...
Tokkopa sitä kehtaa laittaa kaiken kansan nähtäviksi laittaa, kun on ihan pappamalli ja ei oikein ole tota tuuninki viettiä 8O .
Vaimon kauppakassi: Volvo V70 D5 -05
Oma käyttis: Volvo V70 D5 AWD -05
Omat harrasteet: Volvo Amazon -67 2.8 l 16v Turbo (race), Volvo Amazon -66 2.8 l 16v Turbo (street), Volvo P1800 "Pyhimys"
JussiT-5R
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 16:54
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

Voi s**tana! Tuli hylsy katsastuksessa!

Etujarruvoimien ero liian suuri!
Mitä helkuttia ja auto kuitenkin ajettiin jarrudynossa reilu kuukausi sitten, kun oli muutenkin remontissa. Ja nyt on noin paljon heittoa edessä...
Etujarrulevyt myös kuluneet hylkäysrajalle, joten ne nyt ainakin menee uusiksi.
Ja palat tietysti samalla. Satuloiden herkistelyä vielä, niin josko se sitten noilla...

Ja uudestaan kun on mentävä näyttämään, niin myös huomautuksista löytyvät etukalvot on poistettava. :roll: ...Eipä ole ensimmäinen kerta meikäläisen autohistoriassa. Vaan ehkä viimeinen, nimittäin tuskin tulee laitettua enää takaisin, kyllästynyt jo pelleilemään niiden kanssa...
#3660

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
Neuni
"Aero"
Viestit: 343
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 10:11
Paikkakunta: Kerava

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja Neuni »

Aina noita kalvoja kyl saa olla repimässä pois.. kuinka moni prosenttiset sulla on?

Mulla oli kuupassa edessä 35% ja takana 5%, aika kauan sil sai ajella ennen ku sivaripoliisi tuli huoltoaseman pihassa kolkuttelemaan ikkunaan :D
96 GL V4 Super -80 *Juhlis*, 95L -75, 900i 2.1 16v Classic -93, 99 turbo -79 & 99 Finlandia -77
JussiT-5R
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 16:54
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

Neuni kirjoitti:Aina noita kalvoja kyl saa olla repimässä pois.. kuinka moni prosenttiset sulla on?

Mulla oli kuupassa edessä 35% ja takana 5%, aika kauan sil sai ajella ennen ku sivaripoliisi tuli huoltoaseman pihassa kolkuttelemaan ikkunaan :D
Joo, kyllä sitä on suuri rikollinen, jos tuollaiset etukalvot autossa on.
50% on edessä. Ensi viikon alussa otan pois ja riippuen siitä kuinka v*ttumaisesti liima jää tällä kertaa lasiin kiinni, varmistuu päätös laitanko enää uusia...

Tien päällä ei minulle ole ikinä sanottu mitään noista ja edellinen auto on kerran katsastettukin vastaavilla etukalvoilla...mutta ei taas tällä kertaa...
#3660

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja ASTech »

JussiT-5R kirjoitti:
Tien päällä ei minulle ole ikinä sanottu mitään noista ja edellinen auto on kerran katsastettukin vastaavilla etukalvoilla...mutta ei taas tällä kertaa...
No onhan ne sitten melkein jo lailliset :roll:
900C -86
Vastaa Viestiin