Tuskinpa tarvitset öljyn jäähdytintä muuta kuin vuotopaikkojen moninkertaistamiseen,jos ei siis ole tarkoituksena ajaa lappu lattiassa todella pitkiä aikoja,kuten rataa tms.
Omat öljyt ei ole kertaakaan lämmennyt yli 100asteeseen vaikka kuinka olisi polkenut.(huom. mittarilla mitattu,ei esimerkiksi lunta sulattelemalla koneen kyljessä)
Lukeutuu samaan kastiin natrium venojen kanssa se jäähdytin..
Moottoriöljyn ihanteellinen käyttölämpötila on 70 - 110 °C
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Ronska kirjoitti:Kuinka meinasit ahtimen öljynkierron toteuttaa?
Tuossa lohkossahan ei ole paikkaa valmiina öljynpaluulle,
voihan siihen tietty porata reiän ja kierteyttää...
Sitten jos vielä viilaa pilkkua, niin tuo kone pitäis käyttää penkin kautta ennen leimaa. Tämä siis siksi, että lohko ei ole alunperin turbolohko, jolloin kone voidaan rinnastaa omavalmisteeksi ja tehonmittaustodistus tarvitaan.
Lohkon turbottomuus käy ilmi moottorinumerosta...
Tähän kuitenkaan tuskin yksikään järjissään oleva leimamies puuttuu...
Öljynkierto toteutetaan sillei että laitetaan öljykellolle haara ja siittä turpolle. Paluu meneepi porattuun reikään lohkossa..
Kyllähän tämä mielenkiintoiselta vaikuttaa ja positiivistä että jotakin tapahtuukin Mites oot ajatellut ahtoputket vetää cuulerille? Entäs millainen imuputki/ilmanputasari systeemi tulossa?
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Suabisti kirjoitti:Kyllähän tämä mielenkiintoiselta vaikuttaa ja positiivistä että jotakin tapahtuukin Mites oot ajatellut ahtoputket vetää cuulerille? Entäs millainen imuputki/ilmanputasari systeemi tulossa?
Pari 60mm rosteri mutkaa ja vähä suoraa putkee riittänee silikoniletkun kera.. Jonkulaine töttörö täytyy sorvata turboon ja siihen ostaa iso putsari. Mistä sais edullisesti ilmanputsareita? Vois tilata muutaki tavaraa jos sattuis silmään.
Eikö vaparilohkossa ollutkaan öljykanavassa valmista reikää? Öljykanava on vaakasuuntaisesti lohkossa samalla korkeudella, kuin öljynsuodatin ja originaalissa turbolle lähtevän putken paikka on jotakin 5cm vauhtipyörän laipasta öljynsuodattimeen päin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Käytiin purkamolla kattoon 99:n lohkoa ja siinä oli öljyreikä, mutta tässä mun autossa ei ole.. Viikonloppuna jos oikein innostuu niin imusarja on valmis.. Sitte enää bensasysteemit ja ahtoputket+ pari pikkujuttua.. Pääsee penkittämään
Suabisti kirjoitti:Kyllähän tämä mielenkiintoiselta vaikuttaa ja positiivistä että jotakin tapahtuukin Mites oot ajatellut ahtoputket vetää cuulerille? Entäs millainen imuputki/ilmanputasari systeemi tulossa?
Pari 60mm rosteri mutkaa ja vähä suoraa putkee riittänee silikoniletkun kera.. Jonkulaine töttörö täytyy sorvata turboon ja siihen ostaa iso putsari. Mistä sais edullisesti ilmanputsareita? Vois tilata muutaki tavaraa jos sattuis silmään.
osoitteesta http://www.pepantuonti.fi tilasin omaan volvo 142 turbo projektiin silikoniletkun pätkää eri halkasioilla 6kpl ja ilmanputsarin.. hintaa postikulujen kanssa 70e. eli tosi halpaa, sivusto on myös helppo käyttää.. ja tuolta löytyy tavaraa laidasta laitaan..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Näinkö oikein, että imusarjasta puuttuu se vesiletkun lähtö? Se on olennainen veden kiertämisen kannalta kannesta vesipumpulle silloin, kun termostaatti on kiinni.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01