Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7370
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Mä väitän että Atte liioittelee rankasti. :mrgreen:
Vuoden -88 lisävarusteluettelossa on tonnarin katolla myös Thulen boxi ja se on jo paljon pyöreämpimuotoinen eli tuon täytyy olla selkee kasarituote.
Mulla oli samanlainen , tosin ilman saab-tekstejä mutta se ei mahtunu kolkin katolle.
Ja pitihän se muutenkin vaihtaa kun uudemmissa saabeissa on tainnu "orkkisboxit" olla packlinen tekeleitä.
Kuva
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4953
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja Tuha »

tetammi kirjoitti:Mä väitän että Atte liioittelee rankasti. :mrgreen:
Vuoden -88 lisävarusteluettelossa on tonnarin katolla myös Thulen boxi ja se on jo paljon pyöreämpimuotoinen eli tuon täytyy olla selkee kasarituote.
Mulla oli samanlainen , tosin ilman saab-tekstejä mutta se ei mahtunu kolkin katolle.
Ja pitihän se muutenkin vaihtaa kun uudemmissa saabeissa on tainnu "orkkisboxit" olla packlinen tekeleitä.
Kuva
Meillä kanssa tuollainen boksi tosin ilman Saab-tekstejä. Menee hyvin tonnarin ja 9-5 katolle. Tosin muistaakseni sitä on lainailtu tuttaville ja menee myös OG900 katolle, sekä tietysti muihin merkkeihin.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja suorsa »

ihottuma kirjoitti:Kiitos ja anteeksi, mutta kun tuota boxia kattoo niin meinaa itku tirahtaa.
Minulla on se hyvä puoli tuossa boksin käytössä, että matkan teko osuu pääasiassa yöaikaan niin ei tarvitse moista laatikkoa hävetä. Kaiken lisäksi saan sen laitettua katolle niin ettei naapuritkaan näe eikä siten turhaan heitäkään itketä.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
ihottuma
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ke Maalis 24, 2004 19:38
Paikkakunta: Lahti

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja ihottuma »

Juu anteeksi, ei tosiaan ollut tarkoitus mitään mielipahaa aiheuttaa, vain ääneen ihmetelle miksi OIKEASTI hienon auton katolle on istutettu tällainen ehkä hieman "vaatimattomampi" boxi.

Käyttöhän se toisaalta määrää mitä tarvitaan, ja tässä tapauksessa lisätila on varmasti tarpeen, mutta tosiaan kun tuo näyttää ihan aikuisten oikeasti tosi hassulta noin komean auton katolla. Siksi ainakin toivon, että tuota hökötystä ei tämän vuoden 9-5 varustelistalta löydy :mrgreen:
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Omalla kohdalla syy on se käytön vähäisyys. Nyt boksi on ollut käyttämättömänä kohta 5 vuotta, keväällä se on käytössä 1200km ja viikon päästä toiset 1200km takaisin. Näin tiheän käytön takia ei kannata ostaa 550 euron uutta boksia vaikka se leveämpi olisikin.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Turbolag
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: Ti Syys 16, 2008 20:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja Turbolag »

ihottuma kirjoitti:Juu anteeksi, ei tosiaan ollut tarkoitus mitään mielipahaa aiheuttaa, vain ääneen ihmetelle miksi OIKEASTI hienon auton katolle on istutettu tällainen ehkä hieman "vaatimattomampi" boxi.
Omasta mielestä ainakin kaikki suksiboxit näyttää enemmän tai vähemmän urpoilta. Ja kun kyseessä on kuitenkin tarpeen määräämä tilapäisratkaisu, niin ei itseä ainakaan ulkonäkö kauheasti kiinnosta.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
JussiT-5R
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 16:54
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

f-19 kirjoitti:Jussi bongattu kepapin pihalta käsin lipumassa kylän raittia boksi katolla. Kyllä tuolla paketilla kelpaa lappiin lähtiä.
Joo, vastabongaus siitä sinun, vihreästä pystäristä, eikun mikä se oli. :mrgreen: Piti kiepauttaa kerran ko.rakennuksen ympäri ja varmistaa että tosiaan olit sinä.
Turbolag kirjoitti:
ihottuma kirjoitti:Juu anteeksi, ei tosiaan ollut tarkoitus mitään mielipahaa aiheuttaa, vain ääneen ihmetelle miksi OIKEASTI hienon auton katolle on istutettu tällainen ehkä hieman "vaatimattomampi" boxi.
Omasta mielestä ainakin kaikki suksiboxit näyttää enemmän tai vähemmän urpoilta. Ja kun kyseessä on kuitenkin tarpeen määräämä tilapäisratkaisu, niin ei itseä ainakaan ulkonäkö kauheasti kiinnosta.
Aivan, juuri näin! :wink:

S**tanan ruma se boksi aina auton katolla on, on se sitten minkä mallinen tahansa.
Tuon vaan nyt kun ilmaiseksi sain, niin saa kelvata jo senkin takia.
Ja tuo tosiaan on varmaan peräisin 80-luvulta, pääteltynä jo ohjelappusen mallikuvassa olevasta äijästä viiksineen!
Ja voihan tuon asian ajatella niinkin, että ehkä tuo itse auto näyttääkin nyt hienommalta, noin ruman boksin rinnalla.
#3660

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Sitten kun saat femmaan 2000-luvun boxin niin mulle tuo kasariboxi. Sopii satkuun kuin kasari-look Ressulle 8) .
JussiT-5R
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 16:54
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

No niin, Levin reissu takana, kilometrejä tuli mittariin n.2400.
Hyvin meni koko matka ja voin ehdottomasti suositella noita Bilteman kuormatelineitä! Mitään ongelmia ei niiden kanssa ollut, eikä esim.kiristämisen tarvetta ilmennyt matkan aikana. (Yli 110km/h vauhdissa alkaa vähän humista tuo boksi, mutta eihän talvella niin lujaa edes saa ajaa...)
Pakkasta kun tuolla oli kovimmillaan se -30c, niin pakkasnestettä alkoi vähän tiputella jostain alleen, joten sitä pitää tutkia kun ehtii.
Keskikulutus tuo ruumisarkku katolla ja koko matka reippaalla kaasulla ajellen 5.9l/100km, johon itse olin varsin tyytyväinen.

Pari klubilaista bongasin myös tuolta Leviltä, siitä kirjoitin jo olitko se sinä osioon.

Tässä vielä muutama kuva reissun varrelta:

Kuva
Vaasan Aakkosbaari...

Kuva
Lähempänä Rovaniemeä jo...

Kuva Kuva Kuva
Levitunturin huipulla...

Kuva
Mökin pihalta...

Eberi ei myös kovimmilla pakkasilla aina tahtonut käynnistyä, mutta sitten kun sen sai pöhisemään, tuppasi lykkäämään vähän savua ilmoille... :lol:
Kuva
...Pitäisi vissiin huollattaa sekin...

P.S. Ehkä hulluinta mitä näin matkan varrella, oli joku Chrysler Voyager kuski, jolla oli kaksi samanlaista Thulen hökötystä rinnakkain katolla. 8O
#3660

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
JussiT-5R
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 16:54
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

Allekirjoittaneella on aina ollut kummallinen halu kokeilla kaikkea mahdollista ja mahdotonta autoihinsa.
Pitkään on ollut kaverin kanssa puhetta, että hänen Ooppelinsa vanteita pitäisi, ihan vaan piruuttaan, koittaa Saabin alle. Kaveri kun on rengasmyyjä, on tuo settikin vähän asiallisempi. Ja kuten testissä ilmeni, eivät kyllä mielestäni näytä hassummalta Saabissakaan...

Vanteet ovat TSW Jarama, Bridgestonen kumeilla.
edessä: 8x19" (1.25" "huulella") ET32, rengas 225/35/19
takana: 9,5x19" (2.75" "huulella") ET35, rengas 235/35/19

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva

Takana tulevat sen verran kaaren tasalle, että kolme ihmistä takana ja takaluukussa vielä tavaraa, saattavat kyllä raapia kaareen.
Mutta yllättävän hyvin ne sinne muuten sopisivat, kun ovat noinkin leveät ja ET luvutkin noin pieniä.
#3660

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
habasaab
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja habasaab »

Ihan siistit vanteet on.. Minkälainen hinta jos saa kysyä?
-10 9-5 NG 2.0T
-03 9-5 AERO
-95 CDE 2.3 Ecoturbo
JussiT-5R
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 16:54
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

habasaab kirjoitti:Ihan siistit vanteet on.. Minkälainen hinta jos saa kysyä?
Noiden kyseisten hinta on vielä keskustelun alla...
Mutta vannekataloogi näyttää hinnat alkaen 350€/kpl, 17" koossa.
#3660

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
Mik4
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 09:48
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja Mik4 »

Tinkaa hinta kohilleen ja alle vaan :wink:
JussiT-5R
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 16:54
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

Hohhoijaa, miten nuo Saabin merkit oikeasti voivat olla noin pa*kalaatuisia!?

Mitähän siitä on aikaa, kun konepelti merkki "kuoriutui", jäljelle jäi vain kiiltävä pohja.
Sen tilalle hain marmoritiskiltä uuden.

Takaluukkuun taas kun hommasin Mimmin välityksellä hieman erikoisemman merkin:
Kuva
...Niin eikö sille pe*kele tapahtunut nyt sama juttu!
Tänään kun tulin töistä kotiin, niin huomasin takaluukkua avatessani, että se linssi siitä päältä on hävinnyt ja pelkkä "krominen" pohja jäljellä. 8O
#3660

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
JussiT-5R
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 16:54
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

Mimmi kirjoitti:Tuo merkkihän ei sitten ole Saabin merkki, vaan jonkun tarravalmistajan tuotos.
Totta, eihän tuo alkuperäinen varaosa ole, vaan yhtä hienosti kestää... :lol:

Pitää keksiä jotain tilalle, tuo ainakin näyttää ihan pölhöltä nyt.
#3660

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
Vastaa Viestiin