og900 m87 kaasari -> m85 i8 + AC

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

og900 m87 kaasari -> m85 i8 + AC

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Jooh pari viikkoa tässä on jo projektia ollut takana ja pahimmasta selvitty. Tänään koetin startata ja kipinää ei tullu jostain syystä, huame pääsee paremmin perehtymään asiaan.

Tuossa projektissa ehdottomasti v-mäisintä oli ilmastoinnin siirtäminen. Jälkiviisaana on hyvä sanoa, että olisi pitänyt koko kojelauta siirtää, olisi tullu sähköt, alipaineletkut ja valmis puhallinkotelo. Mutta tein sit kaikki yksitellen ja edelleen on lievää tappelua alipaineletkujen kanssa :)

Huomenna olisi tarkoitus lyödä tulille ja saada ajettua lähemmäksi hallia, jotta pääsee hiomaan lattiasta ruosteet pois, epoksia pintaan, vähän jotai pohjamaalia kali kali pullosta ja sisusta kasaan. Kojelaudan vois kasata sitten, kun on ajettu parisataakilsaa ilman ongelmia ja suurempia sähkövikoja :)

Sähkövikoja tällä hetkellä on vielä kipinän puute (toimivasta autosta purettu sähköt, vikaa selvitetään...), puhallin huutaa täysillä koko ajan (vissii pari johtoa menny ristiin) ja oikea vilkku ei toimi (vilkun johdot piti lisätä sähkökeskukseen ite, kun purkuautossa ei ollu sivuvilkkuja).

Tässä vielä nippu kuvia melkein joka vaiheesta. Autosta ei valitettavasti oo kuvia alkuperäisessä muodossaan ja sisustuksella, mutta siinä oli beige sisusta joka sai samantien kyytiä viininpunaisen tieltä :)

Alle tulee vielä Ronalin tykit http://jpjk.jaakari.net/saab/2D/imagepages/image1.html ja nuo nykyiset onkin sit kaupan, jos jotakuta kiinnostaa.

http://saab.1g.fi/kuvat/Keisari/

Lisäyksenä ajattelin tehdä hattuhyllyn lasikuidusta ja päällystää viininpunaisella keinonahalla. Kattoverhoilu pitää uusia, koska edellinen omistaja oli verhoillut ite ja päin männikköähän se oli menny :) Materiaaliksi ajattelin valkoista keinonahkaa. Samaten C-pilareiden palikat pitää verhoilla valkoisella nahalla, kun edellinen kangas on päässyt rapistumaan ja repeilemään.

Tähtäimenä olisi saada juhannukseksi melkein täysin valmiiksi :)
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: og900 m87 kaasari -> m85 i8 + AC

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Ajoimpa sit satkulla himaan :) Käynnisty heti kun vaihto bensapumpun piuhat toisinpäin... Olivat tehtaalla laittaneet mustan ja harmaan piuhan toisinpäin, niin siinä meni sekaisin :) Sähköviat korjaantu, kun teki vuosimallimuutokset ja paranti maadoituksia.

Kuva


Vielä riittää tekemistä. Etuovien kromilistat pitäisi vaihtaa mustiin, tiivisteisiin mustat nauhat paikoilleen + kulmapalat, lattiasta hioa ruosteet + epoksi pintaan, sisusta kasata ja vanteet vaihtaa. Sitten lähteä suunnittelemeen lokareiden hiomista/maalaamista, mutta se saa odottaa hetken että riittää rahat maaliin. Mustat kaarilistat vaa päälle, ni näyttää paremmalta :)
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
Sapetti
"Turbo"
Viestit: 212
Liittynyt: Ke Joulu 19, 2007 16:51

Re: og900 m87 kaasari -> m85 i8 + AC

Viesti Kirjoittaja Sapetti »

jpjk kirjoitti:Sitten lähteä suunnittelemeen lokareiden hiomista/maalaamista, mutta se saa odottaa hetken että riittää rahat maaliin. Mustat kaarilistat vaa päälle, ni näyttää paremmalta :)
Ja ruostuu paremmin 8O
Kannattaa harkita kaarilistojen poisjättämistä, mielummin vaikkaa maalaa kaaren laidat mustiksi. Ne listat kerää helposti ruostuttavaa tavaraa sinne väliin..
½miljoonan projekti 900c -88, ajossa 900i -90, löytyy myös varaosa 900c -89
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: og900 m87 kaasari -> m85 i8 + AC

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Hyväksi havaittu kikka kaarilistojen kanssa: Vaseliinia listat täyteen ja sitten vaan paikalleen. Ruosteisetkin etukaaret kesti kuusivuotta niin, ettei ruoste levinnyt minnekään listojen alta. Näin edesmenneessä 900i -88:ssani.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin