900i Jokkis Saab (Myydään,vaihtokin käy)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 900i Jokkis Saab

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

Kone on 626:n ja 929:n 2-litrainen 8-venttiilinen kone, taitaa olla tyypiltään FE. Koneen ja laatikon väliin tulee laippa sekä sisälokaria tarvii leikata, jos haluaa tuplat. Moottori tulee sen verran eteen, ettei syyläri mahdu koneen etupuolelle.
#2277
anaconda
"Hirsch"
Viestit: 870
Liittynyt: Su Maalis 13, 2005 20:52
Paikkakunta: syyläri city

Re: 900i Jokkis Saab

Viesti Kirjoittaja anaconda »

Johnny V4 kirjoitti:Kone on 626:n ja 929:n 2-litrainen 8-venttiilinen kone, taitaa olla tyypiltään FE. Koneen ja laatikon väliin tulee laippa sekä sisälokaria tarvii leikata, jos haluaa tuplat. Moottori tulee sen verran eteen, ettei syyläri mahdu koneen etupuolelle.
626:n kone soveltuu paremmin sillä siinä on jakaja koneen takaosassa kun taas 929 koneessa se on edessä.
Kuva moottorista kuupan keulalla. http://kuvablogi.com/nayta/1684849/
bmw e46 alias proteesi
arska79
"Turbo"
Viestit: 222
Liittynyt: Su Elo 13, 2006 20:46

Re: 900i Jokkis Saab

Viesti Kirjoittaja arska79 »

Jäällä tuli käytyä,sytytys ei ollu ihan kohdallaan,sen laiton jälkeen alkoi pelaamaan.Jokkisvälitys pitää vielä etsiä (ensiö)
jannehiltu
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: La Helmi 14, 2009 16:57
Paikkakunta: leppävirta

Re: 900i Jokkis Saab

Viesti Kirjoittaja jannehiltu »

kysyppä hirvos penalta välityksiä. ittellä kaks 99 molemmissa muutettu välitys on todettu hyväksi :)
arska79
"Turbo"
Viestit: 222
Liittynyt: Su Elo 13, 2006 20:46

Re: 900i Jokkis Saab

Viesti Kirjoittaja arska79 »

Taas on edistynyt toi kaasarisaappi,tuplat ois nyt paikoillaan.Säätöjä ja testausta edessä,lauhtuis vaan tuo ilma niin pääsis kokeilemaan.
:saab:
arska79
"Turbo"
Viestit: 222
Liittynyt: Su Elo 13, 2006 20:46

Re: 900i Jokkis Saab

Viesti Kirjoittaja arska79 »

Piti vaihtaa moottori ja laatikko tohon kaasari saappaaseen.

http://i66.photobucket.com/albums/h264/Ari190/016-1.jpg


Tuossa imusuppiloita vailla.Paremmat kaasarit hakusessa.

http://i66.photobucket.com/albums/h264/Ari190/018.jpg
arska79
"Turbo"
Viestit: 222
Liittynyt: Su Elo 13, 2006 20:46

Re: 900i Jokkis Saab

Viesti Kirjoittaja arska79 »

http://www.jokavetoteam.com/Video.htm

Tuolla pieni video kun käytiin jääradalla ajelemassa,ensin näkyy muutama kierros 200sarjan volvoa. video on villenniemi 2009 4.
arska79
"Turbo"
Viestit: 222
Liittynyt: Su Elo 13, 2006 20:46

Re: 900i Jokkis Saab

Viesti Kirjoittaja arska79 »

DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: 900i Jokkis Saab

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Tais kemppilukko olla isolle pyörälle liikaa 8)
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 900i Jokkis Saab

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

Kyllähän noita on tietääkseni ihan "menestyksekkäästi" hitsattu vuosien varrella, mutta heikoin kohtahan toi laatikko noissa on.
#2277
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: 900i Jokkis Saab

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Moro.ei tainut laatikko ihan uusi enää olla,kun niillä tuppaa olemaan aina jou satatuhatta rullattu.itsellä laatikot kestänyt hyvin 99/900 esim.sprintti turbo kiintellä lukolla ei kertaakaan rikki.kasasin uusilla laakereilla ja ehjillä osilla.teho 255/360nm.jokkis 99 kestänyt myös hyvin,mutta en polje vasenta jarrua niska limassa kaarteissa enkä jarruttanut vaihteilla.(kun reinaat tai ajat kisaa perus sääntö jarruta kerralla eläkkä vaihteella jarru hipistele.)

esim.entisellä jokkis kuskilla pulkkisen pasilla ei ollut käytössä tehostinta kun polki jarrua aina liikaa,tällä sai estettyä sen ettei laatikko riikoontunut.sama pätee ralissa kaikissa etuveto autoissa jossa vetarit/laatikko ei kestä on yleensä vika ratin ja penkin välissä.esim astra vetarit kesti nikaran jarkolla ja saaren anterolla aina mutta junnu kuskit useasti keskeytyksen syy on vetari rikki tai laatikko paskana.muuten tämä nikara voitti paljon kisoja esim.nuorten sm 1 ja yleisen 2 ja kiertää nykyään mm-ralleja mitsulla ja saaren antero voittanut lähes kaikissa luokissa ja kisoissa missä on ollut ajamassa.esim.astra.polo,golf ym.
arska79
"Turbo"
Viestit: 222
Liittynyt: Su Elo 13, 2006 20:46

Re: 900i Jokkis Saab

Viesti Kirjoittaja arska79 »

On mullakin nuo laatikot kestäny (ennen) en tiijä mikä särki, mutta vasurilla tuli jarruteltua (taijan unohtaa sen).Edellinen laatikko alkoi hylkimään kakkosta niin vaihdoin pois.
Nooh saa nähä kestääkö tämä laatikko mikä nyt on paikallaan.
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: 900i Jokkis Saab

Viesti Kirjoittaja ASTech »

arska79 kirjoitti:On mullakin nuo laatikot kestäny (ennen) en tiijä mikä särki, mutta vasurilla tuli jarruteltua (taijan unohtaa sen).Edellinen laatikko alkoi hylkimään kakkosta niin vaihdoin pois.
Nooh saa nähä kestääkö tämä laatikko mikä nyt on paikallaan.
Tuskin se siitä vasemman jalan jarrutuksesta niin kauheasti kuormittuu, jos veto on kuitenkin päällä koko ajan.

Ennen jarrutusta kytkin pohjaan, niin säästää laatikkoa. Moottorijarrutusta ja edes takaisin rytkyttämistä ei kestä pitkään.

Huoltamattomalta, jokunen satatuhatta ajetulta laatikolta on turha odottaa pitkää ikää kilpakäytössä.
900C -86
arska79
"Turbo"
Viestit: 222
Liittynyt: Su Elo 13, 2006 20:46

Re: 900i Jokkis Saab (ois myytävänä)

Viesti Kirjoittaja arska79 »

voisin myydä,osia paljon mukaan
Make^
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 900i Jokkis Saab (ois myytävänä)

Viesti Kirjoittaja Make^ »

Itellä meni laatikko samaan tyyliin aikaan rikki, kun käytin 30/30 ensiövälitystä. Ketju jäi ainakin mulla hivenen pitkäksi ja kiristin pääsi pullahtamaan ilmeisesti pihalle. Nykyään oon käyttänyt 30/31 välitystä... :)
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Vastaa Viestiin