Tunnearvoa omaava 9000 Turbo

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Ikotion
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 21:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tunnearvoa omaava 9000 Turbo

Viesti Kirjoittaja Ikotion »

Joo ei tarvinnu enempää mittaila bensanpaineita ku lahos koko pumppu... muutaman kerran ynähti ku laitto suoraan akusta virtaa sille pumpulle ja sitten sen jälkee ei mitään elikkä sille pumpulle tuli tunnit täyteen.

Jep jep ja nyt ketuttaa vietävästi ku oli tarkotus ajaa se koululta huomenna pois, mutta meni hinaushommiks...
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Ikotion
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 21:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tunnearvoa omaava 9000 Turbo

Viesti Kirjoittaja Ikotion »

Morjensta pitkästä aikaa!

Eipä ole projekti edennyt oikein mihinkäänsuuntaan ku meni vähän tallipaikka alta ja hitsausvehkeet... koko kesän suunnitellu mitä sitä sen kanssa tekis.

Noh ainakin tuli hommattua futureziltä walbron pumppu ja sitten faija dyykkas parikyt metriä 8mm sisähalkaisijaltaan olevaa kupariputkea muovipäällysteellä.

Tässä tää parikuukautta on menny totutellessa uuteen työpaikkaan ja tutustuttua paikkoihin. Aika hyvä tsäänssi olis saada viikonloppusin duunattua saabia töissä, kun työnjohtajat ropailee omiaan siellä töissä. Koeajokilvillä saabi vaan töihin ja hitsailemaan.

Kävi myös mielessä että nuo takalokarit ja sisälokarit tekisin niin, että liimaisin kahet takalokarit päällekkäin ja sitten sisemmästä leikkaisin ylimääräset pois. eli sisemmästä tulis niinku sisälokari. Ja koko helahoito sitten liimattaisiin koriliimoilla kiinni koriin. Sitten loppu sisälokarista tehtäis neliötavarasta metallia ja heppailis kiinni.

Tuo vasen takaovenkynnyskoteloa olen miettinyt miten sen korjaisin ja nyt kysyisin, että onko kenelläkään jotain romua tonnaria josta voisin tulla rälläköimään koko kynnyskotelon? vai myydäänkö niitä erikseen? Samalla jos löytyis jostain valmiina koko helmoja niin ei tarvis tilkkutäkkiä tehdä.

Juttelin myös yhden tutun katsastusmiehen kanssa tulevista modauksista mitkä olis vielä suunnitteilla. Eli siis vakiotakajousituksien tilalle kynätolpat ja kylkiputki sekä ilmastointikompuran tilalle toisenlainen kompura mikä myös toimii hihnalla ja ahtaa kivasti tyhjäkäynniltä lähtien :twisted: Kaikki kuulemma ihan muutoskatsastettavissa :twisted:
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Tunnearvoa omaava 9000 Turbo

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

En haluaisi masentaa pahemmin, mutta entäs jos löisit tuon koko umpilahon rungon paaliin, ja laittaisit tuon tontun rahanarvoiset osat myyntiin, jäisi nuorelle miehelle aikaa johonkin muuhunkin nuoruuden laadukkaaseen ajanviettoon, kuin jonkin umpimädän saapin epätoivoiseen korjaukseen :mrgreen: nm. lähes koko ikäni noita saapin**skoja ruuvannut, ei kannata toi homma, ei tod :idea: :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ikotion
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 21:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tunnearvoa omaava 9000 Turbo

Viesti Kirjoittaja Ikotion »

Mä oon kattonu liikaa american hot rodia vapaa-ajalla :lol: Ja perkele se vapaa-aika menee siinä ku kaveri menee pistää -05 subaru imprezza wrx:n motin paskaks... pitäis alottaa huomenna moottoritalkoot...


Ja sitä paitsi nytten on hyvä pistää rahaa likoon tohon projektiin ku on vakkariduunissa vuoden... ja asuu vielä himassa :oops: ei se nyt niin paha sitten enään oo ku takakaaret vaihtaa ja kaikki ovet, eihän? :)
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Wiljami
"Aero"
Viestit: 311
Liittynyt: To Joulu 07, 2006 21:06
Paikkakunta: Suonenjoki, Iisalmi

Re: Tunnearvoa omaava 9000 Turbo

Viesti Kirjoittaja Wiljami »

Ikotion kirjoitti:Mä oon kattonu liikaa american hot rodia vapaa-ajalla :lol: Ja perkele se vapaa-aika menee siinä ku kaveri menee pistää -05 subaru imprezza wrx:n motin paskaks... pitäis alottaa huomenna moottoritalkoot...


Ja sitä paitsi nytten on hyvä pistää rahaa likoon tohon projektiin ku on vakkariduunissa vuoden... ja asuu vielä himassa :oops: ei se nyt niin paha sitten enään oo ku takakaaret vaihtaa ja kaikki ovet, eihän? :)
Itse tuon takakaari + ovirojektin suunnilleen vaihtelevalla menestyksellä suorittaneena (taas vaihteleva menestys :oops: ) voin omasta puolesta todeta, että seuraavan kerran hankin vaikka varaosatonnarin, josta otan nuo ovet. :D Motonetistä tosin taitaa saada oviin jtn korjauspaloja?

Tunnearvoa kun omaa, niin minkäs teet ja ameriikan hotrotin kahtominen ei ainakaan auta asiaa :mrgreen: (ps: hieno rojekti )
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Re: Tunnearvoa omaava 9000 Turbo

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Wiljami kirjoitti:Itse tuon takakaari + ovirojektin suunnilleen vaihtelevalla menestyksellä suorittaneena (taas vaihteleva menestys :oops: ) voin omasta puolesta todeta, että seuraavan kerran hankin vaikka varaosatonnarin, josta otan nuo ovet. :D Motonetistä tosin taitaa saada oviin jtn korjauspaloja?

Tunnearvoa kun omaa, niin minkäs teet ja ameriikan hotrotin kahtominen ei ainakaan auta asiaa :mrgreen: (ps: hieno rojekti )
Samaa mieltä. Kerran kaikki oviena alareunat vaihtaneena olen sitä mieltä että ei kannattava homma. Helvetinmoinen työ ja itsellä kesti alta 10v että on uudestaan vaihtokunnossa. Elikkäs uusia EHJIÄ ovia vain tilalle ja maalaus päälle :!:
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Silte
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Syys 25, 2008 21:39
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tunnearvoa omaava 9000 Turbo

Viesti Kirjoittaja Silte »

Mätähän tuo koppa on, mutta mikäli jaksaa hitsin kanssa nysvätä niin kyllä sen kuntoon saa. Itse hitsailin 17-vuotiaana yhtä lahon näköisestä 99:stä itselleni auton joka palveli monta vuotta. Hitsaaminen ottaa aikaa, mutta siinä puuhassa ei kannata oikoa. Reilusti kaikki mätä pelti pois ja uutta tilalle. Hitsaaminen on siinä mielessä palkitsevaa puuhaa että oman työn jälki näkyy selvästi, ja kun on yhden kokonaisuuden saanut valmiiksi pohjamaaliin saakka, voi olla tyytyväinen aikaansaannokseensa.

Tsemppiä projektiin!
Entiset: Saab 99 4d GLs -78, Saab 99 2d GLi 5speed -80, Saab 99 3d Lea -76, Saab 900 4d T8 -84
Ajossa: Saab 93 5d turbo -01
Vastaa Viestiin