99 Turbo projekti (pikku päivityksiä 9/2009)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: 99 Turbo projekti (pikkuhiljaa kesä-kunnossa)

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Hieno skuuppihan tuo on, ja sopii hyvin 99:iin, mutta eikös tuo IC ole siltikin kamalan kuumassa paikassa, kun kaikki pakosarjalta ja ahtimelta nouseva lämpö osuu suoraan tuohon jäähyyn ja sen putkiin, etenkin paikallaan käyttäessä (vaikka siinä välissä näyttääkin jokin rosterilevy olevan)?
Viimeksi muokannut ng900aero, Ma Syys 14, 2009 18:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: 99 Turbo projekti (pikkuhiljaa kesä-kunnossa)

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Hienosti istuu peltiin ja eiköhän tuosta pientä hyötyäkin ole.
900C -86
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Re: 99 Turbo projekti (pikkuhiljaa kesä-kunnossa)

Viesti Kirjoittaja gls »

ng900aero kirjoitti:Hieno skuuppihan tuo on, ja sopii hyvin 99:iin, mutta eikös tuo IC ole siltikin kamalan kuumassa paikassa, kun kaikki pakosarjalta ja ahtimelta nouseva lämpö osuu suoraan tuohon jäähyyn ja sen putkiin, etenkin paikallaan käyttäessä (vaikka siinä välissä näyttääkin jokin rosterilevy olevan)?
kerkesin muokata vastaukset jo tohon edelliseen viestiin enneku huomasin kysymykset.. mut kuitenki :)

juu paikallaan käyttäessä menee melko lämpöseksi, mutta kun ajaa vähänkään kovempaa +60km/h niin kyllä hyvin viilentyy..esim pysäytin auton tienvarteen ja kokeilin kädellä skuupista niin oli ihan viileä toi kennon pinta.. vertaa esim jos työnnät käden ulos ikkunasta vauhdissa niin samalla paineellahan se ilma menee tosta läpi..
Hienosti istuu peltiin ja eiköhän tuosta pientä hyötyäkin ole.
juu kyllä tuntee eron perstuntumalta..varsinkin keski ja yläkierroksilla ajettaessa.. :)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: 99 Turbo projekti (pikkuhiljaa kesä-kunnossa)

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

gls kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Hieno skuuppihan tuo on, ja sopii hyvin 99:iin, mutta eikös tuo IC ole siltikin kamalan kuumassa paikassa, kun kaikki pakosarjalta ja ahtimelta nouseva lämpö osuu suoraan tuohon jäähyyn ja sen putkiin, etenkin paikallaan käyttäessä (vaikka siinä välissä näyttääkin jokin rosterilevy olevan)?
kerkesin muokata vastaukset jo tohon edelliseen viestiin enneku huomasin kysymykset.. mut kuitenki :)

juu paikallaan käyttäessä menee melko lämpöseksi, mutta kun ajaa vähänkään kovempaa +60km/h niin kyllä hyvin viilentyy..esim pysäytin auton tienvarteen ja kokeilin kädellä skuupista niin oli ihan viileä toi kennon pinta.. vertaa esim jos työnnät käden ulos ikkunasta vauhdissa niin samalla paineellahan se ilma menee tosta läpi..
Hienosti istuu peltiin ja eiköhän tuosta pientä hyötyäkin ole.
juu kyllä tuntee eron perstuntumalta..varsinkin keski ja yläkierroksilla ajettaessa.. :)
Skuupissa kun tuo "kaulus" on noin syvä, niin istuta sinne flekti vetämään ilmaa coolerille :idea: :) Olis siten vähän sitä lentoke fiilistäkin kun konepellin alla on kaksi roottoria :mrgreen: Tosi hieno 99 anyway.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Vastaa Viestiin