900i Jokkis Saab (Myydään,vaihtokin käy)
Re: 900i Jokkis Saab
Kone on 626:n ja 929:n 2-litrainen 8-venttiilinen kone, taitaa olla tyypiltään FE. Koneen ja laatikon väliin tulee laippa sekä sisälokaria tarvii leikata, jos haluaa tuplat. Moottori tulee sen verran eteen, ettei syyläri mahdu koneen etupuolelle.
#2277
Re: 900i Jokkis Saab
626:n kone soveltuu paremmin sillä siinä on jakaja koneen takaosassa kun taas 929 koneessa se on edessä.Johnny V4 kirjoitti:Kone on 626:n ja 929:n 2-litrainen 8-venttiilinen kone, taitaa olla tyypiltään FE. Koneen ja laatikon väliin tulee laippa sekä sisälokaria tarvii leikata, jos haluaa tuplat. Moottori tulee sen verran eteen, ettei syyläri mahdu koneen etupuolelle.
Kuva moottorista kuupan keulalla. http://kuvablogi.com/nayta/1684849/
bmw e46 alias proteesi
Re: 900i Jokkis Saab
Jäällä tuli käytyä,sytytys ei ollu ihan kohdallaan,sen laiton jälkeen alkoi pelaamaan.Jokkisvälitys pitää vielä etsiä (ensiö)
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 3
- Liittynyt: La Helmi 14, 2009 16:57
- Paikkakunta: leppävirta
Re: 900i Jokkis Saab
kysyppä hirvos penalta välityksiä. ittellä kaks 99 molemmissa muutettu välitys on todettu hyväksi
Re: 900i Jokkis Saab
Taas on edistynyt toi kaasarisaappi,tuplat ois nyt paikoillaan.Säätöjä ja testausta edessä,lauhtuis vaan tuo ilma niin pääsis kokeilemaan.
Re: 900i Jokkis Saab
Piti vaihtaa moottori ja laatikko tohon kaasari saappaaseen.
http://i66.photobucket.com/albums/h264/Ari190/016-1.jpg
Tuossa imusuppiloita vailla.Paremmat kaasarit hakusessa.
http://i66.photobucket.com/albums/h264/Ari190/018.jpg
http://i66.photobucket.com/albums/h264/Ari190/016-1.jpg
Tuossa imusuppiloita vailla.Paremmat kaasarit hakusessa.
http://i66.photobucket.com/albums/h264/Ari190/018.jpg
Re: 900i Jokkis Saab
http://www.jokavetoteam.com/Video.htm
Tuolla pieni video kun käytiin jääradalla ajelemassa,ensin näkyy muutama kierros 200sarjan volvoa. video on villenniemi 2009 4.
Tuolla pieni video kun käytiin jääradalla ajelemassa,ensin näkyy muutama kierros 200sarjan volvoa. video on villenniemi 2009 4.
Re: 900i Jokkis Saab
Kävin iinatissa testaamassa,melkein kaksikierrosta se kesti.
http://i66.photobucket.com/albums/h264/Ari190/042.jpg
http://i66.photobucket.com/albums/h264/Ari190/043.jpg
http://i66.photobucket.com/albums/h264/Ari190/044.jpg
http://i66.photobucket.com/albums/h264/Ari190/042.jpg
http://i66.photobucket.com/albums/h264/Ari190/043.jpg
http://i66.photobucket.com/albums/h264/Ari190/044.jpg
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: 900i Jokkis Saab
Tais kemppilukko olla isolle pyörälle liikaa
Re: 900i Jokkis Saab
Kyllähän noita on tietääkseni ihan "menestyksekkäästi" hitsattu vuosien varrella, mutta heikoin kohtahan toi laatikko noissa on.
#2277
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: 900i Jokkis Saab
Moro.ei tainut laatikko ihan uusi enää olla,kun niillä tuppaa olemaan aina jou satatuhatta rullattu.itsellä laatikot kestänyt hyvin 99/900 esim.sprintti turbo kiintellä lukolla ei kertaakaan rikki.kasasin uusilla laakereilla ja ehjillä osilla.teho 255/360nm.jokkis 99 kestänyt myös hyvin,mutta en polje vasenta jarrua niska limassa kaarteissa enkä jarruttanut vaihteilla.(kun reinaat tai ajat kisaa perus sääntö jarruta kerralla eläkkä vaihteella jarru hipistele.)
esim.entisellä jokkis kuskilla pulkkisen pasilla ei ollut käytössä tehostinta kun polki jarrua aina liikaa,tällä sai estettyä sen ettei laatikko riikoontunut.sama pätee ralissa kaikissa etuveto autoissa jossa vetarit/laatikko ei kestä on yleensä vika ratin ja penkin välissä.esim astra vetarit kesti nikaran jarkolla ja saaren anterolla aina mutta junnu kuskit useasti keskeytyksen syy on vetari rikki tai laatikko paskana.muuten tämä nikara voitti paljon kisoja esim.nuorten sm 1 ja yleisen 2 ja kiertää nykyään mm-ralleja mitsulla ja saaren antero voittanut lähes kaikissa luokissa ja kisoissa missä on ollut ajamassa.esim.astra.polo,golf ym.
esim.entisellä jokkis kuskilla pulkkisen pasilla ei ollut käytössä tehostinta kun polki jarrua aina liikaa,tällä sai estettyä sen ettei laatikko riikoontunut.sama pätee ralissa kaikissa etuveto autoissa jossa vetarit/laatikko ei kestä on yleensä vika ratin ja penkin välissä.esim astra vetarit kesti nikaran jarkolla ja saaren anterolla aina mutta junnu kuskit useasti keskeytyksen syy on vetari rikki tai laatikko paskana.muuten tämä nikara voitti paljon kisoja esim.nuorten sm 1 ja yleisen 2 ja kiertää nykyään mm-ralleja mitsulla ja saaren antero voittanut lähes kaikissa luokissa ja kisoissa missä on ollut ajamassa.esim.astra.polo,golf ym.
Re: 900i Jokkis Saab
On mullakin nuo laatikot kestäny (ennen) en tiijä mikä särki, mutta vasurilla tuli jarruteltua (taijan unohtaa sen).Edellinen laatikko alkoi hylkimään kakkosta niin vaihdoin pois.
Nooh saa nähä kestääkö tämä laatikko mikä nyt on paikallaan.
Nooh saa nähä kestääkö tämä laatikko mikä nyt on paikallaan.
Re: 900i Jokkis Saab
Tuskin se siitä vasemman jalan jarrutuksesta niin kauheasti kuormittuu, jos veto on kuitenkin päällä koko ajan.arska79 kirjoitti:On mullakin nuo laatikot kestäny (ennen) en tiijä mikä särki, mutta vasurilla tuli jarruteltua (taijan unohtaa sen).Edellinen laatikko alkoi hylkimään kakkosta niin vaihdoin pois.
Nooh saa nähä kestääkö tämä laatikko mikä nyt on paikallaan.
Ennen jarrutusta kytkin pohjaan, niin säästää laatikkoa. Moottorijarrutusta ja edes takaisin rytkyttämistä ei kestä pitkään.
Huoltamattomalta, jokunen satatuhatta ajetulta laatikolta on turha odottaa pitkää ikää kilpakäytössä.
900C -86
Re: 900i Jokkis Saab (ois myytävänä)
voisin myydä,osia paljon mukaan
Re: 900i Jokkis Saab (ois myytävänä)
Itellä meni laatikko samaan tyyliin aikaan rikki, kun käytin 30/30 ensiövälitystä. Ketju jäi ainakin mulla hivenen pitkäksi ja kiristin pääsi pullahtamaan ilmeisesti pihalle. Nykyään oon käyttänyt 30/31 välitystä...
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!