900 2.0 turbo

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
mpn
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 11:56
Paikkakunta: Kuopio

900 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja mpn »

Dodiin! Tuli sitten vaihdettua naapurin isännän kanssa autoja ja pitkään suuniteltu Saabin hankinta sit toteutui. Alkujaan meinasin hommata tonnarin Ruotsista stage3 ohjelmalla, mut kun tuli hyvä aihio seinän takaa, niin sit väsätään tästä. Ovien alahelmoista oli jo maalit ehtoopuolella jotka sit korjasin ja maalasin samoin ovihelmat sisäpuolelta. Moottorin tukikumitkin oli aikansa eläneet, jotka vaihdoin...nyt sit kuskin vetari laulaa surkeaa virttä niin, et radioo kovemmalle ettei häiritse. Vetari pitäis korjata viikonloppuna ettei laulu katkea lyhyeen :oops:
Tossa alkuperäisessä kuosissaan, eihän siitä näy edes kukat alahelmasta.
Kuva

Hionta kuvaa pukkaa..kuvassa jo hiontavärin viimeistelyä ennen maalausta.
Kuva
mpn
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 11:56
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja mpn »

Tuossapa sit olis kuvaa, kun helma on kuivamassa puhaltimen avulla

Kuva

No sit lähit jopo käsistä ja piti mennä vähän perse edellä puuhun ja vääntää 3"
putki auton alle joo ja piti käyttää turbon orggis 60 putkea alkuun jotta sai
100% laipan istuvuuden puhaltimeen. Putki liittyy alkuperäiseen putkeen ennen ensimmäistä vaimentajaa, prkl takaylityksen meinasin kasata 2,5" putkesta jottei tule hankaluuksia....liikaa.
Kuva

Kabanossi
Kuva
mpn
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 11:56
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja mpn »

Putken mallailua mihin vitn suuntaan se ampuu.... taaksepäin näkys menevän
Kuva

Valmis tötterö, ei paljoa jaksanut vinguttaa saumoja+ kiillottaa, olin nääs herännyt 5.45 ja tiuku repi tuossa vaiheessa 20.30...perjantaina vielä...janottamaanhan se rupes :roll:
Kuva

Ahtaan puoleinen meinas olla konehuone, mut sinne se mahtuikin...
Kuva
mpn
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 11:56
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja mpn »

Niinpä nyt sit tuli rakennettua 63 putkesta imuilma putki ja vapari suodatin päähän ja hyvin tuntuu vinkuvan mylly. Lisäilen pikkuhiljaa kuvia töitten edetessä. Tarkoitus olis hommata alustasarja jämäköittämään menoa, isompi turbo, jäähy, suuttimet....parmpi ohjelma min stage3.... Tahtoo vanhana nopeuslaskijana kunnon kyydit... :twisted:
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: 900 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja saabracing »

mukavaa katseltavaa kuvien kera 8)
'
go go :saab:
Ilkka R
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: To Heinä 31, 2008 12:28
Paikkakunta: Iisalmi

Re: 900 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja Ilkka R »

Sait privaa. :)
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: 900 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

onko tuo maalaus suoritettu näillä vesi ohenne litkuilla vai miten? ite en oo uskaltanu sekaantua kyseisiin litkuihin. kun kuullut vaikka minkälaista huhua että "on prkleen vaikee saada hyvä jälki" jne. jne.
näyttää todella priimaa tulevan :)
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
mpn
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 11:56
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja mpn »

Maalaus on tehty wanhan kansan akryyli värillä. Tosiaankin vesivärillä maalattaessa ei tahdo nähdä onko siinä tarpeeksi väriä vai ei. Vesivärillä
maalasin ainoastaan paukkupulloon sekoitetulla värillä, ja oli hankala.
Lakan laiton jälkeen vasta näki et tuliko hyvä. Ammatti miehet osaavat
paremmin ton vesivärin kanssa leikkimisen, itse vaan harraste maalailen.
Jurkkis
"Hirsch"
Viestit: 940
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 11:29
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 900 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja Jurkkis »

Lähteekö noi kylkilistat kuinka helposti pois? Ois tarkoitus omastakin satkusta maalata kuskinpuoleisen oven alareuna joskus uusiks.
9-5 2.0t Vector Griffin -10 & OG900 i16 -89 & 9-3 2.0T -01 MapTun Stage 1
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
mpn
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 11:56
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja mpn »

Kylkilistat saa irti suht kivuttomasti, kun lähtee varovaasti hivuttamaan toisesta päästä eteenpäin. Listaa ei passaa vetää väkisin irti,pikkuhiljaa painetta lisäämällä pienten nitkuttelujen saattamana. Kuskin oven listasta meni saranoiden päästä yksi nasta poikki ja sitten siitä takakaaren pikkulistasta meni
poikki kumpikin nasta. Sikamassa tipoilla ja jeesusteippi päälle kuivumisen ajaksi
korjannee asian.
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: 900 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Komealta näyttää... Ja mitä sitä turhia pakoputken saumoja viimeistelemään, sillä katsastusmieshän niitä vain kerran vuodessa katsoo.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
mpn
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 11:56
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja mpn »

Kyllähän noi saumat pistää silmään..etenkin tosta konehuoneen puolelta.
10 vuotta olen hitsaillut ammatikseni rosteria Tig:llä, mut säästin aikaa ja tinasin puikolla sit kasaan. Talli olis hakusessa, jonka jälkeen rupean valmistelemaan rosteriputkistoja tilaustyönä olipa merkki mikä tahansa.
Laadusta en tingi hitsaustyössä, olen nähnyt näitä liikkeitä, jotka valmistavat rosteriputkistoja mutta ei ole hajua koko prosessista. Moni kakku päältä kaunis ja sisältä silkkaa paskaa:oops: .... valitettavasti.
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: 900 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

nyt kun tuo rosteri on esillä, niin sitä suuresti ihmettelen miksi ihmiset ostavat autoihinsa rst-pakosarjoja. :roll: rosterin lämpölaajenemis kerroinhan on paljon suurempi mitä "mustalla raudalla" nämä rst-pakosarjat tuntuvat halkeavan hyvinkin nopeasti, mutkuillessaan kuumana.
nämä viri-viri osa liikkeet antavat esim. 200sx nissanin "mustalle" pakosarjalle vuoden takuun. rst versiolle ei minkäänlaista. liekkö se sitten vain ulkonäkö kysymys, että ne mutkat sinisenä loistaa, viis siitä repeekö heti jostain.. :roll:
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: 900 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja Tuha »

S1mppa_ kirjoitti:nyt kun tuo rosteri on esillä, niin sitä suuresti ihmettelen miksi ihmiset ostavat autoihinsa rst-pakosarjoja. :roll: rosterin lämpölaajenemis kerroinhan on paljon suurempi mitä "mustalla raudalla" nämä rst-pakosarjat tuntuvat halkeavan hyvinkin nopeasti, mutkuillessaan kuumana.
nämä viri-viri osa liikkeet antavat esim. 200sx nissanin "mustalle" pakosarjalle vuoden takuun. rst versiolle ei minkäänlaista. liekkö se sitten vain ulkonäkö kysymys, että ne mutkat sinisenä loistaa, viis siitä repeekö heti jostain.. :roll:
Mutta jos laittaakin vaan putken rosterista ja jättää sen pakosarja mustaksi raudaksi, vaikka komea se olisi rosterista tehtynäkin.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: 900 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

Tuha kirjoitti:
Mutta jos laittaakin vaan putken rosterista ja jättää sen pakosarja mustaksi raudaksi, vaikka komea se olisi rosterista tehtynäkin.
niin tehtynä se kai järkevin on. ja kerran kun kehtaa investoida/rakentaa rosteri putkiston, niin sitä ei tarvii olla heti seuraava keväänä vaihtamassa hapantumisen takia.
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Vastaa Viestiin