900 Turbo 4D '92
Re: 900 S 4D -92
Ei nuo alle jääneet. Oli kiva kokeilla silti. Madallusta tulee varmaan samaan syssyyn, kun vanteet (muutamat vaihtoehtoiset jemmassa) sitten oikeasti vaihtuvat.
Osaluovuttaja-ässästä nappasin lattian äänieristeet tuohon. Nyt on edessä tuplat ja ässän takamatot leikkelin ja sommittelin takapenkin alle. Taakse laitoin myös vanhan lattiaverhoilun punaisen alle. Eteen ei oikein mahtunut tuplalattiamattoja, rupesi olemaan polkimilla jo vähän ahdasta ja muutenkin ahdisti.
Tuossa samassa kun polvisuoja oli vielä poissa paikoiltaan niin asensin vakionopeudensäätimen ja matkustajalle säädettävän istuinlämmityksen. Ajattelin myös koittaa saisiko kojelaudan taakse tuplaeristystä edes osittain. Eipä ne kyllä niin pakollisia ole kun nykyinen kone käy niin nätisti verrattuna edelliseen 2,1:een.
Osaluovuttaja-ässästä nappasin lattian äänieristeet tuohon. Nyt on edessä tuplat ja ässän takamatot leikkelin ja sommittelin takapenkin alle. Taakse laitoin myös vanhan lattiaverhoilun punaisen alle. Eteen ei oikein mahtunut tuplalattiamattoja, rupesi olemaan polkimilla jo vähän ahdasta ja muutenkin ahdisti.
Tuossa samassa kun polvisuoja oli vielä poissa paikoiltaan niin asensin vakionopeudensäätimen ja matkustajalle säädettävän istuinlämmityksen. Ajattelin myös koittaa saisiko kojelaudan taakse tuplaeristystä edes osittain. Eipä ne kyllä niin pakollisia ole kun nykyinen kone käy niin nätisti verrattuna edelliseen 2,1:een.
Re: 900 S 4D -92
Terkut Tampereen 100+ MotorShowsta:
Toivottavasti perä vähän nousee kun puran kaiken romun takaluukusta pois. Siinä on nyt madallussatsi alla.
Toivottavasti perä vähän nousee kun puran kaiken romun takaluukusta pois. Siinä on nyt madallussatsi alla.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: 900 S 4D -92
Minä pidän kovasti tällaisesta rakentelutyylistä.
Tosi hieno ja yksinkertaisen kaunis auto.
Onko nuo vanteet 15 vai 16 cross spoket?
Tosi hieno ja yksinkertaisen kaunis auto.
Onko nuo vanteet 15 vai 16 cross spoket?
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: 900 S 4D -92
Tattista, vanteet ovat 15". Siihen on kyllä luvassa muutosta muutaman viikon sisällä.Vesa Pohjalainen kirjoitti:Minä pidän kovasti tällaisesta rakentelutyylistä.
Tosi hieno ja yksinkertaisen kaunis auto.
Onko nuo vanteet 15 vai 16 cross spoket?
Re: 900 S 4D -92
No enpäs nyt laittanutkaan uusia kesärenkaita kun kelit kylmenee. Pientä perushuoltoa tein viikonloppuna + jotain turhuuksia. Nyt on kuviakin pitkästä aikaa tarjota:
Kyllä tossa vielä projektia riittää. Lista on pitkä ja hyvä niin.
Kyllä tossa vielä projektia riittää. Lista on pitkä ja hyvä niin.
Viimeksi muokannut Simo_V, Su Maalis 14, 2010 12:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 900 S 4D -92
Hmm, kai laitat vielä nuihin etu ja takapuskureihein nuo listan jatkeet kylkiin?
Sisustassa pisti silmään nuo penkinlämppärit, hyvässä paikassa
Sisustassa pisti silmään nuo penkinlämppärit, hyvässä paikassa
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: 900 S 4D -92
Kaipa ne listat on laitettava, vaikka jotenkin tykkään tosta noinkin. Nyt ei ole etulippaakaan paikallaan, kun asensin tonnarin välijäähdyttimen. Ei nimittäin lippa mahdu. Pitää hienosäätää.
Päivällä kävin Valkeakoskella. Sinne päin mentäessä syttyi ja paloi sitten lopun matkaa CE-valo. Takasin kun lähdin niin ei enää syttynyt. Jännää.
Tossa vähän aikaisemminhan auto täristeli ikävästi isommilla vaihteilla kiihdytettäessä ja luulin vian olevan raidetangonpäässä. Vaihdoin ja tärinät jatkuivat. Sitten vaihdoin vasemmalta puolelta vetarin maljan ja tärinät katosivat. Mutta vieläkin tekee tarpeeksi jyrkissä kaarteissa tarpeeksi suurella nopeudella sitä, että kuuluu klonk klonk klonk klonk. Mistäköhän tuo nyt sitten? Ettei vaan liittyisi siihen, kun nytten nostaa auton ilmaan niin etujouset suorastaan tipahtavat syliin eli ei ole kovin laillinen kapistus sikäli. Tuohonko nyt auttaa matalammat iskarit? Sachs Advantaget esimerkiksi? (Parempiin ei tällä hetkellä kukkaro veny.) Sitten pysyy taas tukevasti jouset lautasillaan? Ja auttaako se siihen alkuperäiseen klonk-ongelmaan?
Olipa mitenkä päin vaan, niin kohta levitetään suolaa teille ja JAV on laitettava talvilevolle. Menen huomenna Poriin ja kaivan tonnarin suulista. Se kaipaa vähän remppaa, että saa katsastuksesta läpi ja muutenkin siinä kyllä piisaa hommia. JAVia voi sitten talven aikana tuunailla. Apc ja tulevan kesän 16" vanteet vihdoin ja viimein kuntoon.
Päivällä kävin Valkeakoskella. Sinne päin mentäessä syttyi ja paloi sitten lopun matkaa CE-valo. Takasin kun lähdin niin ei enää syttynyt. Jännää.
Tossa vähän aikaisemminhan auto täristeli ikävästi isommilla vaihteilla kiihdytettäessä ja luulin vian olevan raidetangonpäässä. Vaihdoin ja tärinät jatkuivat. Sitten vaihdoin vasemmalta puolelta vetarin maljan ja tärinät katosivat. Mutta vieläkin tekee tarpeeksi jyrkissä kaarteissa tarpeeksi suurella nopeudella sitä, että kuuluu klonk klonk klonk klonk. Mistäköhän tuo nyt sitten? Ettei vaan liittyisi siihen, kun nytten nostaa auton ilmaan niin etujouset suorastaan tipahtavat syliin eli ei ole kovin laillinen kapistus sikäli. Tuohonko nyt auttaa matalammat iskarit? Sachs Advantaget esimerkiksi? (Parempiin ei tällä hetkellä kukkaro veny.) Sitten pysyy taas tukevasti jouset lautasillaan? Ja auttaako se siihen alkuperäiseen klonk-ongelmaan?
Olipa mitenkä päin vaan, niin kohta levitetään suolaa teille ja JAV on laitettava talvilevolle. Menen huomenna Poriin ja kaivan tonnarin suulista. Se kaipaa vähän remppaa, että saa katsastuksesta läpi ja muutenkin siinä kyllä piisaa hommia. JAVia voi sitten talven aikana tuunailla. Apc ja tulevan kesän 16" vanteet vihdoin ja viimein kuntoon.
Re: 900 S 4D -92
Ainakin sachsin advantageilla pysy ne jouset täysin paikallaan iskarit molemmista päistä kiinni ollessaan. Ja oli siis ihan uudet 2008 kesällä ostetut lesjöt. Kannattaa silti säästää niihin parempiin iskareihin, löllöthän ne advantaget on...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: 900 S 4D -92
Re: 900 S 4D -92
Töttöröö, Saab ajettu Tampereelle kun ei ehdi Poriin niin usein sitä laittamaan. Iskarit pitää vaihtaa eteen ja taakse toinen pohjauskumi niin sitten vois mennä kokeilemaan muutos- ja määräaikaiskatsastusta. Tekniikanvaihdon jälkeen kilsoja on tullut ~2000 ja kulutus 11,5 joten sitäkin mysteeriä pitäisi selvitellä.
Aeron palikat joutu pistämään eteen kun ei kuuleria saanut muuten piiloon. Näillä näkymin aion kyllä normaalin turbon lipan laittaa takaisin kunhan saan sen vaan mahtumaan. 16" Aerot voisi huomenna heittää paikalleen jos kehtaa, niissä on huulet vähän kiillotuksen tarpeessa. Sitten mielenkiintosempina vanteina olisi parvekkeella maalausta odottavat Borbet A:t. Ne on liian leveät että voi jäädä haaveeksi vakiokaarilla. Citikan 16" pellitkin on olemassa mutta kolmansia 16" renkaita ei kyllä enää ole, ainakaan vielä. 15" Cross Spoket voisin myydä, ostakaapa pois hyvillä renkailla.
Mitäköhän vielä, apc, bensalastu, sähköpeilit ja paremmat kajarit odottaa asennusta. Hattuhylly pitäisi verhoilla uudestaan ja konepellin sivuilta poistaa saab tekstit, myös jotain tekstejä takaluukusta poistaa. Maski kaipaa uutta maalia joko orkkishengessä tai vähän tummempana. Takajouset tarvii ehkä vaihtaa kuormajousiin, tuntuu auto keulivan kun vähänkin takaluukkuun tavaraa laittaa.
Kovasti tekisi mieli vappuna kruisailla, saas nähdä ehtiikö saamaan leiman.
Aeron palikat joutu pistämään eteen kun ei kuuleria saanut muuten piiloon. Näillä näkymin aion kyllä normaalin turbon lipan laittaa takaisin kunhan saan sen vaan mahtumaan. 16" Aerot voisi huomenna heittää paikalleen jos kehtaa, niissä on huulet vähän kiillotuksen tarpeessa. Sitten mielenkiintosempina vanteina olisi parvekkeella maalausta odottavat Borbet A:t. Ne on liian leveät että voi jäädä haaveeksi vakiokaarilla. Citikan 16" pellitkin on olemassa mutta kolmansia 16" renkaita ei kyllä enää ole, ainakaan vielä. 15" Cross Spoket voisin myydä, ostakaapa pois hyvillä renkailla.
Mitäköhän vielä, apc, bensalastu, sähköpeilit ja paremmat kajarit odottaa asennusta. Hattuhylly pitäisi verhoilla uudestaan ja konepellin sivuilta poistaa saab tekstit, myös jotain tekstejä takaluukusta poistaa. Maski kaipaa uutta maalia joko orkkishengessä tai vähän tummempana. Takajouset tarvii ehkä vaihtaa kuormajousiin, tuntuu auto keulivan kun vähänkin takaluukkuun tavaraa laittaa.
Kovasti tekisi mieli vappuna kruisailla, saas nähdä ehtiikö saamaan leiman.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: 900 S 4D -92
On muuten komiat ajohanskat niin ja autokin on aivan uskomattoman hieno.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Re: 900 S 4D -92
Borbetit maalasin, oottavat lippien kiillotusta, renkaita ja tasasien keskilätkien tekoa. Yhdestä Aero-vanteesta poistin lakat ja kiillotin lipit, huomenna lisää (melkosen työlästä hommaa). Ne tulee alle mahdollisimman pian. Koko vanteet pitäis oikeastaan maalata mut en jaksa. Tai keskilätkät on kyllä pakko kun ovat niin kulahtaneet.
Onko vankkoja mielipiteitä kummat on hienommat? Jos on mielipiteensä kanssa kiikunkaakun niin kannattanee odottaa että saan kuvat valmiista Borbeteista.
Re: 900 S 4D -92
Mun mielestä ne cross-spoket sopi todella hyvin auton tyyliin. Ja ton vanhemman maskin ohuiden ripojen kanssa olivat jotenkin saman henkiset. Borbetit on ehkä mun makuu hiukka liian jykevät, kun toi pystäri-look on muuten niin siro ja suoraviivainen. Eli mä olisin pitänyt cross-spoket, mut kakkos-vaihtoehtona vois olla noi klassiset aerot.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71