900 2.0 turbo

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
mpn
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 11:56
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja mpn »

Onkos tuo miten yleistä/ tyyppivika? Olen omistanut muitakin etupotkuja, jossa
on ollut enemmänkin hevosia takana mutta eipä ole perä hajonnut. Joku valaisi et 9-3 saabin laatikko olis vahvempi, onko asia näin?
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Re: 900 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

samaa "kuraa" ne lootat on 9000,ng900,9-3,9-5. Ei juurikaan eroa sisälmyksiltään. Kyllähän noita tasauspyörästöjä sun muita porsii oli voimaa taikka ei. Joillakin kestää +600hv ja joillaki poksuu vakiotehoilla.
Villi veikkaus on että tasauspyörästön "keskinaula" on poikki.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
mpn
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 11:56
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja mpn »

No niin tuossa viimeinen kuva ennen laatiko porsimista 8O
Kuva

"tallissa" ei tule heti katto vastaan, mut perhana kun meinaa tulla kylmä.
Kuva

Apurungosta löytyi mielenkiintoinen kohta, näin ammattihitsarina tökkäs pahasti silmään. Pitäisikö tuo sauma olla jopa kiinni hitsattu, näyttäis et olis jäänyt hommat kesken tehtaalla :lol: .
Kuva
mpn
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 11:56
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja mpn »

Tuossa näkyy laatikossa oleva vika, vetarin vasemmalta puolelta kämmenen
kokoine alue murtunut.
Kuva
Laatikko pitäisi purkaa auki, mut miten helvetissä saan noi rattaat irti?
Ulosvetäjästä loppui puhti kesken, kun yritettiin ottaa rattaita pois. Vänkärin puolen vetarin kun repäs lodjusta irti, niin rattaat vain putos laatikkoon, näyttäs olevan ainakin kaks ratasta irtaallaan ja jotain muutakin.
Kuva
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Re: 900 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

kyllä ne ulosvetäjällä pitäs irrota...helposti vaan lähtee hammasrattaasta palasia samalla, kun liian paksut kynnet ulosvetimessä = ei mee tarpeeks syvälle hampien alle. Veikkaan että vielä lujemmassa on itse kopan irrottaminen :wink: mutta kyllä sekin ulosvetäjällä lähtee ja jos ei lähe niin rälläköit ton laakerin siitä paskaks. Se o monasti tosiaa lujassa!!

Vaikea kyllä uskoa että siellä laatikossa muita hammasrattaita ois irrallaan kuin ne tasauspyörästön pikkurattaat jotka olettasin olevan syypäänä tähän lootasi porsimiseenkin. Mielenkiinnolla odotellaan lisäkuvia. Ohessa kuvatusta #1 laatikkoni sisuksista.

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1928563.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1928573.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1928567.jpg
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: 900 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

joo tommone samanlaine saabi mutsilla on ajoossa... parsattoo maksas jos boksin lähettäs postissa jonnekki ja sitte ootell viikko ja tulis takas ja heti olis parisattoo hevosta käytössä.. Helppoa olis ja varmaa olis toteutunutkin mutta kun ei ole omassa ajossa. :)
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
mpn
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 11:56
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja mpn »

Tietääkö kukaan pitäskö toi apurungon sauma olla oikeasti kiinni hitsattu? Äkkiseltään luulis että alanivel heiluu edes takaisin kun pääsee elämään.
Siinähän näkyis olevan saumantapainen kökkö, mutta ei ole tarttunut mihinkään
kiinni. :roll:
mpn
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 11:56
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja mpn »

Pikkuhiljaa tehtiin sit "ruumiin " avaus laatikolle ja sieltähän löytyi vaikka mitä pientä ja vähän isompaakin silppua. Kuvassa ei valitettavasti kaikki skeida ei näy.
Kuva

Sitten kun aikansa laatikkoa puljasi, niin ulosti vetarin reiästä tommosen ulos...prkl...et...vit....
Kuva

Noooooo!!!!!! "Uusi" laatikko tuli tänään perille, joka sit vietiin naapurin isännän työpaikalle kunnon pesuriin....eihän sitä nyt likasta laatikkoa halua veivata..kuvassa kunnon Grilli... 8O .
Kuva
Niin ja nuapurin isäntä
mpn
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 11:56
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja mpn »

No kyllähän sitä puhdasta tuli kun oli 15min +80 astetta koneessa...pesin sit kokonaisen laatikon siellä vetarin reiät peitettyinä.... niinhän mä luulin..vitn.. laatikon sisälle meni sit vettä, mitä valuttelin pois..voi perkl... voiko mennä enemmän perseelleen? :evil:
Kuva
Kuvassahan on etualalla entisen laatikon ehjempi puolisko.
Vetarin holkit on uudessa laatikossa kuluneet horoksi.... sekin vielä,
Kukahan vaihtais Kuopiossa? Voimavarat rupee olemaan vähissä. Mistähän noita holkkeja kannattas kysellä? Taitaa olla kortilla koko maassa..... Mutta PERKELE..minähän taistelen, kylmäää kuin ryssä helvetissä mutta teenpähän vaikka vuoden, jos ei muuten niin kädettömien vittuilijoiden harmiksi. ( anteeksi roisi kielenkäyttö, mut ei mahda mitään)
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: 900 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Jos kyse siis vetarin holkista, niin nimimerkki baasenar noita jossain vaiheessa työsti. YV:tä vaan kehiin ja kyselemään. Jossain tuolla NG900&OG9-3 palstan uumenissa on se kyseinen ketjukin.
Ja linkkiä vielä perään:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=83773
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Vedessä ei muuten mitään pahaa jos ei kauan aikaa siellä sisällä muhi, mutta hiekka ja lika voi olla mennyt myös sinne laatikkoon. Toivottavasti ei ole mennyt. Pätevä laite tuollainen pesuri muuten.
900S(T5.5) M1991(KR)
mpn
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 11:56
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja mpn »

Jep,jep laatikko tuli sit viskattua paikoilleen.Kuopion laatikkogurun Karjalaisen Pekka antoi "uudelle" laatikolle siunauksen jonka jälkeen alkoi armoton vääntäminen. Etenkin kun ulkona laittelee laatikkoa pukkien ja tunkin varassa....meinaa verenpaine kiehahtaa :evil: . Onneksi ex naapuri jouti henkiseksi tueksi ja laittoi itsensä likoon laatikon puolesta. Apurunkoa sitten "tuunasin", kun välillä kelit ei suosinut asennusta (vettä satoi)
Kuva
kallistuksen vakaaja tangon päihin väänsin tehdä sitten nailonista puslat, eipähän retua turhaan. Oishan tossa voinut muutenkin laittaa kaikki puslat uusiksi, mut kun ei jaksanut.... siitä vielä kärsin joskus.
Laitettiin auto tulille ja koiteltiin keppilinjaa, niin hokattiin nivelen olevan aivan päin persettä. ykkösen paikalta tais löytyä 3 tai 5...voi helv :lol: .
Huomenna säädellä loppuun ja käydä vielä kertaalleen kaikki läpi.
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

No hyvä juttu että Pekka sen kelpuutti :) . Tulikin aika viileät asennuskelit.
Pitäis itelläkin kysellä , josko Pekalla olis takajarrukilpeä.
Kylläpä se on mukavampi asennella puhtaita ja maalattuja osia, kuin likaisia ja ruosteisia.
900S(T5.5) M1991(KR)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 900 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tuosta tasauspyörästöstä vielä, itseasiassa se on eri NG900 vs 9-3 vs 9000 vs 9-5 vaikka laatikot on pohjimmiltaan samat rakenteeltaan.
Muistelisin jotenkin että NG900 ainakin vanhemmat on pikkurattaiden osalta heikompia kuin uudemmat mutta saatan muistaa väärinkin. Osanumero kuitenkin vaihtuu laatikon numerosta N551123-> eteenpäin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
mpn
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 11:56
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900 2.0 turbo

Viesti Kirjoittaja mpn »

Dodiin, tuli käytyä "ruuvi"ajolla ja hyvällehän tuo laatikon toiminta vaikutti.
Mittaristoon sit vuorostaan syttyi abs:n valo...mitähän vielä. Helvetinmoinen jyrinä alakierroksilla meinaa iskeä kabiiniin, kun tein nailonista laatikon taka "kumin". Nailonijööti, jossa ylä ja alapuolella 1cm:n kumit...ei notku laatikko, mut ei aja pirukaan alakierroksilla :twisted: Kytkin vaatii vielä pientä säätöä..kyllä se siitä. Työttömyys iski päälle, joten vähän rahoitus rajoittaa toimintaa, mut päivitellään tietoja kun projekti nytkähtää eteenpäin. Onkos kellä Kuopion seudulla piuhoja softan "päivitystä" varten?
Vastaa Viestiin