Dodiih,
Nyt saa Pappamobiilin tarina jatkoa. Reilu vuosi on kulunut Episode I valmistumisesta ja nyt on tämän auton aika saada päivitystä, niin tekniikka puoleen kuin sisustaankin.
Eli tänään Pappamobiili lähti pidemmälle reissulle Varkauteen, jossa se saa uuden tekniikan konepellin alle. Ylioppilaslahjaksi saatu T16-tekniikka laitetaan vihdoin ja viimein pitkän odotuksen jälkeen paikoilleen. Samalla pitäisi saada sähköikkunat, -peilit ja vakionopeudensäädin toimintaan. Kaikki nämä luxusosat saadaan varaosaautosta, joka on ilmeisesti USA:n tuonti, koska kaikkea kivaa löytyy
Tuosta samaisesta autosta laitetaan myös varmaan A33 (Sierra, vaaleanruskea) nahkapenkit contourien tilalle. Oviverhouksien tekstiilisomisteet vaihtuu tehdasuusiin vaaleisiin, jotka on ilman ikkunanveivin reikiä. Joskus sellaisetkin tullut ostettua talteen Lehtosen rompetorilta, ei siis hukkaostos ollenkaan
Ehkä tummat nahat olisi tyylikkäämmän näköiset, mutta ei noistakaan varmaan huonot tule, kun ne pesee, hoitaa kunnolla ja laittaa vimosen päälle.
Paikoilleen laitettavalla moottorilla on ajettu n. 130 000 kilometria, eli kilometrien puolesta ei pitäisi olla ongelmia. Pakoputkistoksi on hommattu Simonsin 2,5" putkisto, se malli missä on tuplaputkenpää (samaan tyyliin kuin Carlsson mallissa). Muuten mennäänkin sitten ihan alkuperäisillä Saab osilla, tietysti joitain täsmäosia uusitaan tarvikevastaavilla. Tässäkin yritetään pitää alkuperäisyyttä yllä.
Auton ulkoasulle ei tehdä mitään muita muutoksia kuin laitetaan pieni turbomerkki maskiin
Oma aika, taito ja tieto ei tosiaan olisi riittänyt enää tähän episodiin, niin oli hienoa, että saabisteista löytyi apua tähänkin pulmaan.
Ja jotta ei lähtisi ihan käsistä koko homma niin nyt joutuu/pääsee ajamaan jonkun aikaa isän vanhalla punaisella palvelijalla
E: Niin joo ja unohtui mainita, että taakse vaihdettiin Lesjöforssien tilalle kuormajouset. Perä ei juuri ollenkaan noussut, mutta on parempi eikä ota pyörät niin helposti kiinni.