Saab 99 t16 - Lentävä roskapönttö, romu vailla vertaa
Re: Saab 99 t16 - Lentävä roskapönttö
Tää käynnistyi tänään pienoisen tappelun jälkeen.
Tykkäsi jostain syystä sytytellä järjestyksessä 1,2,3,4
En tunnusta, että olisin juotellut sytkälähtöjä megassa päin peetä.
No, triggerijohdot sopivasti sumplimalla lähti sitten toimimaan.
Kävi hetkisen kaikilla ja sitten alkoi käymään kolmella pytyllä.
Tulpat varmaan kyrvähtynyt, melko reilusti tuli menovettä alussa, savu oli raskasta
Pääasia, että sytkä tuntuu toimivan ja kipinä on stabiili kun lampulla kattelin.
Jengakello ei syystä tai toisesta tykännyt toimia, täytynee tarkastaa kytkennät megan tacho outputin osalta.
Tykkäsi jostain syystä sytytellä järjestyksessä 1,2,3,4
En tunnusta, että olisin juotellut sytkälähtöjä megassa päin peetä.
No, triggerijohdot sopivasti sumplimalla lähti sitten toimimaan.
Kävi hetkisen kaikilla ja sitten alkoi käymään kolmella pytyllä.
Tulpat varmaan kyrvähtynyt, melko reilusti tuli menovettä alussa, savu oli raskasta
Pääasia, että sytkä tuntuu toimivan ja kipinä on stabiili kun lampulla kattelin.
Jengakello ei syystä tai toisesta tykännyt toimia, täytynee tarkastaa kytkennät megan tacho outputin osalta.
Re: Saab 99 t16 - Lentävä roskapönttö, savut otettu
Tää romu käy nyt varsin asiallisesti, ainoa vika mikä vaivaa on edelleen toimimaton jengakello...
Kävin äsken vähän ajelemassa, kauheasti en vielä paineille mennyt, jotain peruspaineiden luokkaa.
Joten boost controlliakaan ei vielä ole testattu toimivaksi.
Onkohan täällä kukaan toteuttanut rundaria megalla?
Kävin äsken vähän ajelemassa, kauheasti en vielä paineille mennyt, jotain peruspaineiden luokkaa.
Joten boost controlliakaan ei vielä ole testattu toimivaksi.
Onkohan täällä kukaan toteuttanut rundaria megalla?
Re: Saab 99 t16 - Lentävä roskapönttö, toimii!
No niin, rundarikin skulaa nyt.
Periaatteessa tuon voisi ottaa heti ajoon mutta maskin sovittelu on vielä kesken.
Kattila on nyt koeponnistettu 0,6 barilla, lisää säätöä ja sitten lisää painetta.
Periaatteessa tuon voisi ottaa heti ajoon mutta maskin sovittelu on vielä kesken.
Kattila on nyt koeponnistettu 0,6 barilla, lisää säätöä ja sitten lisää painetta.
Re: Saab 99 t16 - Lentävä roskapönttö, savut otettu
Maski on joten kuten tällätty keulalle, rumahan siitä tuli mutta saa luvan kelvata.
Laitoin tänään pönttöön ~1 barin verran painetta, mukavasti meni suljetulla alueella.
Säädöt alkaa olemaan jollain tapaa kohdallaan, kiihdytysrikastuksiin pitäis vielä hiukan perehtyä, jotain empimistä on välillä havaittavissa vaihtotilanteissa.
Suuttimista ei ainakaan ihan just lopu tuotto kesken, tähän mennessä suurin logattu dutucycle oli 45%.
Tyhjäkäynnillä pulssinleveys oli jotain 1,5ms
Laitoin tänään pönttöön ~1 barin verran painetta, mukavasti meni suljetulla alueella.
Säädöt alkaa olemaan jollain tapaa kohdallaan, kiihdytysrikastuksiin pitäis vielä hiukan perehtyä, jotain empimistä on välillä havaittavissa vaihtotilanteissa.
Suuttimista ei ainakaan ihan just lopu tuotto kesken, tähän mennessä suurin logattu dutucycle oli 45%.
Tyhjäkäynnillä pulssinleveys oli jotain 1,5ms
Re: Saab 99 t16 - Lentävä roskapönttö, savut otettu
Ruiskupumppu levisi lauantaina
Väkivalloin sain pumpun pakotettua edes jotenkuten pumppaamaan.
Mulla on linjassa vielä k-jet paineenvaraaja, nyrkillä takoi pumppua, että sai varaajan täyteen ja sen avulla koneen käyntiin.
Aina 200m edeten ja taas nyrkkiä pumpulle, perille kuitenkin pääsin.
Sunnuntaina sitten varapumppu kotoa ja vaihtaen, taas meno jatkuu.
Täysin varoittamatta laukes, ei edes ääntänyt missään vaiheessa.
Purin vanhan pumpun eilen, hiilet ja kollektori aivan finaalissa, täyspaska.
Väkivalloin sain pumpun pakotettua edes jotenkuten pumppaamaan.
Mulla on linjassa vielä k-jet paineenvaraaja, nyrkillä takoi pumppua, että sai varaajan täyteen ja sen avulla koneen käyntiin.
Aina 200m edeten ja taas nyrkkiä pumpulle, perille kuitenkin pääsin.
Sunnuntaina sitten varapumppu kotoa ja vaihtaen, taas meno jatkuu.
Täysin varoittamatta laukes, ei edes ääntänyt missään vaiheessa.
Purin vanhan pumpun eilen, hiilet ja kollektori aivan finaalissa, täyspaska.
Re: Saab 99 t16 - Lentävä roskapönttö, savut otettu
Eli siis ilmapumpusta loppuu tuotto kesken...Ronska kirjoitti:Suuttimista ei ainakaan ihan just lopu tuotto kesken, tähän mennessä suurin logattu dutucycle oli 45%
Kannattaa kokeilla RPM-based kiihdytysrikastuksia.
Mulla on nyt tähän malliin, jos vaikka ois apua.
engine speed high 4500
engine speed mid-high 3000
engine speed low-mid 1700
engine speed low 1000
enrichment high 0.5
enrichment mid-high 1.0
enrichment low-mid 2.6
enrichment low 3.4
MAP threshold 70
TPS threshold 2.930
Accel time 0.3
Re: Saab 99 t16 - Lentävä roskapönttö, savut otettu
Joo, ahdin päivittyy kunhan rikastun, sopiva on katsottu jo valmiiksi, pakosarjakin täytyy kyhäillä.f-19 kirjoitti:Eli siis ilmapumpusta loppuu tuotto kesken...Ronska kirjoitti:Suuttimista ei ainakaan ihan just lopu tuotto kesken, tähän mennessä suurin logattu dutucycle oli 45%
Kannattaa kokeilla RPM-based kiihdytysrikastuksia.
Mullahan on nyt MS2Extra, siin ei tainnu olla tuota rpm-based hässäkkää,
siitä löytyis kyl se ihme EAE, jota en kuitenkaan toistaiseksi käytä.
Aikaisemmassa setupissa MSnS:llä oli rpm-based käytössä ja toimi ok
Joka tapauksessa rikastukset alkavat olla ihan hyvin kohdallaan ja meno maistuu.
Nyt kun tuolla on taas joku vanha käytetty bensapumppu, niin alkoi hieman arveluttaa kesto ja tuotto.
Tilasin siis boschin -044 pumpun, pitäis tuoton riittää
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ti Tammi 19, 2010 14:35
Re: Saab 99 t16 - Lentävä roskapönttö
Tuosta virityksestä rapsahtaa muuten muutosprosentit otteeseen .Ronska kirjoitti: Tulee todella härskin näköinen pyöreillä umpioilla, tiedä kehtaako sitä enää ajaa ollenkaan.
Muutosprosentteja .Ronska kirjoitti:Maski on joten kuten tällätty keulalle,
Muutosprosentteja .Ronska kirjoitti:Sunnuntaina sitten varapumppu kotoa ja vaihtaen, taas meno jatkuu.
Lisää muutosprosentteja .Ronska kirjoitti:Joo, ahdin päivittyy
Yhteenlaskun lopputulos = liikaa muutosprosentteja, ja museoleimaan tuota ei ainakaan tule saamaan ikinä .
Re: Saab 99 t16 - Lentävä roskapönttö
yrjomajava kirjoitti:Tuosta virityksestä rapsahtaa muuten muutosprosentit otteeseen .Ronska kirjoitti: Tulee todella härskin näköinen pyöreillä umpioilla, tiedä kehtaako sitä enää ajaa ollenkaan.
Muutosprosentteja .Ronska kirjoitti:Maski on joten kuten tällätty keulalle,
Muutosprosentteja .Ronska kirjoitti:Sunnuntaina sitten varapumppu kotoa ja vaihtaen, taas meno jatkuu.
Lisää muutosprosentteja .Ronska kirjoitti:Joo, ahdin päivittyy
Yhteenlaskun lopputulos = liikaa muutosprosentteja, ja museoleimaan tuota ei ainakaan tule saamaan ikinä .
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Saab 99 t16 - Lentävä roskapönttö, savut otettu
Voi jeesus, siellä on taas kerhon saunavuorolla juotu sopivasti kaljaa tjsp.
Re: Saab 99 t16 - Lentävä roskapönttö, savut otettu
Kun tämä nyt taas ponnahti ylös niin laitetaan jotain päivityksiäkin...
Mulla lojui kaapin pohjilla sillä metallikuulalla varustettu shifteri josta oli varsi katkennut juuri kuulan hitsisauman juuresta.
Purin hässäkän, hitsasin varren kasaan ja kuulaan kiinni.
Muovipallolla oleva keppi roskiin ja korjattu shifteri tilalle.
Hämmästyttävää kuinka pienellä muutoksella vaihdetuntuma paranee huomattavasti,
loota vaihtaa aivan eri malliin kuin aikaisemmin
Sitten kun vielä sais laitettua lootan jossa on sisäinen keskitys...
Ehkä sitten kun nykyinen korkkaa.
Autolla ei muuten nyt ole juurikaan ajeltu, kuuppa rokkaa hangessa huomattavasti 99:ä paremmin.
99:n alusta tuntuu olevan aivan liian kova nykyisen kaltaiseen talviajeluun,
lisäksi 7 vuotta vanhat kitkat eivät yllättäen pidä yhtään
Mulla lojui kaapin pohjilla sillä metallikuulalla varustettu shifteri josta oli varsi katkennut juuri kuulan hitsisauman juuresta.
Purin hässäkän, hitsasin varren kasaan ja kuulaan kiinni.
Muovipallolla oleva keppi roskiin ja korjattu shifteri tilalle.
Hämmästyttävää kuinka pienellä muutoksella vaihdetuntuma paranee huomattavasti,
loota vaihtaa aivan eri malliin kuin aikaisemmin
Sitten kun vielä sais laitettua lootan jossa on sisäinen keskitys...
Ehkä sitten kun nykyinen korkkaa.
Autolla ei muuten nyt ole juurikaan ajeltu, kuuppa rokkaa hangessa huomattavasti 99:ä paremmin.
99:n alusta tuntuu olevan aivan liian kova nykyisen kaltaiseen talviajeluun,
lisäksi 7 vuotta vanhat kitkat eivät yllättäen pidä yhtään
Re: Saab 99 t16 - Lentävä roskapönttö, savut otettu
Vaihdoitko pelkästään siis muovikuula kepin tilalle metallikuulaisen kepin?
Keppimekanismin alakerta vielä siis muovikuulaisen perua?
Keppimekanismin alakerta vielä siis muovikuulaisen perua?
Re: Saab 99 t16 - Lentävä roskapönttö, savut otettu
Joo, näin tein. Kepin ja kuulan kaverina tietysti metallikuulaan kuuluva pesä.f-19 kirjoitti:Vaihdoitko pelkästään siis muovikuula kepin tilalle metallikuulaisen kepin?
Keppimekanismin alakerta vielä siis muovikuulaisen perua?
Suoraan se losahti paikalleen siihen alumiini/virtalukko-härdelliin.
Ei kai siinä ite vaihdetangossa ole eroja, vai?
Onhan siellä tietty se keskitysmekanismi mutta onko muutakin eroa?
Re: Saab 99 t16 - Lentävä roskapönttö, savut otettu
Ei siinä kai pitäs olla.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Saab 99 t16 - Lentävä roskapönttö
Työsylinteri kyrvähti vajaan viikon seisonnan tuloksena
Vituttaa, koko keula täytyy purkaa, että saan kytkyttimen pois
Uus putkikin pitäis tehä alusta loppuun, eka änkkäri falskaa.
Osat on jo hankittu.
Vituttaa, koko keula täytyy purkaa, että saan kytkyttimen pois
Uus putkikin pitäis tehä alusta loppuun, eka änkkäri falskaa.
Osat on jo hankittu.