9000 2,0t -96 kunnostusta....

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

9000 2,0t -96 kunnostusta....

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Tuli sitten taas saappi ostettua tän viikon maanantaina, 9000 CSE 2.0t ja mittarissa ei sen enempää kun 269tkm. Vakio cse varusteilla ja mikä parasta ilman luiston estoo.

Autossa olleita vikoja : täytyy päivittää listaa sitä mukaan kun uutta ilmenee

-pakoputki poikki
-koelaudan valoja pimeenä ehkä puolet
-voiman puute
-radio puuttuu
-lämppärin kenno vuotaa vähän
-keskuslukko ei toimi
-takavaloissa häikkää
-turbo leikkas kiinni
-voiman puute
-kannesta lähtevä vesiputki vuotaa
-tyhjäkäynti soutaa
-tulpat kulunu


Oli tarkotus alottaa tänne kirjottelu jo maanantaina mutta eipä ole kerenny.

Maanantai : Lisä mittarit tilattu. Lisä jarruvalon katkennut johto vaihdettu. Ilmastoinnin taustavalot vaihdettu, ois maksanu 11,50kpl mut onneks sai vaihettua euron polttimon missä oli langat ja liitti sen vanhaan pohjaan. Penkin lämmittimien katkasimien valot korjattu 5,50kpl. Radio asennettu ja johtosarja modattu että pysyy kanavat muistissa.

Tiistai : Keskus lukon ohjaus yksikkö vaihdettu ja apukuskin oveen vaihdettu nosto moottori. Tyhjäkäynti moottori putsattu ja toimii jälleen. Ahtoputken suunnittelua ja dumpin sovittelua. Kaikki alipaine putket vaihdettu ja imusarjaan vaihdettu kaikki nipat pneumatiikka liittimiin.

Keskiviikko : ei muista. Jotain remonttia oli sillonkin.

Torstai : Pakoputken korjaus kannattaa aina alottaa alusta eli ensin 3" down pipe katti putken tilalle. takimmaisen äänenvaimentajan edestä putki poikki. Kiire tekemään mittari telinettä ja siinä samalla turbo leikkas kiinni -> hirvee vitutus ja kaljan juontiin. Mittari teline sentään valmistu radion DIN reikään kolmen mittarin tellinki. Turbon metsästys alkaa.

Perjantai : Turbon metsästys jatkuu. Ahdin haettu 250km päästä. Pakosarja turbon kanssa irti. Mittarit saapu pitkän odotuksen jälkeen. Pakosarjan lämpö+paine ja ahtopaine.

Lauantai : Pakosarjaan porattu reijät ja kierteet tehty lämpö anturille ja paine putken kierteelle. Turbo paikoilleen. Kaljan juontia -> työ tahti hiljenee huomattavasti 8O Mittareille sähköt ja putket -> kiinni radion päälle. T7 magneetti venttiilin laitto.

Sunnuntai : Steg 3 ohjelman laitto. Lämpömittarin kytkeminen. Takavaimentimen hitsaus paikoillee. Pakoputken kannatin kumit vaihettu samalla. Ahtoputki imusarjasta cooleriin heppailtu kasaan ja huomenna hitsailla saumat kiinni. Silikooni letkujen tilailua... Ja tulpat meni vaihtoon kun paineet nous.

Jospa sitä huomenna muistais ottaa kameran mukaan kun lähtee ahtoputkea rakenteleen.
Viimeksi muokannut 900aero-84, Ke Helmi 17, 2010 22:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: 9000 2,0t -96 kunnostusta....

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Jos tarvii kuvia räpsiä, nii amatööri voi tulla dokumentoimaan 8)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: 9000 2,0t -96 kunnostusta....

Viesti Kirjoittaja peinu »

saabracing kirjoitti:Jos tarvii kuvia räpsiä, nii amatööri voi tulla dokumentoimaan 8)
uutuutta kiiltelevällä kamerallaan?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 9000 2,0t -96 kunnostusta....

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Tänään tuli uudet tulpat vaihettua, oli joku nero laittanu boschin tulpat sinne, ei ihme että vähän pätki.

Ja ahtoputki hitsailtua, huomenna vielä pyöräyttää patit putken päihin niin ei poksahtele auki. Ja tietenkin dumppi kiinni.

Tuli samalla hommattua termostaatti jos sais ton lämpämittari ongelman pois, eli nosta lämpöjä tai joskus sattaa niin en usko että puhdistetussa anturissa enään vika vois olla.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: 9000 2,0t -96 kunnostusta....

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

900aero-84 kirjoitti:
Tuli samalla hommattua termostaatti jos sais ton lämpämittari ongelman pois, eli nosta lämpöjä tai joskus sattaa niin en usko että puhdistetussa anturissa enään vika vois olla.
Jos ei termarin vaihto auta, niin avaa mittaristo ja juota liitokset ja kiristä ruuvit lämpö ja bensamittari osasta. Vaihda samalla EDU:n ja mittariston polttimot :wink:
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 9000 2,0t -96 kunnostusta....

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

no nyt tuli postista 7" kosketus näyttö ja jos huomenna jaksais tehä sille paikan valmiiks koe lautaan ja mini läppärille pikku telineen hanska lokeroon.

Ja varmaan saa samalla laittaa jonkinlaisen tuulettimen hanskalokeroon ettei lämpene kovin hirvesti kone siellä...
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 9000 2,0t -96 kunnostusta....

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

No niin taas tännekkin jos jotain jaksais kirjotella.

stekki 3 on asennettu jo aikoja sitten ja muutkin viat on korjattu.

Viime viikolla tuli koe lauta tehtyä valmiiks. kokeillaan jos pari kuvaa sais laitettua...

Näitä vastaavia koe lautoja saa itselleenkin jos joku haluaa ihan orkkis koe lautaan ilman näytön reikää pelkällä hiilikuitu 3M teipillä varustettuna, itsellä on orkkis uudempi koelauta jonka voin tehä ja lähettää. Eikun viestiä minulle jos kiinnostaa...

sanokaas minne noita kuvia helpoiten sais laiteltua muiden ihmeteltäväks???

Tekeekö kukaan saappi mies itse nylön puslia sorvilla??? Voisin ostaa jos joku löytyy kuka niitä tekee...
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 9000 2,0t -96 kunnostusta....

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
hanex
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2005 21:31
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Re: 9000 2,0t -96 kunnostusta....

Viesti Kirjoittaja hanex »

hups väärä alue :D

ps. 900 alueelta löytyy mistä aloin poriseen jos kiinnostaa :)
Saab 9-3 2.0 Aero -04 (E85)
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: 9000 2,0t -96 kunnostusta....

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Ootko tehny kojelaudan paneelin uusiks hiilikuidusta vai miten?
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Vastaa Viestiin