Musta Mammamobiili

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Re: Musta Mammamobiili

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Tehtiin kaverin kanssa samanlainen operaatio kuukausisitten, mutta vaan tonnarin vapari kuutoselle.... :D Tosin ei käytetty noita rautoja.... saman vesipumpun hain motonetistä ja nyt huoltomies kehui jo väljäksi... ???
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Re: Musta Mammamobiili

Viesti Kirjoittaja LR »

V.J.S kirjoitti:
9-5 3.0t kirjoitti: Oma kokemus on ettei ehkä kannata vaihtaa sinne originaalia vesipumppua. Mulla vaihdettiin alkuperäinen tehdasasenteinen pumppu (jakohihnan ja rullan kanssa) 170 tkm kohdalla kalliiseen originaalivaraosaan. Noin kahden vuoden kuluttua, 210 tkm kohdalla vaihdettiin tilalle edullisempi tarvikepumppu, kun orig.varaosapumppu alkoi vuotaa ja laakeri oli totaalisen paskana. Eli originaalivaraosa kesti käyttöä jopa huimat 40 tkm. Jos orig.pumppujen laatu/nykykesto on tuota luokkaa, niin sama kai laittaa tarviketta.
Kylläkyllä, Motonetin 42€ "opel-pumppu" sujahti paikoilleen, originaalivaraosan hinnasta ei mitään tietoa. On muuten niin identtinen kun vaan olla ja saattaa tuo uusi tarvikepumppu vs. autossa kiinni ollut GM-pumppu, poislukien tietty GM-leima.

Tuossa Gatesin säästömallin hihnasarjassa tuli mukana SKF:n (SKF=Suur-Kiinan fabrikoima? :wink: ) valmistamat kiristinrullat. Vanhat rullat olivat tismalleen samaa "kuraa" :)

Mikäs Gatesissa niin päähän ottaa? Ja SKF:ää valmistetaan missä milloinkin, välillä Kiinassa, välillä Italiassa.

Nimim. Leipätyö mm. Gatesin myyjä...
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Musta Mammamobiili

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

LR kirjoitti: Mikäs Gatesissa niin päähän ottaa? Ja SKF:ää valmistetaan missä milloinkin, välillä Kiinassa, välillä Italiassa.
Nimim. Leipätyö mm. Gatesin myyjä...
Kai se nyt pitää sitten kirjoittaa ihan auki, kun ns. piilosarkasmi ei mene perille hymiöistä huolimatta :mrgreen:

Minä Ville Johannes Sorvali olen täysin tietoinen siitä, että aftermarket jakohihnasarjoissa laadukkaampaa merkkiä kuin Gates ei ole. Aikaisemmat ns. "vähättelevät" kirjoitukseni Gatesia kohtaan oli tarkoitettu sarkastisiksi kommenteiksi ja esitän tässä vilpittömät anteeksipyyntöni kaikille, jotka ovat näistä Gatesin kustannuksella tehdyistä ilmeisen epäonnistuneista sutkautuksistani mielensä pahoittaneet. Tästä lähin lupaan vain ja ainoastaan puhua kunnioittavaan sävyyn Gatesin jakohihnasarjoista.

Kiitos ja anteeksi.

Nyt lähtisin ropaamaan mammamobiilia jos tuolla ei olis karvan alle nolla (0) Kelviniä lämmintä (<-- tuo lämpötilasutkautus oli myös sarkasmia, tiedän, että alle 0 Kelvinin lämpötilaa ei ole mahdollista saavuttaa.).
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Re: Musta Mammamobiili

Viesti Kirjoittaja LR »

V.J.S kirjoitti:
LR kirjoitti: Mikäs Gatesissa niin päähän ottaa? Ja SKF:ää valmistetaan missä milloinkin, välillä Kiinassa, välillä Italiassa.
Nimim. Leipätyö mm. Gatesin myyjä...
Kai se nyt pitää sitten kirjoittaa ihan auki, kun ns. piilosarkasmi ei mene perille hymiöistä huolimatta :mrgreen:

Minä Ville Johannes Sorvali olen täysin tietoinen siitä, että aftermarket jakohihnasarjoissa laadukkaampaa merkkiä kuin Gates ei ole. Aikaisemmat ns. "vähättelevät" kirjoitukseni Gatesia kohtaan oli tarkoitettu sarkastisiksi kommenteiksi ja esitän tässä vilpittömät anteeksipyyntöni kaikille, jotka ovat näistä Gatesin kustannuksella tehdyistä ilmeisen epäonnistuneista sutkautuksistani mielensä pahoittaneet. Tästä lähin lupaan vain ja ainoastaan puhua kunnioittavaan sävyyn Gatesin jakohihnasarjoista.

Kiitos ja anteeksi.

Nyt lähtisin ropaamaan mammamobiilia jos tuolla ei olis karvan alle nolla (0) Kelviniä lämmintä (<-- tuo lämpötilasutkautus oli myös sarkasmia, tiedän, että alle 0 Kelvinin lämpötilaa ei ole mahdollista saavuttaa.).

=) Homma ok! :)
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Musta Mammamobiili

Viesti Kirjoittaja V-M »

Sarkasmi on herkkä taiteen laji ;-) Jokaisella on oma tulkinta tuosta aiheesta...

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Musta Mammamobiili

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

carimat kirjoitti: Enkä niitä sieniäkään hälle lähettänyt, mitä lupasin :lol:
Joka päivä olen uskollisesti katsonut postilaatikkoon aina toivoen, että siellä olisi paketillinen pesusieniä Salosta. Kyllä ne vielä varmaan joku päivä sinne ilmestyy... :lol:

Njoo, hitusen tuli hommia edistettyä sunnuntaina, kun lämpötila nousi hetkeksi inhimillisiin lukemiin. Viime viikon parinkympin pakkasilla sitä olisi viihtynyt hirmu hyvin sisällä takan lämmössä, mutta totesin kuitenkin viihdyttävämmäksi hommaksi ryhtyä tutkailemaan sitä, miksi Traktori ei halunnut pitää glykoleita oikeilla paikoilla vaan lirutteli ne kuskinpuolen lattialle. Samaan syssyyn lämppärin kennon o-renkaita vaihtaessa porsi sitten about kaikki muutkin muoviosat lämppärin vesikierrosta, joten harrastustoimintaa riitti pariksi päivää traktorin parissa.

No juu, takaisin Mamma-Saappiin:
Konehuonepuoli nyt läjässä, uudet tulpat sujautin koloihinsa, syylärinesteet lirutin paikalleen ja vaihdoinpa vielä koiranluut etuvakaajaan, kun oli suojakumes porsinut.
Vielä pitäis asennella ACC:n kuskin puolen läppämoottori paikalleen, tuupata SID ja ACC panelit koloihinsa niin pääsee kokeilemaan "korjausten" onnistumista. Eilen olis helposti saanu hommat valmiiksi, mutta pienimuotoinen lumimyräkkä vei inspiraation auton laitosta ja kohdensi sen kolaushommiin.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Musta Mammamobiili

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

No niin, pannaas pientä updatea. Jakopääremppa ei ainakaan ihan totaalisen pieleen mennyt. Pannu hörähti tulille vailla pienintäkään onkelmaa. Tilannekuvaa ensisavuista (savut näkyy vas. yläkulmassa, jos ei viinalla kyllästettyyn puusilmään heti osunu):
Kuva

Taustalla juuri sopivasti kuvanottopäivänä porsinut Aito Saab, jonka mielestä oli ilmeisesti laatukomediaa hajottaa vetonivel kaksi päivää ennen eläkkeelle siirtymistä.
Toki uskolliseen Saab 900 tyyliin jaksoi sentään vetarin jumputtaessa ja pykiessä kotipihaan asti ja on sittemmin peruutettukin vielä omin voimin seisomasijoilleen.

No, jäi kuitenkin tuolla kertaa Ekoauton koeajot suorittamatta, koska oli muutama lumihiutale satanut maahankin asti ja talvirenkaat odotti asennusta paikallisella pajalla. Talvigummeille hankittiinkin oikeen viimesen päälle bling-bling vanteet, eli orikinaalit 15" peltivanteet, joiden musta sävy sattuu justiinsa auton väriin 8) Renkaaksi jokerivalinta, pinnoitettu kotimainen laatutuote, hikiseen sisäänajetut Eco Top ECT4 205/65/15 nastarenkaat. Olivat itse asiassa ihan positiivinen yllätys, poislukien kovahko nastamelu kovalla pinnalla (asfaltti). Pintakuvio on apinoitu Hakkapeliitta 4:stä. Hintaansa nähden kelpo kumet, pintaa on perkeleesti (8 mm) ja löysin yhden kadonneen nastan neljästä renkaasta.

Tosiaan, norsunluunvaalean edustus-og:n porsiessa piti kiirehtiä Mamma-auto ajoon, siispä 23.12. Eteläisen Tullipiiirin kontturille klo 8:munamuna laittamaan veroruletti käyntiin. Käsittämättömät kuusi päivää vierähtikin kunnes veropäätös tipahti postilaatikkoon 8O Käytännössä siis veropäätös oli tehty seuraavana arkipäivänä ilmoituksen jätöstä, Postin kulku ja joulun pyhät vei loppuajan...Melkosta munimista Tullilta :roll: Päätös oli sinänsä ihan mieluinen, maksettavaa tuli ainoastaan 1248,69€.

Jouluaaton aattona oli myös talvikumeksetkin saatu vanteille, joten niitä kovalla tohinalla asentamaan auton alle. Siinä viimeistä takagumesta asentaessa hokasin auton alla jonkun hassunhauskan teräslärpäkkeen. Tarkemmalla tarkastelulla näytti uhkaavasti moniurahihnan kiristinrullan kiinnitysmutterin "aluslevyltä". Pikainen vilkaisu pellin alle ja kyllä, yours truly oli sössinyt kiristinrullan paikalleen ilman aluslevyä...Onneksi en ollut ensisavuilla käyttänyt kuin tyhjäkäyntiä, eli eipä ollut rulla vielä lähtenyt eriytymään laakeristaan...Hihna irti, aluslevy paikalleen, mutskulla kirraus ja hihna taas paikalleen. Toimii.

Testilenkillä ei mitn onkelmia, nesteet kaikki pysyi niille varatuissa lokeroissa jne. Jouluattona tuli heitettyä siirtymä Paippisista Inkoon saaristoon joulun viettoon. Ennen lenkkiä tsekkailin liemet, ja kas, paisarista olikin melkeen kaikki litkut häipynyt. Meinasin jo huolestua aiheesta, mutta pienintäkään vuotoa en löytänyt, joten ilmeisesti oli vaan joku ilmalukko jossain, joka ei edellispäivän 20km lenkillä vielä auennut. Yön aikana koneen hiljalleen viiletessä sitten lirutti lukon auki, eipä ole paisarin täytön jälkeen enään litkuja hävinnyt.
Tuossa pari fotokraaffia joulupaikoille äiteen luokse suoritetulta siirtymältä, paikan tunnistaneille kahmalollinen mainetta ynnä kunniaa:
Kuva
Oli itse asiassa hupaisa elämys, kun poistuin autosta ulos lossia odotellessa. Tie oli ihan vit...törkeen liukas 8O Ajellessa lossille totesin, että näyttää liukkaalta, mutta ihmeen hyvä pito on...no, autosta astuessa meinasin ensi töikseni lentää perseelleni. Tämänkin kokemuksen perusteella en ikinä edes tosissani harkitse kitkarenkaita. Lankomies nääs Anjoviksellaan kurvasi pelipaikoille parisen tuntia myöhemmin ja hikoili, kun oli ollu niin liukasta (ihan uudet misukan kitkat ja Anjoviskin vain n. vuoden vanha).

Ao kuvassa rinnakkain kaksi likimain saman ikäistä GM tuotetta (ikäero +/-1 vuosi riippuen siitä kumpaa vertaa kumpaan). Peitteen alla lymyilevän auton merkin & mallin arvanneelle melkein yhtä paljon mainetta & kunniaa kun edellisenkin tehtävän suorittajalle:
Kuva

Njoo, mitäs vielä...SIDin korjaus ei toiminut pätkääkään. Tai oikeestaan ensin palas kaksi pikseliä (kyllä 2 kpl pikseleitä näkyi koeajolenkillä). Sittemmin on taulussa esiintynyt mitä ihmeellisimpiä kuvioita tai hyvin hajanaisia pikseleitä, joten voitaneen hyvällä omallatunnolla todeta, että liimauksestaan irronnut SID kaapeli on aika liki tuhoon tuomittu (ilman OIKEASTI asiantuntevaa elektroniikkakorjaajaa). ACC kaapelin painelu ei sentään ollut yhtä huono suksee, käytännössä korjauksen jälkeen pikseleitä on ihan yhtä paljon kateissa kun ennen korjausta, eli siis ainoastaan aikaa meni hukkaan. ACC paneeli sentään on jotenkin luettavissa, SIDin tilasin uuden. Kiitoksia vaan Saabistille, joka SIDin toimitti pikaisesti.

Muita havaintoja: en ole eläissäni omistanut autoa, jonka käynnistymisrutiini on TÄYSIN immuuni ulkoilman lämpötilalle. Ihan sama onko pirssi seissyt yön yli 17 asteen pakkasessa tai täysin lämpimänä käynnistetty, startti pyörittää aivan yhtä nopeasti ja käynnistyminen vie n. 0,5-0,8sekuntia. No okei, ensisavujen käynnistymisessä oli pyöritysnopeus hieman hitaampi, olihan auto seissyt n. kuukauden pihalla -23...-5 asteen lämpötilassa, akku konehuoneessa (piuha nyt toki oli irti seisonnan ajan). Toki myös motti käy tyhjäkäyntiä korkeammilla kiekoilla kylmänä, mutta itse käynnistymisessä ei mitään eroa. Uskomaton laitos (oikeasti olen hämmästynyt).

Myös auton moottorin lämpeneminen on jotain aivan muuta verrattuna johonkin talviauton irvikuvaan, eli Aito Saab 900 malliin. Kun femman mittari on normilämmössä, on samalla matkalla og:n mittari käytännössä vielä aivan tapissa, nimittäin kylmän puolella 8O Toi on max 3km ja kone on normilämpöinen, ilman minkäänlaista esilämmitystä. Satkulla termarin aukeaminen vie samalla reitillä ilman esilämmityksiä n. 8-10km.

ACC ei oikein vieläkään futaa, eli kuskille tulee vilu. Läppämoottorin säätöakseli on ihan holo. Korjaussarjaa jo tilattu, eli ei auttanut pelkkä stopparivivun vaihto. Tuon takia, ja jonkun SIDin tauluun ilmestyneen herjan (ei mitään tietoa mikä, koska SID siis ollut pimeänä) takia olen ajellut itse tuolla ryömatkaa tämän viikon. Mitään erikoista ei ole ilmennyt. Tippa öljyä (oikeasti tippa) tulee jostain koneen alle, veikkaisin öljyn paluuletkua tai kampuran asentotunnistimen O-rengasta. Pitänee noi uusia tuossa jahka, niin ehkäpä tuokin tippa häviää.

Katsastukseen mentäneen ensi viikolla, verot makselin tänään. Näillä puheilla täältä tähän, projektin ykkösvaihe nyt suoritettu. Porsimisia yms muita Saabismin tarjoamia hupailuja odotellessa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Jyrki73
"Turbo"
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 09:39
Paikkakunta: Espoo

Re: Musta Mammamobiili

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

V.J.S kirjoitti:paikan tunnistaneille kahmalollinen mainetta ynnä kunniaa:
Barösund?
911 turbo manuaali, Boxster PDK. Saab-historia: from two stroke to turbo
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Musta Mammamobiili

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jyrki73 kirjoitti:
V.J.S kirjoitti:paikan tunnistaneille kahmalollinen mainetta ynnä kunniaa:
Barösund?
Kahmalollinen mainetta ja kunniaa lähetetty 8)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Jyrki73
"Turbo"
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 09:39
Paikkakunta: Espoo

Re: Musta Mammamobiili

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

V.J.S kirjoitti:
Jyrki73 kirjoitti:
V.J.S kirjoitti:paikan tunnistaneille kahmalollinen mainetta ynnä kunniaa:
Barösund?
Kahmalollinen mainetta ja kunniaa lähetetty 8)
Kiittää ja mammabiilille riemukkaita maileja toivottaen :)
911 turbo manuaali, Boxster PDK. Saab-historia: from two stroke to turbo
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Musta Mammamobiili

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Mimmi kirjoitti:Minä muuten istuin mustassa mammamobiilissa melkein 100 000 kilsaa yhteen kyytiin, eikä edes selkä tullut kipeäksi. Uskomattoman pienikulutuksinenkin tuo ekoauto on, kun em. matkalla ei bensamittarikaan polttoaineen määrä vähentynyt :lol:
Ja kunnon lahtelaisen amisviiksiperinteen mukaisesti meikäläinen roikkui ovenkarmissa auton ulkopuolella saman matkan, eikä tullu ees kylymä :D
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009123 ... 1_uu.shtml
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ikotion
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 21:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Musta Mammamobiili

Viesti Kirjoittaja Ikotion »

Joo pikkutyttönä tuli tuolla barösundissa vietettyä monet kesät ja opittu uimaankin kuvassa olevalla vastarannalla... :lol: Kesän kohokohta ku pääs tonne tutuille oleskelemaan kesänajaksi
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Brewmaster
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Musta Mammamobiili

Viesti Kirjoittaja Brewmaster »

V.J.S kirjoitti: Muita havaintoja: en ole eläissäni omistanut autoa, jonka käynnistymisrutiini on TÄYSIN immuuni ulkoilman lämpötilalle. Ihan sama onko pirssi seissyt yön yli 17 asteen pakkasessa tai täysin lämpimänä käynnistetty, startti pyörittää aivan yhtä nopeasti ja käynnistyminen vie n. 0,5-0,8sekuntia. No okei, ensisavujen käynnistymisessä oli pyöritysnopeus hieman hitaampi, olihan auto seissyt n. kuukauden pihalla -23...-5 asteen lämpötilassa, akku konehuoneessa (piuha nyt toki oli irti seisonnan ajan). Toki myös motti käy tyhjäkäyntiä korkeammilla kiekoilla kylmänä, mutta itse käynnistymisessä ei mitään eroa. Uskomaton laitos (oikeasti olen hämmästynyt).
Tuohon yhdyn. Edelliset neljä talvea v6sella, ja nyt ekaa aerolla. Kaiholla muistelen v6sta joka tosiaan tuntui olevan totaalisen immuuni pakkasille. Aeron kanssa on koko ajan kylmä rinki (muustakin kuin pakkasesta johtuva) persiin ympärillä pakkasstarteissa.
9-5 3.0 tid. 3:s 9-5, 5:s Saab.
Porilainen savossa.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Musta Mammamobiili

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Tänään noudettu katsastuskonttorilta rekisteröintikatsastustodistus (kuntotarkistuksen & päästöjen kera) 175€, jonka kys. toimipaikan tiskin tytsyille ojentamalla sai n. 33€:n lisäsijoituksella vaihtumaan FIN-rekisterikilpiin ja rekisteriotteisiin. Notta kilvet ja leimat on ojennuksessa, enään puuttu kekara (kersa + kakara = kekara, jos sitä kysyit :roll: ) jota kuskata, mutta viimeisimmän tohtorikäynnin perusteella pulla on yhä uunissa ja hyvinvoipa. :lol:

Ehyen SIDinkin asensin, ja kova poikahan tuo Saappi on sen kautta juttua suoltamaan :D Mimmin kanssa vartissa rykästy vajaa 100tkm:n siirtymä on saanut "Time for Service" ilmoituksen aktiiviseksi (just äsken katoin miten sen saa nollattua, eli ei tarvitse arvon lukijan ohjeistaa apinaa :wink: ), sekä kuulemma myös theft alarm on serviisin tarpeessa :D Jotenkin tehtyjen remonttien valossa pidän tuota "Time for Service" ilmoitusta aiheettomana, katotaan jossain välissä mikä tuota hälyä närästää 8)

Mutta siis näillä puheilla kilvissä on ja ainakin toistaiseksi toimii, tulevaisuuden suunnitelmat pitää sisällään parkkitutkan asennuksen (tämä varmaan hankitaan: http://www.elekma.com/index.php?main_pa ... cts_id=894) ja jokaiselle Saabistille tuttua muutaman sadan kilometrin intervallilla ilmenevää isompaa tai pienempää laittoa :D Kiitän lukijakuntaa, tämä rrrojekti viettänee nyt tovin hiljaiseloa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Musta Mammamobiili

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

Onnittelut valmistumisesta!
SAAB 9-5 Aero -05
Vastaa Viestiin