kajakin (ja 99:n) oikaisua

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
MNeva
"Viggen"
Viestit: 504
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 18:25
Paikkakunta: Söörmarkku

Re: kajakin oikaisua

Viesti Kirjoittaja MNeva »

No mä aattelin et täytyy olla iskari vika. Niin sanotun ammattilaisen, Tosin kyllä raskaanpuolen, korvaan kuulosti heti siltä. Tuli heti mieleen, et 3-sarjan takailmajousisen scanian telistä olen joutunu korjustamaan iskarin kiinnitys palkkia väärien iskarien takia. Ensin repiny palkin mäsäks ja sen perästä iskarit poikki.

Voidaan tutkia tosta vineton punasesta -77b:stä iskarin paikat, ku tuut noutaa tuplaysin :D
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: kajakin oikaisua

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Meillä lähti 94 kaniasta etuiskareista männät jengoilta kun oli tullut liian lyhyet. Ja joku oli ilmeisesti "vähän" hyppäyttänyt keulaa jossain pompussa.

ja mikä tästä asiasta teki mielenkiintoisen oli se että ko. autosta meni tehostajan putki poikki. Putkirempan jälkeen ajateltiin vain sitä ääntä että taitaa olla ilmaa öljyn seassa kun joskus kurisi. Samanlainen ääni tuli myös kuukautta nuoremmasta autosta josta meni tehostajan putki poikki juuri samasta kohdasta! Nämä rikkoutumiset siis sattui 2 päivän sisällä! Tämän ääni toki loppui kun käänteli renkaat muutaman kerran laidasta laitaan. Mutta kun ensimmäinen kuski kävi autolla ajelemassa niin totesi jotta kovin on huonot iskarit ja tulos oli sitten mikä oli. :D

Mutta nyt taisi mennä liikaa offtopicin puolelle.
-Anteeksi. :D
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Juha K
"Hölösuu"
Viestit: 1131
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2007 13:48
Paikkakunta: Oulu

Re: kajakin oikaisua

Viesti Kirjoittaja Juha K »

Omassa 76 kuupassa oli kans toiseltapuolelta iskarin yläpää revennyt ja jossakinvaiheessa laitettu tollaset vahvikepalat konehuoneen puolelle (samanlaiset ku noissa 73 ja 74 kuvissa). Myöhemmin vahvikkeita oli lisätty myös lokasuojan puololle.
Petri Tyrkkö
"Viggen"
Viestit: 690
Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 11:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: kajakin oikaisua

Viesti Kirjoittaja Petri Tyrkkö »

uusvuos takana ja back on bisnes eli tänää miggilankaa palo kunnolla kahden hitsarin toimesta, kun ei yksi jaksanut yhtä soittoo... :lol: , eiku pitihä omistajankin päästä pistää heppimerkkinsä autoonsa... hommaa vähä hidasti se kun kyseessä oli eka kerta... jokunen kuva päivä räikimistä on tupsahtanu galleriaan..

ja kuten Söörmarkun rekka-asentaja ennusti oikein, iskarit on syylliset,
tullaan sitten PorinPotkuihin tullessa penkomaan kokoelmaa lännenmpään Suomeen...

yhden (-76) kävin kahlaamassa tänään läpi (lunta konepellillä 40cm, alkaa olla talvi kelit..) siellä oli samanlailla kuin 74:ssa, ei vahvistuksia, kartturin puoella lappu vinos ja kuskin lapussa hirveen iso knööli tapin hitsissä. Se tapaamani -77b (?) oli muuten jäkikäteen korjattu kun siinä oli paikka maalit päälllä..

uuden vuoden keikkakin meni hyvin porvooseen liukastellen ja heittämällä 900CD (kattoluukulla...!) kyytiin... jotta pysyt todteamaan että edellisten käyttäjien/kertojen jäljiltä oli renkaat aikas vajaat (toki pakkanenkin syö paineita jonkin verran..)... ja sitten ettei Porvoo seudulta löytynyt kunnolla toimivaa huoltsikan painemittaria.. kun vielä tähän lisää vaaka suorassa tulneen lumen ja ne eräät autoiljat/koirantaluttajat joiden ei todellakaan pitäsi liikku tuommoisina päivinä tiellä.. oli siinä riemu liukastella ulos kaupungista päätielle seuraamaan kamikaze ohituksia..

Paluukuormassa olikin sitten taas yksi kajakki, matkan teki mukavaksi se että 1/3 etapin jälkeen, em. rengaspaine sekoilun vuoksi kait, räjähti trailerin alta kappaleiksi yksi rengas, tässä sitä tuli kitettyä vuosi sitten kaksi akseliseen siirtymistä.. (Saab-akselit.. :wink: ).. eli sopivasti kohdalla olleelle levähdyspaikalle auringonpaisteeseen (-20) vaihtaan pojan kanssa rengasta... seuravalla huoltsikalla jo toisesta mittarista löyty oikeaa toimitaan ja kaikka neljä erilaista rengaspainetta säädettiin samaan linjaan... loppumatka olikin sitä tyypillistä rentoa eli kun rekat puskee vauhtia takaa päin... :|
#544
Petri Tyrkkö
"Viggen"
Viestit: 690
Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 11:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: kajakin oikaisua

Viesti Kirjoittaja Petri Tyrkkö »

no niin vähä on taas päästy eteenpäin ja on saatu näkyvääkin...

http://picasaweb.google.com/petri.tyrkk ... 6bL3dSJpwE#
kohta pääsen jo kait maalaus/massaus hommiin ja sitten alkaa jo kokoon pano vaihe.. :wink:
#544
tn
"Turbo"
Viestit: 220
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 10:59
Paikkakunta: joutsa

Re: kajakin oikaisua

Viesti Kirjoittaja tn »

2T ja V4 -osiossa lisävarusteista keskusteltaessa "Isolohko" linkitti 77/78 lisävarusteluettelon osoitteeseen

http://www.kotinet.com/ad/78.pdf

s. 26 löytyy kuva ko. sinisestä 96, joka on varustettu koristeteippisarjalla (myös valk.) eli vm. 79 alk. vakiona ollut musta teipitys olisi korrekti komistus myös 77b + 78 vuosimalleihin. Huomioitavaa on myös juhlis-tyylinen etuspoileri ja jalisalujen metalliset keskiöt, (jotka usein ovat vaihtuneet muovisiin) joissa Saab teksti on toteutettu metallisilla "kolikoilla".

Petri kirjaili aiemmin, että vaalean sininen väri oli 77 valikoimissa, mutta tottahan toki myös seuraavan vuoden isovilkkuiseen oli mahdollisuus saada sama kastike.

Hatunnosto PT:lle ja porukoille nopeasti etenevästä projektista.
Juha K
"Hölösuu"
Viestit: 1131
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2007 13:48
Paikkakunta: Oulu

Re: kajakin oikaisua

Viesti Kirjoittaja Juha K »

Ei voi kun ihailla, mistähän sitä ite sais samanlaisen tsempin päälle.
Petri Tyrkkö
"Viggen"
Viestit: 690
Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 11:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: kajakin oikaisua

Viesti Kirjoittaja Petri Tyrkkö »

tn kirjoitti:s. 26 löytyy kuva ko. sinisestä 96, joka on varustettu koristeteippisarjalla (myös valk.) eli vm. 79 alk. vakiona ollut musta teipitys olisi korrekti komistus myös 77b + 78 vuosimalleihin. Huomioitavaa on myös juhlis-tyylinen etuspoileri ja jalisalujen metalliset keskiöt, (jotka usein ovat vaihtuneet muovisiin) joissa Saab teksti on toteutettu metallisilla "kolikoilla".

Petri kirjaili aiemmin, että vaalean sininen väri oli 77 valikoimissa, mutta tottahan toki myös seuraavan vuoden isovilkkuiseen oli mahdollisuus saada sama kastike.

Hatunnosto PT:lle ja porukoille nopeasti etenevästä projektista.
moro
nimen omaan taivaansininen oli vain yhden vuoden, sinoperin sin.(tms.) jatkoi..
juhlishan eroaan vain penkkiensä osalta vakio lisävarustesetistä

kiitos tsempistä, talli kun on alakerrassa ja siellä kun pystyy yhdistään lasten hoidon ja huvin, niin etenee pikku hiljaa (ja muutama loma päivä on vielä jäljellä).. :wink: tosin jotain pientä viivettä :? on tälle projektille tiedossa..
#544
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: kajakin oikaisua

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Mukavaa seurattavaa. Vielä pitää itse malttaa muutaman yön että pääsee katsomaan tuota yhtä kohdetta joka olisi tarkoitus ostaa. :D
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
tn
"Turbo"
Viestit: 220
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 10:59
Paikkakunta: joutsa

Re: kajakin oikaisua

Viesti Kirjoittaja tn »

Petri Tyrkkö kirjoitti:nimen omaan taivaansininen oli vain yhden vuoden, sinoperin sin.(tms.) jatkoi..
...voihan vitalis, kun alkaa muisti pätkimään - piti ihan mennä talliin katsomaan, että 78 onkin sittenkin B10 eli laguunan sin., joka oli tarjolla sekin vain yhden vuoden eli 78, Petrin auton alkup. väri on B9 eller hur?
Petri Tyrkkö
"Viggen"
Viestit: 690
Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 11:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: kajakin oikaisua

Viesti Kirjoittaja Petri Tyrkkö »

hello
ja taas onpi pajassa tapahtunut... toki muutki tuli ehdittyä tehdä pakkasherran kiusaksi ... mm. kaverin kajakki saatta kesällä saada vuokrata Mobiliasta fiilsitelyyn jos niidne uusi idea malli menee siellä..

joo kyl siellä jokin 9 tais väri tarrassa ollakkin, toki tämä on nyt musta (niinkuin on käyttö satku ja vaimon ogcabbe..) ja pysyy... ollaan Henry Voortin kassa sen verran sukulaissieluja, muutenki nV4:n osalta.. :lol:

mulla olisi tiedossa n. 2-3 kajakkia jos tarpeita ja haluja on, ei omia vaan kaverine kokoelmista jne...
#544
Petri Tyrkkö
"Viggen"
Viestit: 690
Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 11:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: kajakin oikaisua

Viesti Kirjoittaja Petri Tyrkkö »

tn kirjoitti: Petrin auton alkup. väri on B9 eller hur?
joo Ysi siellä oli... ko. lätkä lähti tänään pois.. ja toi autokin on muuten Panun #3341.. :lol:

nyt on hitsi pantu pois ja aletaa roiskiin maalin kanssa ennen pikku välipäätä parin muun pirssin vuoksi, oikoluin/paikkasin siinä koko gallerian tekstitkin vielä..
#544
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: kajakin oikaisua

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

tn kirjoitti:
Petri Tyrkkö kirjoitti:nimen omaan taivaansininen oli vain yhden vuoden, sinoperin sin.(tms.) jatkoi..
...voihan vitalis, kun alkaa muisti pätkimään - piti ihan mennä talliin katsomaan, että 78 onkin sittenkin B10 eli laguunan sin., joka oli tarjolla sekin vain yhden vuoden eli 78, Petrin auton alkup. väri on B9 eller hur?
En nyt muista ihan tarkkaan esitteiden värinimiä, mutta -76 oli karoliininsininen, -77 tuo taivaansininen ja -78 lemmikinsininen. Noita kahta siis tehtiin vain yhden vuoden ajan, eivät siis riesaksi asti yleisiä kumpikaan. :)

Sinooberi lienee edelleen punainen. :wink:
# 419 Vesa Pohjalainen
Petri Tyrkkö
"Viggen"
Viestit: 690
Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 11:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: kajakin oikaisua

Viesti Kirjoittaja Petri Tyrkkö »

no niin, nyt on maalit roiskittuna ja vähä massausta aloiteltu..
tosin projekti keskeytyy hetkekeksi erään satkun pikahuollon vuoksi ja tämä tulee nyt sisään..
http://picasaweb.google.com/petri.tyrkk ... YXgyNr51QE#
...ennen korinoikasupukin palautusta

sinne se joutu raukka taas ulos kylmään sesomaan... kait Saabi sen kestää :wink:
#544
Petri Tyrkkö
"Viggen"
Viestit: 690
Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 11:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: kajakin (ja 99:n) oikaisua

Viesti Kirjoittaja Petri Tyrkkö »

viikonlopun kuumeilusta huolimatt 99 punnerrettiin perhee avustuksella talliin ja hierottiin oikaisupenkkiin kiinni (paljon hankalampi tapaus kuin 96!) vähä jo vetokoukusta vetämällä sainkin jo perää asettumaan pohjan osalta...

Muutoin kokoajan esille tuleva lievä ruskettuma :? panee harkitsemaan koko auton liikenteesen palauttamista, myöskin pohjan paksu (+kovettunut/halkeillut) massaus saattaa pitää allaan ylläreitä, no kerran nyt on sisäll ja pukissa perän korjaus yritys operaatio viedään loppuun ja jatkosta sitten myöhemmin linjausta..
#544
Vastaa Viestiin