Saab 900i -93

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Sumzi
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Pe Kesä 12, 2009 12:36
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 900i -93

Viesti Kirjoittaja Sumzi »

Ja tässä nyt niitä kuvia Satkusta miltä se nykyään näyttää.

Kuva
Pieni kurkkaus sisustaan

Kuva
Keulasta kuvaa

Kuva
Ja myös peräpäästä

Kuva
Jokin "taiteellinen" kuva :D

Huomenna Mäkelän Autosta hakemaan kaikenmaailman papereita turbokoneen muutoskatsastukseen.
Katsastuksessakin kävin tänään eikä mennyt vasemmassa jousilautasessa olevan pienen reijän takia läpi?! No semmonen sitten jostain pitää hommata ja korjata tilanne. Samallla voisin vaihtaa kummatkin yläpallot, kun katsastussetä sanoi, että nekin ovat siinä ja siinä, että ovatko väljät vai ei.
|#4178
|Saab 95L -76
Palju
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 20:15
Paikkakunta: Rauma

Re: Saab 900i -93

Viesti Kirjoittaja Palju »

Sumzi kirjoitti:Griffin tarrat teetätin paikallisessa tarrapainamossa jotka sitten laitoin takaikkunoihin ja tuulilasiin.
Missä tarrapainossa teetit noi Griffin tarrat? Oma femma tarttis kans vähän tarroja....

Satku on kyl komee, varsinkin noi vanteet :)
Harharetkien jälkeen... Saabisti taas :) Tech 2 turvapääsyllä
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
Sumzi
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Pe Kesä 12, 2009 12:36
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 900i -93

Viesti Kirjoittaja Sumzi »

Päästöarvot olivat kyllä ainakin katsastuksessa hyväksytyt? :? Tosi outo tilanne... Ja tämäkin kaikki vaan pakkasella?!
|#4178
|Saab 95L -76
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2954
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Saab 900i -93

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Onko tässä sellaista tyhjäkäyntimoottoria? Jos on likanen niin voi jumittaa ja tyhjäkäynti ei oo normaali
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Sumzi
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Pe Kesä 12, 2009 12:36
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 900i -93

Viesti Kirjoittaja Sumzi »

Niin en sitten teidä oliko tuo tyhjäkäyntimoottori vaan siinä K-jetronicissa..? Vai meinaatko tyhjäkäyntisolenoidia (toinen nimi tyhjäkäyntimoottorille)? Se on vaihdettu uuteen. Siihen menee yksi kaksnapanen liitin (ennen kolminapanen, mutta uudemmissa enää kaksi) ja sitten noin parisenttiä halkasijalta oleva letku sisään ja samanlainen ulos. Ohittaa ns. sen kaasuläpän eikö..
|#4178
|Saab 95L -76
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2954
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Saab 900i -93

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Jees, taitaa olla juuri tuo minkä olet jo vaihtanu. Omassa Lucas-ruiskulla olevassa turbosssa jumitti välillä tyhjäkäynti, oli tuo tk-moottori likanen.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Sumzi
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Pe Kesä 12, 2009 12:36
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 900i -93

Viesti Kirjoittaja Sumzi »

Juu en sitten tiedä mikä mättää... :( Tulin äsken yövuorosta ja kun saavuin kotipihalle huomasin että kierrokset olivat sen 2200rpm... Satkun Ecu tosiaan luulee jokin syyn takia että kone on kokoajan kylmä... tai siis useimmiten ja varsinkin nyt talvella. Pitänee tänään jälleen kerran pohtia asiaa kun lähtee hallille...
|#4178
|Saab 95L -76
Simbe
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: La Marras 20, 2004 20:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saab 900i -93

Viesti Kirjoittaja Simbe »

LINKKI

tuossa ois tuommonen tarkistuslista
#6298
Saab 900 T16 -84
Saab 9000 2,0t CSE -94 (rahareikä)
99 Turbon kun sais...
Sumzi
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Pe Kesä 12, 2009 12:36
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 900i -93

Viesti Kirjoittaja Sumzi »

Tuosta varmasti apua, thanks! :) Pitänee katsella ihan ajan kanssa.
Nyt kyllä taas kierrokset suht normaalit (900-1400rpm) kun leudommat kelit... ei vaan voi ymmärtää enää.
|#4178
|Saab 95L -76
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

Re: Saab 900i -93

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

noniin, mäkin eksyin projektiosiota selailemaan eilisen jälkeen..

Mitä tulee tuohon tyhjäkäyntiin, niin tsekkaa ekana alipaineletkut, ettei ole vuotoja missään, letkut kiinni ja ehyet. Ne osaavat aiheuttaa isojakin ongelmia joita ei välttämättä helpolla löydä.

Mulla ainakin tonnarin tyhjäkäynti heitti just korkealle, kun oli parikin alipaineletkua irti... :? 8O :D
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
Sumzi
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Pe Kesä 12, 2009 12:36
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 900i -93

Viesti Kirjoittaja Sumzi »

Eli heti huomenna tutkimaan samalla kun laitan sähköpenkkien johdot myös valmiiksi! Alipaineletkua on oonneksi hommattuna eikä ole iso homma vaihtaa :) Sähköpenkit tulevat nyt mitä luultavammin kiinni kuun viimeisenä vkonloppuna :wink:
|#4178
|Saab 95L -76
Jammer
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 16:44
Paikkakunta: Espoo

Re: Saab 900i -93

Viesti Kirjoittaja Jammer »

Sumzi kirjoitti: Huomenna Mäkelän Autosta hakemaan kaikenmaailman papereita turbokoneen muutoskatsastukseen.
Katsastuksessakin kävin tänään eikä mennyt vasemmassa jousilautasessa olevan pienen reijän takia läpi?! No semmonen sitten jostain pitää hommata ja korjata tilanne. Samallla voisin vaihtaa kummatkin yläpallot, kun katsastussetä sanoi, että nekin ovat siinä ja siinä, että ovatko väljät vai ei.
Ei menny viime syksynä maahantuonti katsastuksessa omakaan pirssi leimasta juuri tuon jousilautasen pienen rei'än takia, vaihdoin samalla molemmin puolin lautaset.
Saab 900 Special
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85
Sumzi
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Pe Kesä 12, 2009 12:36
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 900i -93

Viesti Kirjoittaja Sumzi »

Joo olihan se nyt aika pientä se mutta siinähän samalla vaihtu kaikki nivelet samalla eteen niin ei niistä tarvitse sitten enää huolestua :wink:

Ja sitten lisään tähän että nyt on sähkösäätöiset nahkajakkarat kiinni ja hyvin toimii! Asennuksessa meni se vajaa vartti :D
Enemmänhän siinä nyt menee aikaa kun lähtee kippaamaan etupenkkejä mutta onneksi ei ole paljon takapenkille nousijoita.

Huomenna laitan kuvat niin voi ihastella.

saba2,1 kirjoitti:noniin, mäkin eksyin projektiosiota selailemaan eilisen jälkeen..

Mitä tulee tuohon tyhjäkäyntiin, niin tsekkaa ekana alipaineletkut, ettei ole vuotoja missään, letkut kiinni ja ehyet. Ne osaavat aiheuttaa isojakin ongelmia joita ei välttämättä helpolla löydä.

Mulla ainakin tonnarin tyhjäkäynti heitti just korkealle, kun oli parikin alipaineletkua irti... :? 8O :D
Niin ja tähän että tosiaan alipaineletkut oli melkoista haperoa :? Alipaineletkua on hommattu ja luultavasti ehkä huomenna aikaa laittaa ne kondikseen samalla kun värkkään työkaverin tolppaan ajaman takapuskurin.
|#4178
|Saab 95L -76
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

Re: Saab 900i -93

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

Heh, niin penkit ovat ilman kippiä??

Joo, alipaineletkut on syytä kyl katsoa aika ajoin. Vaikka nyt vaihdatkin ne, niin tahtoo olla, etteivät sit kestä kuin vuoden pari ja taas vaihtoon..

Ja kerroit, et oot vaihtanu nivelet eteen, niin niissä sama rumba. Alkuperäiset kestää hyvin, mutta kun joutuu vaihtokierteeseen niin sitten eivät kestä läheskään samaa. 8O
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
Sumzi
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Pe Kesä 12, 2009 12:36
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 900i -93

Viesti Kirjoittaja Sumzi »

No niin nyt sitten päätettiin tänään ottaa yhteen erään riisipussin kanssa matkalla äidikielen yo-kirjoituksiin! Hheh Satkusta nyt siis puskuri ja vasen etuvalo patskana... Eipä oikeastaan kummankaan vika. Huono näkyvyys (isot lumikinokset) ja helvetin liukas mutka... No onneksi luovuttaja autosta nuokin löytyvät. Kävin sitä vähän tuolta lumesta penkomassa ( reilu 30cm lunta turbo-satkun päällä :D ). Onneksi on tumman sininen niin sulaa nopeasti kunhan vaan aurinko paistelisi niin pääsee ehkäpä jo huhti-toukokuun vaihteessa aloittelemaan projektia.

Ostoja on taas tullut tehtyä esim. ahtopainemittari, -säädin, OG 9-3:sen vaihdekeppi, -nuppi, -pussi ja ikkunannostimien kytkimet, 9000 Aeron öljylauhdutin ja IC, ahtoputkia, lastuaihio odottamassa päivitystä, ja maalia kesävanteisiin jotka ovat kohta valmiit :wink:

Kuvia otin eilen sisustasta jotka lisään tänne kunhan ostan ensin muistikortinlukijan. Uusi pöytäkone hommattu missä ei tätä kapistusta löydy toisin kun kannettavasta (nykyään rikkinäisesta) löytyi...
|#4178
|Saab 95L -76
Vastaa Viestiin