Saab 99 GL 5Speed Turboksi
Re: Saab 99 GL 5Speed Turboksi
Täsä ois ny kuvia uuesta moottoriaihiosta..
90.47mm Mahlen männät
http://img130.imageshack.us/i/uuskone005.jpg/
Yhessä männässä oli vikaa.. Mitä ootte mieltä, kestääkö jos hio?
http://img9.imageshack.us/i/uuskone008.jpg/
Lohko 90.5mm
http://img44.imageshack.us/i/uuskone006.jpg/
Suhteellisen puhtaaks sain, kun likosi pari päivää bensiinissä...
http://img44.imageshack.us/i/uuskone007.jpg/
Turbon koneistettu kansi (käyttämätön myyjän mukaan) Jos joku tarttee niin osta pois!
http://img130.imageshack.us/i/uuskone011.jpg/
'Vanha' kansi likoamassa
http://img9.imageshack.us/i/uuskone013.jpg/
90.47mm Mahlen männät
http://img130.imageshack.us/i/uuskone005.jpg/
Yhessä männässä oli vikaa.. Mitä ootte mieltä, kestääkö jos hio?
http://img9.imageshack.us/i/uuskone008.jpg/
Lohko 90.5mm
http://img44.imageshack.us/i/uuskone006.jpg/
Suhteellisen puhtaaks sain, kun likosi pari päivää bensiinissä...
http://img44.imageshack.us/i/uuskone007.jpg/
Turbon koneistettu kansi (käyttämätön myyjän mukaan) Jos joku tarttee niin osta pois!
http://img130.imageshack.us/i/uuskone011.jpg/
'Vanha' kansi likoamassa
http://img9.imageshack.us/i/uuskone013.jpg/
og93 aero KA, og900 t8 PR, 99 b204 PR
#4400
#4400
Re: Saab 99 GL 5Speed Turboksi
Melkosen morjes, näyttäis kiinnileikanneen vai muuten vaan helvetisti hieroutuneen? Parempiakin mäntiä on vaihdettu uusiin.[Jyri] kirjoitti: Yhessä männässä oli vikaa.. Mitä ootte mieltä, kestääkö jos hio?
http://img9.imageshack.us/i/uuskone008.jpg/
Re: Saab 99 GL 5Speed Turboksi
Nii, no kaasarikannen kuristukset voi tolla ajatusmallilla "ohittaa" nostamalla ahtopaineita. Samoin jos ne pölperö-pakovenat on siellä, niin lisää ahtoja vaan. Kyllä se siitä.[Jyri] kirjoitti:Eli ei mitään seksuaalistä merkitystä kumman kannen laittaa..

Omaan 99turboon ohennettiin imuvenojen varret, muotoiltiin kanavat, asennettiin turbokäyttöön tarkoitetut paljon virtaavammat pakovenat. Lisäksi sovitettiin imusarjan aukot kannen kanavien kanssa. Vaikea on tietenkin sanoa mitään vaikutuksesta tehoihin, kun pitäisi tehopenkissä käydä toteamassa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Saab 99 GL 5Speed Turboksi
Laitoin jo tonne ostopuolelle ilmoituksen männänrenkaista..
Eli tarvisin 90,5 x 1,75 x 2 x 4 uudet renkulit..
Mistään ei löydy tollasia, jos joku tietää niin vois ilmotella..
Fordin renkaat olis 90,5 x 2 x 2 x 4.. Eli joutuis sorvaamaan mäntiä, ei ongelma sinänsä
Eli tarvisin 90,5 x 1,75 x 2 x 4 uudet renkulit..
Mistään ei löydy tollasia, jos joku tietää niin vois ilmotella..
Fordin renkaat olis 90,5 x 2 x 2 x 4.. Eli joutuis sorvaamaan mäntiä, ei ongelma sinänsä
og93 aero KA, og900 t8 PR, 99 b204 PR
#4400
#4400
Re: Saab 99 GL 5Speed Turboksi
Systeemit muuttuu 'hieman'..
Lähiaikoina pihaan tulee uusi 99.
Vanhasta autosta siirretään turbohärvelit uuteen autoon.
Vanhasta otetaan irti kaikki mitä voidaan käyttää uudessa autossa, sähkölasit, alalippa, "takaspoileri", yms..
Tämä sen takia, koska vanhaan ei löytynytkään papereita. Vaikea katsastaa.
Muutenkin vanhassa korissa kuskin ovi roikku aika paljon, konepeltiä ei saanut kiinni (lukko jotenkin jumissa) ja kattoluukku vuotaa

Lähiaikoina pihaan tulee uusi 99.
Vanhasta autosta siirretään turbohärvelit uuteen autoon.
Vanhasta otetaan irti kaikki mitä voidaan käyttää uudessa autossa, sähkölasit, alalippa, "takaspoileri", yms..
Tämä sen takia, koska vanhaan ei löytynytkään papereita. Vaikea katsastaa.
Muutenkin vanhassa korissa kuskin ovi roikku aika paljon, konepeltiä ei saanut kiinni (lukko jotenkin jumissa) ja kattoluukku vuotaa

og93 aero KA, og900 t8 PR, 99 b204 PR
#4400
#4400
Re: Saab 99 GL 5Speed Turboksi
Miten tuo vedenkierto olisi parasta toteuttaa kun minun projektista tulee jäärata eikä taloudellisuutta tarvitse ajatella. Niin olenko nyt oikein ymmärtänyt jos imusarjassa ei ole vedenkierto mahdollisuutta niin täytyisi ottaa termostaatti pois kokonaan? Vai miten te olette näihin virtyksiin sen sen toteuttanut? Oma imusarja on freetechnicsin mallia ja siinä ei ole mitään vesikanavia.
Re: Saab 99 GL 5Speed Turboksi
Kyllä meillä tossa 99:ssä ainakin termostaatti siellä oli vaikkei imusarjassa kiertänytkään vesi..
Saab 9-5 2.3t Vector stage 2,5
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: Saab 99 GL 5Speed Turboksi
jos se "todetaan" pyöreeks eikä soikeeks se mäntä, nii uusilla renkailla eikun kovaa ajoa.[Jyri] kirjoitti: Yhessä männässä oli vikaa.. Mitä ootte mieltä, kestääkö jos hio?
http://img9.imageshack.us/i/uuskone008.jpg/
ku ei tuo laki näytä niin pahalta...

budjettipeliin ihan soivaa rautaa.
Re: Saab 99 GL 5Speed Turboksi
Eikös siihen olisi aika helppo laittaa letkunippa siihen kohtaan missä kannessa on vesikanava? Sitten saisi lämppärille vedet kuten alunperinkin.baasi99 kirjoitti:Oma imusarja on freetechnicsin mallia ja siinä ei ole mitään vesikanavia.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Saab 99 GL 5Speed Turboksi
Näin teinkin:)