APUA

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Olavi P
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 20:45
Paikkakunta: Kälviä

Re: APUA

Viesti Kirjoittaja Olavi P »

onko kyseisessä autossa sytytysyksikkö , jos on kannattaa vaihtaa ,niitä menee aina silloin tällöin ,aina varalla yksi hanska lokerossa ,
-99 Turbo 1979-
-99 1969-
victorm
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Tammi 25, 2010 15:36

Re: APUA

Viesti Kirjoittaja victorm »

[quote="är.jii]Kerro edes minkä vuosimallin pirssi :?: Ja mitä teitte (huollossa)[/quote]
92 malli valkonen classic 2,1 bensa :saab:

öljyjen vaihto,pyyhkiänsulkien vaihto,ovisaranoiden ja lukkojen voitelu,ja sitten katkastiin moottorista se joku ketju joka kuulemma näissä isolohko koneissa voi aiheuttaa ongelmia kun tulee paljon kilometrejä jos ei oo katkastu

eilen ostin uuden akun mutta nyt sekin on jo sahattu tyhjäx eikä vieläkään ees lupaa :(
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: APUA

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

victorm kirjoitti: 92 malli valkonen classic 2,1 bensa :saab:

öljyjen vaihto,pyyhkiänsulkien vaihto,ovisaranoiden ja lukkojen voitelu,ja sitten katkastiin moottorista se joku ketju joka kuulemma näissä isolohko koneissa voi aiheuttaa ongelmia kun tulee paljon kilometrejä jos ei oo katkastu
8O 8O Mahtava huumoritopikki :lol: :lol: Kun OG-satkusta olette ketjun menny poikkasemaan, niin en ihan hirveesti ihmettele huonoa käyntiinlähtöä :D Startti varmaan pyöritti aika iloisesti? :lol: :lol:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: APUA

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

En nyt väitä mitään mutta...
Kuva
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
jka
"Aero"
Viestit: 408
Liittynyt: Ti Syys 30, 2008 18:32
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: APUA

Viesti Kirjoittaja jka »

Niin oliko se oikeen jossain liikkeessä huollossa vai huolsitteko itte?

Ja mistä kohtaa konetta te sen ketjun katkaisitte?
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: APUA

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jos tosiaan katkaisitte ketjun koneesta, niin eipä ole ihme, jos ei käynnisty. Näissä vanhemmissa Saabin malleissahan ei ole yhtäkään ylimääräistä ketjua ja moottorin sisällä oleva ainokainen ketju on jakopään ketju, joka on elintärkeä osa. Lisäksi löytyy kolme ketjua vaihteiston ensiövedosta. Nekin on oltava ehjiä, jos aikoo edetä ajokillaan...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: APUA

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

victorm kirjoitti:öljyjen vaihto,pyyhkiänsulkien vaihto,ovisaranoiden ja lukkojen voitelu,ja sitten katkastiin moottorista se joku ketju joka kuulemma näissä isolohko koneissa voi aiheuttaa ongelmia kun tulee paljon kilometrejä jos ei oo katkastu

eilen ostin uuden akun mutta nyt sekin on jo sahattu tyhjäx eikä vieläkään ees lupaa :(
Taitaa nämä kirjoitukset sittenkin olla oikeassa paikassa sillä eräänlainen projektihan tuosta on kettingin katkomisen myötä tullut. Olisi mukava tietää kuka sen kettingin neuvo katkasemaan?
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Vastaa Viestiin