OG900 k-jetin lisärikastus Megaruutalla

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Tremolo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Huhti 22, 2005 09:17
Paikkakunta: Akaa

OG900 k-jetin lisärikastus Megaruutalla

Viesti Kirjoittaja Tremolo »

Nyt alkoi kyllästyttää ainainen laihalla ajelu. Mehujetin rinnalle asennettiin MegaSquirtilla ohjattu sähköruutta. Jossain vaiheessa MS:n tehtäväksi menee myös ahtopaineen ohjaaminen, joten samassa rytäkässä asennettiin myös tätä varten kaasuläpän asentoanturi.

Osaset:
-MS1 HiRes koodilla
-1 kpl Siemens Deka 006 (630cc/min @ 3bar)
-TPS (Suzuki GSX-R)
-custom alumutka suutintukilla ja dumpilla

Ruisku löysi paikan ennen kaasuläppää custom-made mutkasta. Samaan mutkaan on istutettu Paten dumppi. Bensa suutintukkiin on varastettu k-jetin starttiruiskun lähdöstä tuplabanjolla. Bensanpaineet on luokkaa 5.0-5.5 bar, joten suuttimen tuotto on vähintäänkin riittävä. Vaikka suutin onkin kaukana ja kaasuläpän takana ei rikastuksessa ole huomattavaa viivettä ja systeemi toimii muutenkin vallan mainiosti.

Bensan lähtö tukille:
Kuva

Custom-mutka, tukki ja dumppi:
Kuva

TPS:n asentaminen k-jetin vakioon läppäkoteloon oli melko yksinkertaista. Sopiva paikka löytyi kotelon kyljestä, lohkon puolelta. Anturille tehtiin asennuslevy 3mm paksusta muovista. Levy kiinnitettiin kahdella 6mm pultilla, joille löytyi sopivat valu-ulokkeet kotelon kyljestä. Ulokkeisiin työstettiin 5mm reiät ja tehtiin 6mm kierteet. Kaasuläpän akselin pää työstettiin TPS:in sopivaksi.

Kuva

Bensakarttojen säätöön käytettiin TunerStudiota ja sen autotune-ominaisuutta. Ruiskautuksia annetaan 2 per koneen kierros. Req fuel säädettiin käsin arvoon 1.8, jotta VE-kartan arvot saatiin sopivalle välille.

Tavoite AFR-kartta näyttää tältä:

Kuva

Alla on vielä kuva VE-kartasta.

Kuva

Kyllä kulkee ja bensa maistuu! :twisted:
Viimeksi muokannut Tremolo, Ma Maalis 15, 2010 18:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
abo tarbus
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 21:44

Re: OG900 k-jetin lisärikastus Megaruutalla

Viesti Kirjoittaja abo tarbus »

Kannattaisi kopioida noihin 200,210 ja 90kpa kenttiin arvot niitä ympäröivistä kentistä, tai sitten poistaa rivit kokonaan ja parantaa dynamiikkaa lisäämällä kolme riviä säätöalueelle. Kannattaisi pyrkiä käyttämään koko säätöalue 0-255 noissa VE-taulun kentissä.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: OG900 k-jetin lisärikastus Megaruutalla

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Ja miksi ylipäätään tuolla yli 200kPa lukemissa VE on nollissa? Jos ahdot karkaa yli yhden baarin niin kone kyllä nakuttaa välittömästi kun rikastukset tipahtaa pois. 255kPa maksimiksi vaan ja sinne isommille paineille myös rikastusta tietysti.
Tremolo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Huhti 22, 2005 09:17
Paikkakunta: Akaa

Re: OG900 k-jetin lisärikastus Megaruutalla

Viesti Kirjoittaja Tremolo »

Kiitos näistä, homma korjattu. :)
Vastaa Viestiin