9-3 muotoilua

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: 9-3 muotoilua

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Suppari on näköjään löytäny uuden hymiön. :)
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9-3 muotoilua

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Suppari kirjoitti:
vuorpe kirjoitti:Joo-o, taas näitä.

Minusta on erinomaisen mahtavaa että joku rakentaa omin kätösin autoa johon ei juuri muuta korin osaa taida olla kuin speedpartsin.

Ite aikoinaan lopetin GTI-lehden tilaamisen kun alkoi vituttaa kun nykyään rahalla ostetaan kaikki valmiiksi, itse olen og900:n korisarjankin joskus muinoin itse vääntänyt ja takaspoilerin pahvilaatikkoa, uretaanivaahtoa, puukkoa ja sahaa apuna käyttäen.

Joten jospa tekisitte te jotka nyt niin hirveästi tämän topikin autosta marmatatte ihan itte auton vaikka...2012 messuille niin päästään mittaamaan minkälainen tuli...Jos edes tulee mitään.
Kuva
Eiköhän kyse ole kuitenkin siitä, ettei ihan kaikkia paskoja kannata näyttelyyn raahata?

Mikä on kriteeri, että voi näyttelyyn viedä?
Saab 900 2.0t Cab -97
Neuni
"Aero"
Viestit: 343
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 10:11
Paikkakunta: Kerava

Re: 9-3 muotoilua

Viesti Kirjoittaja Neuni »

No ei tässä tapauksessakaan kauheesti oo tarvinu mitään tehdä, korisarjan oot tehnny toisen auton korisarjasta, alustaan ei ole koskettu, vanteita ei oltu mietitty, sisusta oli kustu ihan täysin tuon paljon puhutun "maalauksen" kanssa. En uskalla ajatellakkaan mitä konepellin alla on, toden näköisesti jotain tollasta arp-penkinpäällisiin verrattavaa krääsää tarjoushallista.

Mutta joo, itseltä tulee jo tän kesän kinkereihin rakennettu auto, ja se näyttää nyt jo ilman maaleja lupaavammalta kuin tämä Saab.

Supparin hymiö kuvaa ihan hyvin tätä autoa.
96 GL V4 Super -80 *Juhlis*, 95L -75, 900i 2.1 16v Classic -93, 99 turbo -79 & 99 Finlandia -77
Neuni
"Aero"
Viestit: 343
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 10:11
Paikkakunta: Kerava

Re: 9-3 muotoilua

Viesti Kirjoittaja Neuni »

vuorpe kirjoitti: itse olen og900:n korisarjankin joskus muinoin itse vääntänyt ja takaspoilerin pahvilaatikkoa, uretaanivaahtoa, puukkoa ja sahaa apuna käyttäen.
Ja siitä se ajatus sitten lähtikin, varmaan oli helvetin hieno lopputulos :mrgreen:
96 GL V4 Super -80 *Juhlis*, 95L -75, 900i 2.1 16v Classic -93, 99 turbo -79 & 99 Finlandia -77
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: 9-3 muotoilua

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Neuni kirjoitti:
vuorpe kirjoitti: itse olen og900:n korisarjankin joskus muinoin itse vääntänyt ja takaspoilerin pahvilaatikkoa, uretaanivaahtoa, puukkoa ja sahaa apuna käyttäen.
Ja siitä se ajatus sitten lähtikin, varmaan oli helvetin hieno lopputulos :mrgreen:
Mulla taas Neunin kanssa samoja aatoksia :) Kuvat ois kivoja og:n korisarjasta!
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: 9-3 muotoilua

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Harrimatias kirjoitti: Mikä on kriteeri, että voi näyttelyyn viedä?
Se että autossa on jotain erikoista näyttämisen arvoista, vaan eipä sillä, tässähän sitä oli! :)
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-3 muotoilua

Viesti Kirjoittaja Coltti »

f-19 kirjoitti:
Harrimatias kirjoitti: Mikä on kriteeri, että voi näyttelyyn viedä?
Se että autossa on jotain erikoista näyttämisen arvoista, vaan eipä sillä, tässähän sitä oli! :)
Kyllä!
Lopputulos joka ajasta ja käytetystä rahasta huolimatta olisi kannattanut jättää pois näiltä messuilta ja antaa valmistua rauhassa seuraavia varten :).

Btw. miksi se auto piti väenväkisin raahata sinne messuille, kun omistajakin on moneen kertaa sanonut, ettei ole tyytyväinen auton tämänhetkiseen ulkonäköön?
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: 9-3 muotoilua

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Harrimatias kirjoitti: Mikä on kriteeri, että voi näyttelyyn viedä?
Kuva
Jos auto näyttää tälle, onko se sinusta NÄYTTELYYN sopiva?
Kuva
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: 9-3 muotoilua

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

f-19 kirjoitti:
Neuni kirjoitti:
vuorpe kirjoitti: itse olen og900:n korisarjankin joskus muinoin itse vääntänyt ja takaspoilerin pahvilaatikkoa, uretaanivaahtoa, puukkoa ja sahaa apuna käyttäen.
Ja siitä se ajatus sitten lähtikin, varmaan oli helvetin hieno lopputulos :mrgreen:
Mulla taas Neunin kanssa samoja aatoksia :) Kuvat ois kivoja og:n korisarjasta!
Jep, kuvia sitten nähtäville, jos on joku hullu yrittänyt vääntää og:hen korisarjaa!?

Eikös näyttelyn tarkoitus ole esitellä hienoja tekeleitä, joita muut saisivat ihailla?
Ennen oli messuilla tasoa ja tuntuu vuosi vuodelta laskevan, ehkä porukka ei jaksa viimeistellä kunnolla tai jostakin muusta syystä.

Mutta siihen on ihan syy, miksei autoja kannata maalata autotallissa tai varsinkaan missä kimppatallissa :roll:
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 9-3 muotoilua

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Suppari kirjoitti:
Harrimatias kirjoitti: Mikä on kriteeri, että voi näyttelyyn viedä?
Kuva
Jos auto näyttää tälle, onko se sinusta NÄYTTELYYN sopiva?
Kuva

kyllä made in mummola styling sopii näyttelyyn ky näyttelyyn....vaikka sit maaseutunäyttely 2010------
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: 9-3 muotoilua

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Mutta siihen on ihan syy, miksei autoja kannata maalata autotallissa tai varsinkaan missä kimppatallissa :roll:
Itte kyllä maalasin itse ja omassa tallissa (ei kimppatallissa) kuuppani jo kaksi kertaa ja olen ihan tyytyväinen lopputulokseen molemmilla kerroilla, ei kukaan ole ainakaan naamaa päin kehdannut haukkua lopputulosta. Enemmän vaikuttaa tekijä itse ja kokemus "huonoissa" olosuhteissa maalaamisesta :lol: sellaisethan ne tallilla tuppaa olemaan... Tuo on hyvä harjoituskappale ensi kerralla onnistuu varmasti paremmin. Alla kuvassa mun toinen omassa tallissa maalaama (epäonnistunut) Ooppeli jonka sitten ammattimaalari lakkasi viimeisen kerran että onnistusi :lol:

http://www.kolumbus.fi/toni_koskinen/au ... ssa1_1.JPG
Olipa sekin samaisessa näyttelyssä 2007 jos muistan oikein...

Tällainen siitä lopulta tuli:

Kuva

Loppujen lopuksi tuli hyvä mutta kolme lakkausta se vaati. Epäonnistuu ne muutkin :wink:
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: 9-3 muotoilua

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Saab.96 kirjoitti:
Mutta siihen on ihan syy, miksei autoja kannata maalata autotallissa tai varsinkaan missä kimppatallissa :roll:
Alla kuvassa mun toinen omassa tallissa maalaama (epäonnistunut) Ooppeli jonka sitten ammattimaalari lakkasi viimeisen kerran että onnistusi :lol:
Tätä juuri hain takaa. Toisaalta mitä vaaleampi väri sen helpommin antaa anteeksi, esim. musta väri ei anna yhtään anteeksi.

Pointti tuli kuitenkin selväksi kaikille, että varsinkin jos pelaa kalliiden maalien kanssa.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Mik4
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 09:48
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 9-3 muotoilua

Viesti Kirjoittaja Mik4 »

Ei ole mikään hyvä kuva mutta tuossa olisi ensimmäinen maalaus minkä itse maalasin ja ihan omassa tallissa suihkin.
http://kuvablogi.com/nayta/2540294/
Omasta mielestä ainakin ihan ok onnistunut.
mensah
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Heinä 29, 2009 23:02
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9-3 muotoilua

Viesti Kirjoittaja mensah »

Tullu kyllä taas semmosta tekstiä että ei terve. Kylhän projekteissa aina menee jotain persiilleen enemmän tai vähemmän. Jos ei, niin voi olla onnellinen...

Ite en jaksanu raahata itteäni messuille erinäisten syiden takia, joten mua kiinnostais minkälaiset noista projektin ovipahveista tuli loppupeleissä. Saisko jotain kuvaa, mieluiten parempilaatussempaa kun kännykuvat. Käy meinaan toi pirun harmaa sisusta välillä sylettään, että vois tehdä sille jotain.

Onkos joku harrastanu lattiakankaan värjäystä? Ja minkälaisin tuloksin? Jossain nettiprojektissa muistan ainakin nähneeni semmosta...
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: 9-3 muotoilua

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

mensah kirjoitti:
Onkos joku harrastanu lattiakankaan värjäystä? Ja minkälaisin tuloksin? Jossain nettiprojektissa muistan ainakin nähneeni semmosta...
Itte maalasin takapenkin paukkupullolla (á 3,50 € kpl) meni 3 pulloa koko taka penkkiin. Vähän hosun ja maalasin liikaa maalia kerralla jolloin kankaan pinnasta puli vähän "karhea" jos olisi malttanut ja maalannut monta ohutta harsoa ja antanut kuivuu välissä niin kangas olisi varmaan pysynyt "pehmeämpänä"... Lattiamattoihin sama menetelmä jota käyttää myös "ammattilaiset" matosta tulee helposti tuollainen "kovankarhea" mutta näyttää hyvältä.

Kuva

Kuva
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Vastaa Viestiin