Kampesin itteni eilen "yövuoroon" tekemään autoa.
Osapuilleen tässä kunnossa ajokki oli koekäytön ja nesteiden laiton jäljiltä.
Toinen kuva.
Kolmatta pukkaa.
Hiukan eri näkymä auton sisällä työrupeaman päätteeksi.
Sisustus on paikallaan, kattoverhous vielä roikkuu. Pahimmat pölyt olen pyyhkinyt ja kuramatot jäi vielä kuivumaan painepesun jäljiltä.
Keskeneräinen apumiehen oven hionta/myllytys näkyykin tässä vallan hyvin. Ei peilaa ei.
"Yövuorossa" sattunutta:
Takajarruremppa tulikin tehtyä. Vanhat levyt oli niin pahan näköiset, etten olisi iljennyt mennä katsastukseen. Kaivelinkin melko alkuvaiheessa levyt, palat ja uudet asennussarjat varastosta esiin. Vanhojen rojujen irroitus sujui helposti, koska olin itse aiemmin kasatessani laittanut esim. niihin levyn pikkuruuveihin vaseliinia. Samoten satuloiden männät liikkuivat vieläkin erinomaisesti. Kunnostin satulat 2006.
Hammastangon vaihdon jäljiltä pyörät olivatkin sitten ihan 10mm harituksella, joten auraus piti säätää. En ole varma tuliko ratti suoraan. Sen näkee sitten koeajolla.
Roiskeläpät laittelin alustamassan kera paikoilleen. Ei pitäisi jäädä vedelle tietä muhimaan sinne ruuvien kierteisiin. Tuo alustan suojauksessa käytetty aine on Dinitrol Metallic, joka on ainakin vielä melko juoksevaa ja tunkeutuvan oloista matskua. Sain ruostesuojaajalta aerosolipurkin kaupan päälle, joten siitä minä tuhauttelin ainetta läppien väliin.
Korista puuttuukin enää muunmuassa ovien alahelmoissa olevat kumilistat. Ajattelin laittaa ne alumiinisilla popniiteillä. Työpaikan valikoimista olisi löytynyt teräksisiä, mutta luulenpa niiden muuttuvan aika pian ikävän ruskeasävyisiksi tiesuolan myötävaikutuksella. Lisäksi takaluukun koristelista ja tietenkin kaikki mallimerkinnät ja saab-merkit puuttuvat. Nämä merkit ajattelin laittaa paikalleen, jahka lakkapinta on myllytetty.
Sisustan asennuksessa ei oikeastaan ole mitään kummempaa mainittavaa, kuin että aikaa se vei turkasen paljon. Hukkasin kuskin jalkatilan panelin sieltä kojelaudan alta. Se on vielä laittamatta. Sisätiloissa onkin enää ainoana murheena se roikkuva kattoverhous.
Yövuoron jälkeen jäikin enää muutamia hommia jäljelle, jotka täytyy hoitaa ennen katsastusta. Tankkaus, ikkunoiden putsaus, ajovalojen suuntauksen tarkastus, rengaspaineiden tarkastus, pissapojan testaus ja suuttimien säätö, kunnon koeajo, seosten säätö.
Ennen päivittäiseen käyttöön ottoa pitää vielä pestä tuo auto ja tosiaan oven myllytys+korin vahaus. Niin, ja ne kumilistat pitää laittaa ovien alareunoihin.