carimat kirjoitti:Kappas vain...eipä noita T16 aeroja liikaa enää ole, joten mukava nähdä taas yhden pelastuvan
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mistäspäin tuollainen on käsiisi kulkeutunut?
Eipä noita vetarikoteloita muuten kunnolla saakaan, kuin tuollalailla kokonaan auki ottamalla...omassa iivarissa korjattu päällisin puolin, mutta kyllä keskiosasta ruoste on pellin ohentanut
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Väliseinämät kotelossa happamia...
Hiljaa/huolella hyvä tulee, ja kuten kuvista näkyy...hienolta näyttää tulos
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mukavia nuo pienet varapyörät, kun eivät ole niin hommien tiellä...kaverin tallille myös noita säilötty "siirtohommiin". Pääsee pyöränkoteloon vaikka olis kiekko paikallaan, paremmin käsiksi...
JugiBoy muisti vuodella pieleen. 2000 vuonna aero hankittiin, minulle se tuli elokuussa. Yhdessä sitä on laitettu. On ollut tähän mennessä jo melkoinen savotta saada auto alkuperäiseen kuntoon eikä moottorille ja vaihteistolle ole edes tehty mitään. Autossa ei toiminut juuri mikään.
Hammastanko oli tavallinen, mutta silti tehostimen pumpun hihna pyöritti öljytöntä pumppua. Laskimme että yli 50 kohtaa vaihdettiin/kunnostettiin/herkistettiin heti aluksi. Nyt on varmaan tullut toiset saman verran kohteita.
Osa niistä normaaleja kulutusjuttuja ja osa entisen omistajan huolimattomuutta tai säästämisestä johtuneita. Mm. kytkin oli ei turbon. Auto ollut tosi ranettajan hallinnassa aiemmin.
Siis kaikkea mahdollista: Sähkölasit ei toimineet, toiseen käytetty koneisto, vakkari ei toiminut, keskuslukko ei toiminut, lämmityslaitteen moottori ei pyöri, etujarrut loppu, sylinterit, laikat, palat, taakse palat ja sylinterien huolto. Turbo huollettu. Ilmamassamittari hajos, uusi klubilaiselta, takaluukku puhkiruostunut, hankittu käytetty Auto-Palstasta, normaalit jutut, tulpat, suodattimet, pyörijä, v-kansi. Etuvalojen lasit, defa hälytin, uusi jäähdytin (ei turbon paikalla), akku, laturin puslat, umpiopyyhin moottorit, bybass venttiili, etc.
Mieleenpainuvin homma oli se kun alkoi bensa haista ja vikaa ei tuntunut löytyvän. Vihdoin osuttiin ko. vikapaikkaan nimittäin muoviletkut jotka kulkevat vasemman pyöräkotelon läpi, ovat joskus katkottu ??, ja korjaus tehty pätkillä kumiletkua ja kiristys siteillä, siis muoviletkuun, huhuh. Oli muuten kätilön homma vetoakselin ollessa paikoillaan siitä samasta reijästä laittaa asian mukaiset metalliliittimet paikoilleen, rystyset verillä.
Arkistossani on 7 sivua korjauksia muistissa, tuossa pieni osa osviitaksi.
Se vaan on kumma juttu, moottori pelaa hyvin, lähtee hyvin käyntiin ja veto kohdallaan, (paitsi kun ilmamassamittari hajos), ihan pientä ravistusta kiihdytyksessä kun antaa happea. Samoin sähköllä toimiva kattoluukku toimi ja toimii ainakin toistaiseksi. 347tkm mittarissa.
edit:tehty pari tarkennusta(selitystä)