900 Turbo 4D '92

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Simo_V
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 14:14

Re: 900 S 4D -92

Viesti Kirjoittaja Simo_V »

Kännykkäkuvaa, mittari ja rattikokeilu:

Kuva
TaHa
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 17:15

Re: 900 S 4D -92

Viesti Kirjoittaja TaHa »

Ehdottomasti borbetit alle, jollei ole noiden 16" aerojen tilalle niitä classisen kauniita superaeroja. Komia vanne tuo borbet 8)
900 T16 Aero "replica" -87
9000 t CD -97
Simo_V
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 14:14

Re: 900 S 4D -92

Viesti Kirjoittaja Simo_V »

Penkit kun sattuu olemaan tonnarista niin säädettävä istuinlämmitys oli aika helppo homma asentaa pelkääjällekin ja tuossa ovat nätisti vierekkäin. Ei niillä kesäautossa ole paljoa käyttöä ja saavat väistyä ilmastoinnin tieltä kun sellainen tulee joskus hankittua.

Ratti vaihtuu tavan kolmipuolaiseen rattiin takasin. Airbag-ratin tuntuma ei ole kovin hyvä tässä autossa, se on niin painava että ohjauksesta tulee liian kevyen tuntuinen, aika hassu juttu. Ollapa momon nelipuolainen lisävarusteratti, se on ollut kuvien perusteella suosikki jo kauan.

16" Aerot on mun mielestä oogeeseen (tai ainakin pystäriin) paremmat kuin Super Aerot. Borbetteja koitan alle viikonloppuna. En oikein vieläkään tiedä miten suhtautuisin niihin, ehkä selkiintyy ajatukset kun näkee alla.
Simo_V
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 14:14

Re: 900 S 4D -92

Viesti Kirjoittaja Simo_V »

Kuva

Kunnostin venakopan. Suunnitelmana olisi vielä maalata imusarja mustaksi (ajatuksesta luovuttu sittemmin) ja bensatukista pitäisi saada siistimpi. Mustat tulpanjohdot tarvitsisi ja onhan tuolla konehuoneessa vaikka mitä hienosäätöä että saa nätin.

Kuva

Omavalmistehattuhyllyllä cc-tonnarin kaiutinritilät ja kaiutinsovitteet. Verhoilla pitää vielä uudestaan, että paremmin sulautuisi muuhun sisustaan. Niskanoja piti kuvauksen ajaksi ottaa pois, sen kolo tuossa etureunassa.

Kuva

Siinäpä parempi kuva ahtomittarista, rattikin jo vaihtui takasin.
Viimeksi muokannut Simo_V, Su Tammi 15, 2023 11:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Simo_V
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 14:14

Re: 900 S 4D -92

Viesti Kirjoittaja Simo_V »

Nyt tarvitsisin virranjakajan. Tarjotkaapa Tampereelta/läheltä mahdollisimman nopeasti.

Edit: Toistaiseksi myös pelkkä hall-anturikin piisais.
Viimeksi muokannut Simo_V, Su Tammi 15, 2023 11:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Simo_V
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 14:14

Re: 900 S 4D -92

Viesti Kirjoittaja Simo_V »

En onnistunut saamaan uutta virranjakajaa viikonloppuna, jos huomenna olis parempi onni.

Mun kameran ainoa toimiva objektiivi on vähän ahdas sisäkuvauksiin mutta eiköhän tästä kuvasta sen verran saa selvää, että nykyään on hattuhyllyn verhoilu melkosesti paremman värinen kuin ennen:

Kuva

Jotain originaalia nahkarattiakin olisi taas tulossa postin mukana, vähän "?" mitä sieltä tulee.

Edit: Peruuntui ne nahkakaupat.
Viimeksi muokannut Simo_V, Ke Kesä 02, 2010 22:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: 900 S 4D -92

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Tuo onkin aika järkevä toteutus tuosta hattuhyllystä.
Nuo alkuperäiset sedan-Satkun hattuhyllyt on niin onnetonta tekoa, että väsähtävät pelkistä 4" kovaäänisistä :)
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Simo_V
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 14:14

Re: 900 S 4D -92

Viesti Kirjoittaja Simo_V »

Tykkään kyllä et tuli aika hyvä hattuhylly. Tekis myös mieli tehdä takapenkin keskinojan taakse luukku konttiin, onkos joku tehnyt? Myös lukuvalot c-pilariin kiinnostais.

Tänään tuli asennettua oikein mieluisa lisävaruste:

Kuva

Virranjakajakin pelittää muuten taas.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7360
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: 900 S 4D -92

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Simo_V kirjoitti:Tykkään kyllä et tuli aika hyvä hattuhylly. Tekis myös mieli tehdä takapenkin keskinojan taakse luukku konttiin, onkos joku tehnyt? Myös lukuvalot c-pilariin kiinnostais.
Tonnarin lukuvalot sais varmaan kohtuu helpolla sovitettua.

Mulla oli ja saattaa olla jossain vieläkin selkänoja johon oli tehty suksiluukku. Reikä sinne ja siihen ommeltu jostain keinonahasta pitkä pussi joka oli muistaakseni lattarautakehyksen kanssa kontin puolelta reiän ympärillä kiinni. Ihan siisti se oli eikä isoja meteleitä kuulunu takakontista.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Simo_V
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 14:14

Re: 900 S 4D -92

Viesti Kirjoittaja Simo_V »

Täytyy niitä tonnarin lukuvaloja sovitella, sellaset on jo hommattuna. Takalesjöt sai väistyä cc:n kuormajousien tieltä. Hitusen se on nyt takaa korkea mutta toisaalta ajettavuus parani huomattavasti.

Kuva

Kuva
jakaraik
"Aero"
Viestit: 316
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 15:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: 900 S 4D -92

Viesti Kirjoittaja jakaraik »

jo on tyylikkään näköinen pystykeula, harvoin yhtä nättiä näkee 8O
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Re: 900 S 4D -92

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Lyhensitkö niitä kuormajousia lainkaan?
Pitäis varmaan itsekin moiset laittaa 99:iin, takalesjöt on aika onnettomat...
Simo_V
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 14:14

Re: 900 S 4D -92

Viesti Kirjoittaja Simo_V »

Ronska kirjoitti:Lyhensitkö niitä kuormajousia lainkaan?
Pitäis varmaan itsekin moiset laittaa 99:iin, takalesjöt on aika onnettomat...
En lyhentänyt yhtään. Oli jännä kun vertasi kuormajousia ja lesjöjä keskenään niin ainepaksuus ja jousen korkeus oli ihan samat, lesjössä puoli kierrosta enemmän tavaraa. Vähän hämmensi että tosiaanko näillä eväin auto nousee.. mut nousi se.
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: 900 S 4D -92

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Onko tuo vaihdekepin nahkanuppi alkuperäinen lisävaruste, vai aftermarket, vai tonnarista? Tahtoo kanssa 8)
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Simo_V
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 14:14

Re: 900 S 4D -92

Viesti Kirjoittaja Simo_V »

On alkuperäinen ja uusi og:n nuppi. Ebaystä löytyy. Hinta oli sellanen, että puolisen vuotta piti arpoa onko sen arvoinen.
Vastaa Viestiin