MY88 Saab OG900

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Aivan sama vaikka olis mihin suuntaan rivat niin näkeehän sen jo persesilmällä että tuo maski on kaukana tyyliin istuvasta.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Turbo16 kirjoitti:Eilen tosiaan saatiin tehtyä se etulokasuojan ja oven välinen kuidutushomma, että istuu kohtuu nätisti, vanhaa peltiä sinne jää näkyville, mutta eihän ne aeronkaan helmat täydellisesti istu edes tehtaalla lähtiessä.

Takapuskurin ja valon välinen osuus kuidutettiin uudestaan ja eilen oli sovitusta kerrakseen, kun ainakin 10-kertaa otettiin puskuri pois ja takaisin, mutta nyt istuu aika nätisti, että loppu sitten sovitellaan pakkelilla.
Kuva

Kun tuosta takapuskurista otettiin muotti, niin siinä ei voi olla negaatiivistä kulmaa kovinkaan paljoa, että se saadaan otettua irti. Tästä syystä takapuskurin päädyt tehtiin uusiksi, jotenka tässä kuva miten ne on paikassa kuidutettuna.
Kuva

Etupuskuri on koko tämän projektin aikana, mennyt uusiksi monta kertaa ja kuten myös tälläkin kertaa. Taidan kohta käydä varastamasta piikkiöstä moisen ja lätkästä kaverille 50€ käteen.
Kun tuo lasikuitu tuppaa vääntymään isoissa kappaleissa todella paljon kuten tässäkin tapahtui, tästä syystä se jäi hieman liian leveäksi, joka on tässäkin tapauksessa hyvä juttu, koska kuten kuvasta huomaatte, että puskurin takareunaa pitää levittää n.1.5cm, että istuu lokarinkaaren kanssa somasti yhteen.
Kuva

Myös mietitty, että jos jättäisi tuon konepellin grafiitinharmaaksi, jotta saisi vähän jotain muutakin ilmettä kuin pelkkää sinistä. Toisaalta hiilikuitua kiinnostaisi, mutta teippaaminen on aika iso homma varsinkin tuon konepellin kanssa, mutta myös maalaus(?) on kuulemma yksi vaihtoehto. Sitten jos laittaisi vähän hiilaria oven kahvoihin ja takapään suojamuoveihin, mutta saa nähdä mitä tapahtuu.
Maskin suunnittelu on aika paljon mietinnässä. Kromiputkia mietittyä tai sitten pelkästään mattamustaa.Kenties jotain Parotechiltä "kopioitua".
http://www.cesam.com/ressources/galerie/images/359.jpg
Täältä löytyy ohjeet kyseisen maskin tekoon :wink:
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Suppari kirjoitti:Aivan sama vaikka olis mihin suuntaan rivat niin näkeehän sen jo persesilmällä että tuo maski on kaukana tyyliin istuvasta.
Mikä sitten on se tyyli, josta puhut jos kerran tiedät mikä on tyyliin istuva?

Onpas tullut tekstiä vaikka mitään valmista on tullut, mutta älkää nyt oikeasti parkuko että taas on yksi Saab pilattu, kun ei ole edes mitään airflown helmoja raiskattu. Tallissa on noista helmoista otettu kopiot ennen noiden helmojen pilaamista eli toinen 2D satku tulee olemaan ihan orkkis airflow, kun sitä ei ole ketään vielä tehnyt, hah :mrgreen:

Yhtä kaikki. Laitetaan taas lisää kuvia kun saadaan tehtyä, nyt meni tää viikonloppu pelkästään helmojen kiinnikkeitä valmistamissa sekä hakemassa lisää maskia varten rimaa, joka 2x7mm.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Tee ihan omaan tyyliin vaan. Vaikka itsekin tuota maskia ja takapuskuria kommentoin aiemmin, on ihan piristävää nähdä tällaisiakin projekteja täällä välillä. :wink:
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Eikös jokainen rakentele ihan itselleen ja omaksi ilokseen. Tosekseen keskeneräistä hommaa on turha lähteä arvostelemaan. Taitaa olla usein kyse myös makuasioista.
Seuraan mielenkiinnolla hanketta. :)
# 419 Vesa Pohjalainen
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24015
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

lahjattomat huuteleloo...

ISO peukku.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Eihän täällä kukaan ole sanonut sanallakaan ettäkö tässä jotain orggista oltaisiin pilaamassa.

Se nyt vaan on mun mielestä niin että ihan turha yrittää leipoa 70-luvun muotoilun sekaan mitään 2010-luvun kikkoja. Esim. takaluukun ja perän muotoilu on niin omintakainen että siihen on turha koittaa sovittaa mitään sulavaa puskuria. Sama pätee A- ja B-bilarin kanssa. Sama se kuinka hienon ja tyylikkään maskin ja puskurin onnistut luomaan jos pilarit ja tuulilasi on suoraan 70-luvulta.

Ja kunhan vaan annetaan kriittisen yleisön mielipiteitä auton ulkonäöstä ettet tee autoa hartsin sumentamin aivoin ja tajua projektin valmistumisen jälkeen kuinka kamala siitä tulikaan.

Meinaa yhtälailla täällä kuin sitten kadullakin auton ulkonäkö aiheuttaa voimakkaita reaktioita. Kuinka mieltä ylentävää mahtaa olla sitten kun ajelet oman kylän raitilla tai viet auton johonkin tapahtumaan näytille niin luomustasi osoitellaan sormella ja nauretaan kaulukseen tai sitten ihan suoran päin naamaa.

Keskeneräistä ei tosiaan pitäisi arvostella mutta kyllä tässä silti nyt on vahvat merkit ilmassa mitä tuleman pitää. Makuasioistakaan turha kiistellä mutta silti on hyvä maku ja huono maku...
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Mutta jos nyt olet varma että haluat tuollaisen lookin eikä tuohon tulokseen päätymistä avittanut lasikuitua vääntävä omintakeisella maulla varustettu kaveri, go for it.
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Niin että makuasioista ei voi kiistellä mutta huonosta mausta voi huomauttaa. :lol:
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
UITTO-
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Kesä 21, 2010 17:31

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja UITTO- »

Jaa-a.

Mikä on sitä huonoa makua? Jos rakentaja ite haluaa toteuttaa sitä mitä sielunsa silmin näkee hyvännäkösenä ainakin rakenteluhetkenä niin ei sitä siinä kohtaa kannata teilata. Muutamilla värikikoilla ja moisilla toi keula taas näyttää ihan erilaiselta.

Tuntuu siltä että nyt halutaan Masan päähän iskostaa että tästähän tulee helvetin ruma että mitä jätkä puuhaat oikeen. Kateellisten panettelua osakseen sanon ma. Toisilla vaan ei ole mielikuvitusta/tahtoa, saatika USKALLUSTA toteuttaa sitä koska pelkää haukkuja ja sitten tulee itse haukkumaan..

Oon tässä tän 4 vuotta seurannu rojektin kehittymistä ja tässä vaiheessa uskallan sanoa että olen mielenkiinnolla tätä seurannu, kun ei kukaan hullu lähe saabista tekemään tällasta. Hatunnoston arvonen homma itessään jo se.

Ja ei matin maalari mitään hitsaa. Se käyttää koritinaa.

Ja nyt niitä herneitä!!!

Hyvä Matti
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Mahtaako tässäkin päteä vanha sanonta:
Ne tekee, jotka osaavat ja jotka eivät osaa, arvostelevat. :mrgreen:
# 419 Vesa Pohjalainen
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:Mahtaako tässäkin päteä vanha sanonta:
Ne tekee, jotka osaavat ja jotka eivät osaa, arvostelevat. :mrgreen:
Ootkos ite sitten jälkimmäisiä, kun ei sultakaan kauheemmin projekteja oo näkyny viimeaikoina?
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Coltti kirjoitti:
Vesa Pohjalainen kirjoitti:Mahtaako tässäkin päteä vanha sanonta:
Ne tekee, jotka osaavat ja jotka eivät osaa, arvostelevat. :mrgreen:
Ootkos ite sitten jälkimmäisiä, kun ei sultakaan kauheemmin projekteja oo näkyny viimeaikoina?
Todennäköisesti :mrgreen:
# 419 Vesa Pohjalainen
UITTO-
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Kesä 21, 2010 17:31

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja UITTO- »

Mut silti toisten ei tarvitte huudella siitä julkisesti ;D

Mukava lueskella näitä :D
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja f-19 »

En oikein tiennytkään mikä ajaa mut kirjoittamaan noita suorasanaisia juttujani, luulin että ne on mun mielipiteitä vaan mutta hyvä että selvis että kyse onkin kateudesta ja uskalluksen puutteesta :) Tää selitys on kuultu ennenkin joten pakko sen syyn noissa siis olla :P

Melko seppä tinaamaan jos ruostevauriotkin korjaa tinalla :P Se pelti on kyllä nurkista pelkkää pakkelia se tietää Matti itsekin :) siksi pellin annoinkin pois että hyvä aihio sovitukseen ja testailuun, jos puhe siis samasta pellistä...
Vastaa Viestiin