Saab 9000 CD 2.0t -96 värkkäystä

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
.:miksu:.
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 22:21
Paikkakunta: Nokia

Saab 9000 CD 2.0t -96 värkkäystä

Viesti Kirjoittaja .:miksu:. »

Päädyin 2009 joulukuussa akuutissa käyttöauton tarpeessa hommaamaan tämän Saabin. Muistui mieleen tuossa Joulunaikaan kun nettiautoa lueskelin että kymmenkunta vuotta sitten kun itesellä oli 900 vapari ja lainassa oli yhdellä pitemmällä reissulla 175hp turbo tonnari, että oli se aika menijä ja mukava peli tien päällä, jonka tekniikan kanssa selviää vielä itsekin.
Hakusessa oli siis ilmastoimaton manuaali vähillä kilometreillä ja ruostekukkaa ei saisi olla yhtään... kotipaikkakunnalta osui silmään kohtuullisesti hinnoiteltu hopea CD josta kaupat tehtiin.

Speksit:
Saab 9000 CD 2.0 lpt
vm.1996
185 000km
manuaali
harmaalla kangassisustalla
ei ilmastointia

Kuva Kuva Kuva

http://lh6.ggpht.com/_1bItv1Z566g/TCeLX ... /kuva1.JPG
http://lh4.ggpht.com/_1bItv1Z566g/TCeLY ... C3%A41.JPG
http://lh5.ggpht.com/_1bItv1Z566g/TCeNL ... /kone1.JPG

Täysin ostokuntoisena mentiinkin muutama viikko ja sitten alkoi vähitellen kypsymään ajatus kesälelun japanin turbo Nissan 300zx hävittämiseen
-> Nissani oli hinattavana montakertaa ja jatkuvasti jostain päin rikki...
Nissani vaihtoi omistajaa ja Saabi alkoi saada osakseen enemmän huomiota.

evo1:
-kirkkaat kylkivilkut
-uudet etuvilkut
-ajovalon pesimien ja pyyhkimien poisto
-antenni pois näkyviltä
-leimaa varten putkiston korjaus
-blade pyyhkimet (pyyhkimen varsien maalaus)
-edelliseltä omistajalta jääneet soitin asennukset pois (radio/cd riittää)
-malli/saab merkkien poisto
-16" kesä gummit+vanteet
-suunnitelmiin kuului takalasientummenuksien poisto, mutta tekemättä on vieläkin

Kuva
http://lh3.ggpht.com/_1bItv1Z566g/TCeP8 ... /kuva2.JPG

evo2:
matalapaineisesta korkeapaineiseksi
-T7 mankku modi
-Stage 1 sw (suite)
-Kulkupuoleltaan suunnilleen vastaa Opel Vectra 3.2 GTS jossa on hieman yli 200hp
Kuva
http://lh4.ggpht.com/_1bItv1Z566g/TG2Mk ... G_5309.JPG

evo3:
Niinhän se on; että tottuu aivan liian äkkiä noihin kasvaneisiin menohaluihin...
mopo alkaa vähitellen nostamaan eturengasta.
- 3" Putkisto alusta loppuun
- Stage 3 sw (suite)
- Mitsu garretin tilalle (15T:stä 19T:ksi kairattu)
Ja tällä setupilla kytkin alkoi luistaa kuten oli odotettavissa
Kuva
http://lh3.ggpht.com/_1bItv1Z566g/TG2Ml ... G_5314.JPG
Kuva
http://lh3.ggpht.com/_1bItv1Z566g/TG2Mm ... G_5306.JPG

evo X = kytkimen vaihto:
Hieman venähti kytkinremontti kun ajatukset harhaili kroonisen lisätehon tarpeen takia. Ja auto seisoi kuukauden kun osia odoteltiin eripuolilta maapalloa.
-Mitsun öljynpaluu uusiksi
Kuva
http://lh5.ggpht.com/_1bItv1Z566g/TG2Mm ... G_5313.JPG
-Innovativen laajakaista
-Suuttimet 630
-3bar MAP
-niin ja vaihtui se kytkinkin loppujen lopuksi (215mm -> 240mm)
-n2kg kevennetty aeron vauhtipyörä
-niin ja se amatöörin virhe -> eikös sieltä öljypohjan vyötäröpultin korva revennyt irti!!! -> öljypohjasta palapois, samalla kun joutui öljypohjan irroittamaan
-> tasapainoakselien ketju poisto
- ja softa puolta uusiksi (suite) paljon kiitoksia eräälle voorumilaiselle
(saa ilmoitella itsestään jos haluaa nimimerkkiään julkaista tässä yhteydessä)

Niin juu tulihan sitä sisustaakin hieman fiksailtua
Kuva
http://lh6.ggpht.com/_1bItv1Z566g/TG2VU ... G_5319.JPG
Nämä on lähtöisin CS mallisesta Jubista, joten takapenkkien kippaukset piti modata kiinteiksi.


Jos sitä nyt malttaisi ajellakin jonkin aikaa, kun alkaa kesäkausi lähestymään loppua...Alusta ja jarrut joutuu jossakinvaiheessa päivittelemään...

Kuva
http://lh5.ggpht.com/_1bItv1Z566g/TIJEg ... %C3%A4.jpg

Ahtojen piikkaus ongelmasta on päästy eroon, hukkaportin ruuvailulla ja ohjelman viilailulla.

Takalasien tummennukset tuli revittyä pois vihdoin.
Ja alusta osoittautui odotettuakin surkeammaksi radalla.
9-5
ex. og900, ng900, 9000