Auto joka oli tarkoitus kesäautoksi ja josta vaan tuli projekti. Auton tarve yllätti tosi pikaisesti viime kesänä, Autoa en ollut ostanut netistä aiemmin ja Saab 900:set oli entuudestaan tuttuja.
Ensisijaiset toivomukset oli Saab, halpa, pitkä leima ja lähellä stadia.
Tarvitsin auton selvitäkseni pienestä lamasta ja ainoa tavoite oli että se kestää puoli vuotta.
Pikahuudolla huutonetistä leimattu 900 C. Ensimäiseksi totesin että etupakoputki oli rikki, Motonetistä uusi halpa putki ja tiivisteet, mutta ei kiinnittynyt koska pakosarjassa oli edellinen putki väänetty väärille jengoille. Kaverin kanssa sitten porasimme pakosarjasta rikkinäisen pultin irti ja laitoimme uuden.
Jälkikäynti oli melkoinen johon auttoi uudet tulpat, pyörijä, johdot, jakajan kansi ja masinol.
Jarrut täristi vimmatusti jarruttaessa nopeammasta nopeudesta. Etulevy oli täysin kiero, takalevyt liian ohuet, ja kaikki palat loppu.
Etulevyjen vaihto tuotti ongelmia koska levyjen kiinnipitävät ruuvit oli rikottu väärällä torxilla.
Sytytys tuli säädettyä.
Ilmansuodatin, raitisilmasuodatin, öljynsuodatin ja öljyt tuli vaihdettua.
Keskuslukko temppuili koko ajan, syyksi ilmeni sähkön vähyys, uusi akku auttoi lyhyen aikaa kunnes selvisi että vika olikin laturissa.
Laturin remmit kerkisin siinä välissä jo vaihtaa.
Virtalukko oli rikki ja sai uuden patruunan, spoikka taakse tarttui netistä, keskikonsoli jalkoihin tuli laitettua, kuljettajan penkki tuli ryhditettyä.
Näkyyvyyttä paransi lisävalot jotka ei tahtonut millään mahtua hellan 12,5 ref luvulla, uudet muodot neliskanttisissa.
Ryypyn vivun vaihdoin.
Venttiilikopan tiiviste vuosi, vaihdossa meni ilmeisesti virranjakaja hieman huonosti huulilleen mutta tässä vaiheessa ei tuntunut missään laittaa toinen jakaja.
Poppikone löysi paikkansa.
Pakkasnestettä auto on vuotanut koko ajan, termarin vaihto ei auttanut, nykimistä on sairaasti ensimäiset puoli kilometriä aamuisin, josta olen jo päätellyt että kansi on halki, mutta en luovuta enää tässä vaiheessa.
Puolen vuoden kestotesti?
Auto seisoo tällä hetkellä odottamassa aikaa kansirempalle. No seisoessa voi laittaa samalla normaalit ruosteet kuntoon.
900 C -89 Sika Säkissä.
900 C -89 Sika Säkissä.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Re: 900 C -89 Sika Säkissä.
oliko se tuota hinnan väärti?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 900 C -89 Sika Säkissä.
ei todellakaan, oli vaan kiire saada auto alle ja Saab mieluiten. Nyt se on väärtti ei färdig mutta eri hinnan.
Kaikesta huolimatta se on liikuttanut minua jo 15000 kilometriä.
Kaikesta huolimatta se on liikuttanut minua jo 15000 kilometriä.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Re: 900 C -89 Sika Säkissä.
Kevät jatkuu, Startti vaihdettu, vanha suti. Spoikka kiinnitetty kunnolla. Takalevyt ja takajarrupalat vaihddettu.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Re: 900 C -89 Sika Säkissä.
Kansi valmiina koneistamolla ja kansitiiviste tilattuna, nyt ei puutu kuin aikaa...
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Re: 900 C -89 Sika Säkissä.
Ja Salon suunnalta tsemppiä prokkikseen 

900 T16 Aero "replica" -87
9000 t CD -97
9000 t CD -97
Re: 900 C -89 Sika Säkissä.
RIP 900 C 1989-2010
Näin kaunis tarina päättyi ehjänä osien luovuttajaksi.
Näin kaunis tarina päättyi ehjänä osien luovuttajaksi.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02