Kiitos! Siinähän oli asiallinen tietopaketti.veini siekkinen kirjoitti:Moi.alkuperäinen jyrkin nokka löytyy 99 ems b-moottorista jossa oli paras versio 11.5 nostolla.
hyviä nokkia hioo mauri virtanen,täyttö hitsaa,eero laaksonen kuusjoki ja rintakari.
vähemmän saabeissa käytettyjä ovat gt.motors,r.koneistus helsigissä ja wolk race shop ruotsissa.gat gams (piletti nokkaa ei saa enää joka oli 13.3 nosto ja noin 300 asteinen).
misab tuplien imusarjoja myy moposport ja freetecnis.
volkkarin mäntiä kokoa 92/94 myy halvimalla keiteleen kone.
pakosarjoja freetecnis ja ehkä vielä moposport ja ruotsissa timos motors.
ruotsissa tekee huippu saabin moottoreita paja nimeltään axellsson engineering.
kansia tekee kaverini tiituspohjassa ja myös nokia kaverini jussi moisio jm-työ.
tässä jotain tietoa pihisteltynä.
900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
Projekti nytkähti varovaisesti liikkeelle:
900 -83 GLs:stä hankittu toimivat originaltuplat imusarjoineen ja kerääjäkoteloineen päivineen.
(Autoahan ei luonnollisesti vielä ole tähän tarkoitukseen tässä vaiheessa, mutta tuplat on valmiiksi.)
Ajatuksena on istuttaa ne ensin paikalle, harjoitella hiukan säätämistä ja hakea se +8 hv lisää.
Todella hieno tunne, pitkästa aikaa jotain uutta tulossa.
900 -83 GLs:stä hankittu toimivat originaltuplat imusarjoineen ja kerääjäkoteloineen päivineen.
(Autoahan ei luonnollisesti vielä ole tähän tarkoitukseen tässä vaiheessa, mutta tuplat on valmiiksi.)
Ajatuksena on istuttaa ne ensin paikalle, harjoitella hiukan säätämistä ja hakea se +8 hv lisää.
Todella hieno tunne, pitkästa aikaa jotain uutta tulossa.
Viimeksi muokannut Petri R, Ma Loka 04, 2010 15:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
otithan myös vesiletkut.... ne kun on erillaiset 1 vrt 2 kaasari versiossa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
En. Hyvä huomio. Nekin löytyy kyllä.nalleolut kirjoitti:otithan myös vesiletkut.... ne kun on erillaiset 1 vrt 2 kaasari versiossa.
Pitää hakea myös.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
Nyt pääsee oikaisemaan ihan asiantuntijaaaero kirjoitti:Nyt kun muistelen, niin MY84:een tarjolle tullut K-jetronicilla varustettu GLi -malli (EMS:ssä ja GLE:ssä on muistaakseni satkussakin D-jetronic) taisi korvata GLs:n markkinoilla.
D-jetronic vaihtui K-jetroniciksi jo 1975. Tuplakaasarit taisivat hävitä valikoimasta kun 1985 tuli H2-lohko.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
Tässä vaiheessa voisi tietysti kysyä, että sopiiko ko. -83 kaasuttimet suoraan esim. -88 900c:hen?
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
Sen selvittelin myös, että nokka olisi sama yhdellä ja kahdella kaasuttimella olevissa malleissa ja myös turboissa.
Taisi sitä joku tässä alussakin mainita jo.
Taisi sitä joku tässä alussakin mainita jo.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
h-koneet imusarjat sopii keskenään. pienen pieniä eroja on mutta ei asennusta estävää...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
Hieno juttu! Hyvä aihio olisi tiedossa.nalleolut kirjoitti:h-koneet imusarjat sopii keskenään. pienen pieniä eroja on mutta ei asennusta estävää...
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
Jos tarkoitus oli tehdä virimoottori, niin lähetä ne alkuperäiset tuplat maata kiertävälle radalle.Petri R kirjoitti:Projekti nytkähti varovaisesti liikkeelle:
900 -83 GLs:stä hankittu toimivat originaltuplat imusarjoineen ja kerääjäkoteloineen päivineen.
#2277
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
Nyt tulee mutua, mutta ymmärtääkseni k-jetin läppä-mallinen ilmamäärämittari ei sovellu viritetyn moottorin sykkivän imuilman mittaamiseen.pohojalainen kirjoitti:Entäs sellainen versio, jossa vaakaimujen tilalla on ruisku? Eli voiko esim. vakio K-jetin säätää ruokkiimaan paremmalla nokalla ja pakopuolella varustettua konetta.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
Johnny V4 kirjoitti:Jos tarkoitus oli tehdä virimoottori, niin lähetä ne alkuperäiset tuplat maata kiertävälle radalle.Petri R kirjoitti:Projekti nytkähti varovaisesti liikkeelle:
900 -83 GLs:stä hankittu toimivat originaltuplat imusarjoineen ja kerääjäkoteloineen päivineen.
"Ajatuksena on istuttaa ne ensin paikalle, harjoitella hiukan säätämistä ja hakea se +8 hv lisää."
Jep, mutta jos tarkalleen lukee lauseen, siinä on sanat "ensin" ja "harjoitella".
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
Tämän hetken selvityksillä näillä originaltuplilla voisi ruokkia 150-160 hevosvoimaa.Johnny V4 kirjoitti:Jos tarkoitus oli tehdä virimoottori, niin lähetä ne alkuperäiset tuplat maata kiertävälle radalle.Petri R kirjoitti:Projekti nytkähti varovaisesti liikkeelle:
900 -83 GLs:stä hankittu toimivat originaltuplat imusarjoineen ja kerääjäkoteloineen päivineen.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
Missä mallissa on alkuperäisenä hieman peltipakosarjan tyyppinen pakosarja?
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
Loppupään 8-venasissa satkuissa taitaa olla kaikissa.Petri R kirjoitti:Missä mallissa on alkuperäisenä hieman peltipakosarjan tyyppinen pakosarja?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992