Saab 9000 2,0T Airflow
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Käväsin eilen hitsaamas pakosarjan valmiiks.
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Käväsin tänään tärppimässä downpipen nippuun, lopulliset saumat myöhemmin. Samalla tuli väkerrettyä flektille teline.
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Tänää hitsasin pakosarjaan kiinnitysmutterit pakolämpöantureille ja tein collectoriin lähdön pakopainemittarille. Ja kaikenlaista muuta pientä.
Vaivauduin ottamaan muutaman kuvanki pitkästä aikaa.
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2813630.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2813634.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2813635.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2813636.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2813633.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2813631.jpg
Oon tehny tosta keulasta tollasen mallia "pikakiinnitys". Joutuu kuitenki nii usein purkamaan et toi vähä helpottaa urakkaa...
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2813632.jpg
Vaivauduin ottamaan muutaman kuvanki pitkästä aikaa.
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2813630.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2813634.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2813635.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2813636.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2813633.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2813631.jpg
Oon tehny tosta keulasta tollasen mallia "pikakiinnitys". Joutuu kuitenki nii usein purkamaan et toi vähä helpottaa urakkaa...

http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2813632.jpg
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Hyvä että etenee ja kuvat on aina kivoja
Ens kesänä menee sitten jo isoa ja kovaa?

Ens kesänä menee sitten jo isoa ja kovaa?
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Etenee pikkuhiljaa. Opiskelun ja harrastuksen takia ei vaan kovin usein ehdi tallille rakentelemaan. Ja onhan tän kotteron pitäny liikkua "ens kesänä" jo vuodesta 2006
Että katotaan miten käy...

Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Ahtoputki ahtimelta coolerille rakennettu. Hukkiksen putki ja lambdan mutteri hitsattu downpipeen. + muuta pientä väsätty tänään.
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Tein öljycoolerille kiinnikkeet ja hitsasin turbon imuputken valmiiksi.
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Otan sitte ku on jotain kuvattavaa...
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Eilen tein turbolle ylimääräsen tukiraudan, ettei pakosarjan pinnapultteihin kohdistuis liikaa rasitusta. Maalasin samalla jotain pikkuosia ja sovitin vähä isompaa ja pienempää osaa paikoilleen.
Ostin eilen vähä puuttuvia osia mm. vesipumpun hihnapyörä, öljynsuodattimen jalka, vetarit, klemmareita + muuta pikkunippeliä..
Tänään tilasin jarrut. Toimitusaika 2-3 viikkoa.
Ostin eilen vähä puuttuvia osia mm. vesipumpun hihnapyörä, öljynsuodattimen jalka, vetarit, klemmareita + muuta pikkunippeliä..
Tänään tilasin jarrut. Toimitusaika 2-3 viikkoa.
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Eilen kaverin kans rakennettiin pakoputki puoleen väliin asti valmiiks + muuta pientä. Hain Trailconista 3,5" joustopalan (50cm) eikä maksanu ku 20€. Motonetistä olis saanu vaan 3" joustopaloja ja hinnat jotain aivan sairasta... 

-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
- Paikkakunta: pietarsaari
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Hienoo et homma vielä käynnissä.
Potkaisin taas oman projektin uudelleen käyntiin et saas nähdä kuin pitkä projekti siitä tulee.
Tsemppiä kyl se valamiiks tuloo
Potkaisin taas oman projektin uudelleen käyntiin et saas nähdä kuin pitkä projekti siitä tulee.
Tsemppiä kyl se valamiiks tuloo
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Kyllä tätä projektia aina rakennetaan silloin ku aikaa ja motivaatiota löytyy. Viimesen kahen viikon aikana on kyllä tapahtunu enemmän ku koko vuonna.
Tänään kävin taas hitsailemassa putkistoa. Sain väännettyä jo taka akselin yli, että enää puuttuu pätkä suoraa putkea tai sitte laitan vielä päätypöntön vaimentamaan mölinää, mutta se on vielä vähän mietinnän alla. Downpipe on 3,5" ja jatkuu tohon etuovien kohtaan asti, sen jälkeen jatkuu 3" koko loppumatkan. Välissä on yksi läpivirtaava vaimennin. Tein putkelle kunnolliset kiinnikkeet lattaraudasta ja hitsasin kiinni auton pohjaan. Putkeen hitsasin lattaraudasta vastakappaleet. Kiinnikerautojen väliin hain motonetistä kumipuslat niin ei resonoi niin järkyttävästi ohjaamon puolelle. Ja nyt muuten ei kolise putki enää mihinkään ja todistetusti kestää ainaki yhen 100kg miehen roikkumisen siinä
Ne alkuperäset putkenkannattimiksikin kutsutut kumilenksut heitin menemään...
Vähä ajattelin taas laittaa kuvapäivitystäkin kehiin. Noissa ekoissa kuvissa näkyy tuo kohta mistä jouduin leikkaamaan peltiä pois laturin hihnapyörän tieltä. Nyt sopii hyvin.
Laturille tilaa
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2833458.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2833459.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2833460.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2833461.jpg
Putkistoa
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2833457.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2833444.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2833442.jpg
Putken kiinnike
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2833441.jpg
Ahdasta? ...hyvin sopii
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2833440.jpg
Koneesta
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2833443.jpg
Tänään kävin taas hitsailemassa putkistoa. Sain väännettyä jo taka akselin yli, että enää puuttuu pätkä suoraa putkea tai sitte laitan vielä päätypöntön vaimentamaan mölinää, mutta se on vielä vähän mietinnän alla. Downpipe on 3,5" ja jatkuu tohon etuovien kohtaan asti, sen jälkeen jatkuu 3" koko loppumatkan. Välissä on yksi läpivirtaava vaimennin. Tein putkelle kunnolliset kiinnikkeet lattaraudasta ja hitsasin kiinni auton pohjaan. Putkeen hitsasin lattaraudasta vastakappaleet. Kiinnikerautojen väliin hain motonetistä kumipuslat niin ei resonoi niin järkyttävästi ohjaamon puolelle. Ja nyt muuten ei kolise putki enää mihinkään ja todistetusti kestää ainaki yhen 100kg miehen roikkumisen siinä

Vähä ajattelin taas laittaa kuvapäivitystäkin kehiin. Noissa ekoissa kuvissa näkyy tuo kohta mistä jouduin leikkaamaan peltiä pois laturin hihnapyörän tieltä. Nyt sopii hyvin.
Laturille tilaa
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2833458.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2833459.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2833460.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2833461.jpg
Putkistoa
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2833457.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2833444.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2833442.jpg
Putken kiinnike
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2833441.jpg
Ahdasta? ...hyvin sopii

http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2833440.jpg
Koneesta
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2833443.jpg
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Ihan vaan tiedoksi, että noi uretaanit tuossa koneen momenttituen vastakappaleessa on vähän väärin. Toi leveämpireunainen tulee siihen irto-osaan ja tuohon kannessa kiinni olevaan laitetaan ne kapeilla reunoilla olevat. Viime kesänä just yhden kaverin autosta saman korjasin ja rupes momenttitukikin asettuun vähän paremmin paikoilleen.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Eli siis onko tossa nyt kahen puslan puolikkaat sekotettu, vai ymmärsinkö oikein?G-mies kirjoitti:Ihan vaan tiedoksi, että noi uretaanit tuossa koneen momenttituen vastakappaleessa on vähän väärin. Toi leveämpireunainen tulee siihen irto-osaan ja tuohon kannessa kiinni olevaan laitetaan ne kapeilla reunoilla olevat. Viime kesänä just yhden kaverin autosta saman korjasin ja rupes momenttitukikin asettuun vähän paremmin paikoilleen.
Matti