900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
Näyttäisi siltä, että edullisin suht. kustannustehokas viritys menisi kutakúinkin tällä tapaa:
- Vakionokan hionta
- Kannen porttaus
- Peltisarja tai Saabin paras pakosarja
- Vakiotuplakaasuttimet ja sen imusarjan avarrus 30-40 mm matkalta ennen kantta
- Vakionokan hionta
- Kannen porttaus
- Peltisarja tai Saabin paras pakosarja
- Vakiotuplakaasuttimet ja sen imusarjan avarrus 30-40 mm matkalta ennen kantta
Viimeksi muokannut Petri R, La Loka 16, 2010 12:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
Toinen vaihtoehto, hieman hintavampi.
Ei kuitenkaan niin hintava, mitä olisin odottanut:
+ Hoonaus+männänrenkaat
+ Uudet laakerit
+ Tiivisteet
+ Lohkon koneistus (matalammaksi) ja mäntien työstö
+ Lohkon maalaus
+ Uusi öljypunppu
+ Uusi nokkaketju
+ Kampiakselin kiilloitus ja tasapainotus
+ Kiertokankien kiilloitus ja punnitus samaan painoon
+ Vauhtipyörän kevennys
+ Kannen porttaus
+ Nokka-akselin hionta
+ Imusarjan viimeistely
+ Tässä kokoonpanossa Webereillä tai Dell`ortoilla olisi jo ajatusta, mutta vakiotuplakaasuttimillakin olisi 150-160 hv saatavissa.
Riippuen kannen virtaavuudesta, paremmilla kaasuttimilla olisi mahdollista päästä 190-200 hv lukemiin.
Ei kuitenkaan niin hintava, mitä olisin odottanut:
+ Hoonaus+männänrenkaat
+ Uudet laakerit
+ Tiivisteet
+ Lohkon koneistus (matalammaksi) ja mäntien työstö
+ Lohkon maalaus
+ Uusi öljypunppu
+ Uusi nokkaketju
+ Kampiakselin kiilloitus ja tasapainotus
+ Kiertokankien kiilloitus ja punnitus samaan painoon
+ Vauhtipyörän kevennys
+ Kannen porttaus
+ Nokka-akselin hionta
+ Imusarjan viimeistely
+ Tässä kokoonpanossa Webereillä tai Dell`ortoilla olisi jo ajatusta, mutta vakiotuplakaasuttimillakin olisi 150-160 hv saatavissa.
Riippuen kannen virtaavuudesta, paremmilla kaasuttimilla olisi mahdollista päästä 190-200 hv lukemiin.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
Itse autoksi on valikoitunut viistoperäinen malli.
Ulkoisiin muutoksiin riittää alkuvaiheessa varastosta löytyvää tavaraa eli pikku stailaus:
- Takaspoileri
- Sunburstit jollain matalemmilla ja kanttisimilla renkailla, kuin mitä ovat yleensä
- Madallus (miellään hieman etukeno) pitäisi toteuttaa jollakin tavalla?
Jossain vaiheessa voisi miettiä:
- Kromimaski
- Kromi-ikkunalistojen vaihto mustiin
Jossain vaiheessa mietin myös:
- Alahelman maalaus
- Aerot
Mutta voi olla että tarkoituksella jätän perinteisemmän näköiseksi Sunbursttyyliin, mutta reilu madallus pitäisi aina olla.
Saako 900:een GM60/40 esim?
Ulkoisiin muutoksiin riittää alkuvaiheessa varastosta löytyvää tavaraa eli pikku stailaus:
- Takaspoileri
- Sunburstit jollain matalemmilla ja kanttisimilla renkailla, kuin mitä ovat yleensä
- Madallus (miellään hieman etukeno) pitäisi toteuttaa jollakin tavalla?
Jossain vaiheessa voisi miettiä:
- Kromimaski
- Kromi-ikkunalistojen vaihto mustiin
Jossain vaiheessa mietin myös:
- Alahelman maalaus
- Aerot
Mutta voi olla että tarkoituksella jätän perinteisemmän näköiseksi Sunbursttyyliin, mutta reilu madallus pitäisi aina olla.
Saako 900:een GM60/40 esim?
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
900:sesta ei vaan meinaa saada matalan näköstä millään.. Omassa on etupalkista 7,5cm maahan eikä toi kovin matalalta näytä.Petri R kirjoitti:Itse autoksi on valikoitunut viistoperäinen malli.
Ulkoisiin muutoksiin riittää alkuvaiheessa varastosta löytyvää tavaraa eli pikku stailaus:
- Takaspoileri
- Sunburstit jollain matalemmilla ja kanttisimilla renkailla, kuin mitä ovat yleensä
- Madallus (miellään hieman etukeno) pitäisi toteuttaa jollakin tavalla?
Jossain vaiheessa voisi miettiä:
- Kromimaski
- Kromi-ikkunalistojen vaihto mustiin
Jossain vaiheessa mietin myös:
- Alahelman maalaus
- Aerot
Mutta voi olla että tarkoituksella jätän perinteisemmän näköiseksi Sunbursttyyliin, mutta reilu madallus pitäisi aina olla.
Saako 900:een GM60/40 esim?
Saab 9-3 -99 2.0T
Ex:4xog900 2xog9000 ja 99
Ex:4xog900 2xog9000 ja 99
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
[quote="KoDe900:sesta ei vaan meinaa saada matalan näköstä millään.. Omassa on etupalkista 7,5cm maahan eikä toi kovin matalalta näytä.[/quote]
Onko millä toteutettu?
Löytyisikö kuvia?
Tuo palkki oli ongelmana jo edellisessä 900i:ssä, mikä minulla oli tai sen kosketusherkkyys. Sitä oli keulasta pelkästään madallettu n. 40 mm ja takaa ei yhtään. Oli linjassa, mutta ei matala.
En kyllä silloin mitannut palkin etäisyyttä tienpintaan saatikka katsastanut sitä, kun oli juuri katsastettu.
Onko millä toteutettu?
Löytyisikö kuvia?
Tuo palkki oli ongelmana jo edellisessä 900i:ssä, mikä minulla oli tai sen kosketusherkkyys. Sitä oli keulasta pelkästään madallettu n. 40 mm ja takaa ei yhtään. Oli linjassa, mutta ei matala.
En kyllä silloin mitannut palkin etäisyyttä tienpintaan saatikka katsastanut sitä, kun oli juuri katsastettu.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
Mikä olisi käyttökelpoinen kierroslukualue? Lähinnä mietityttää 200-heppaisen vaparin soveltuvuus normaaliin liikenteeseen.Petri R kirjoitti:Toinen vaihtoehto, hieman hintavampi.
Ei kuitenkaan niin hintava, mitä olisin odottanut:
8< Paljon toimenpiteitä leikattu >8
Tässä kokoonpanossa Webereillä tai Dell`ortoilla olisi jo ajatusta, mutta vakiotuplakaasuttimillakin olisi 150-160 hv saatavissa.
Riippuen kannen virtaavuudesta, paremmilla kaasuttimilla olisi mahdollista päästä 190-200 hv lukemiin.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
Onhan Civic Typerässäkin 200 heppaa ja niitä näkee ihan normaalissa liikenteessä. Vai oliko nyt puhe autoista?Pekka Valtanen kirjoitti:Mikä olisi käyttökelpoinen kierroslukualue? Lähinnä mietityttää 200-heppaisen vaparin soveltuvuus normaaliin liikenteeseen.Petri R kirjoitti:Toinen vaihtoehto, hieman hintavampi.
Ei kuitenkaan niin hintava, mitä olisin odottanut:
8< Paljon toimenpiteitä leikattu >8
Tässä kokoonpanossa Webereillä tai Dell`ortoilla olisi jo ajatusta, mutta vakiotuplakaasuttimillakin olisi 150-160 hv saatavissa.
Riippuen kannen virtaavuudesta, paremmilla kaasuttimilla olisi mahdollista päästä 190-200 hv lukemiin.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
Ei ole kyllä tarkkaa tietoa käyttökelpoisesta kierrosalueesta ja ei myöskään kokemusta.Pekka Valtanen kirjoitti:Mikä olisi käyttökelpoinen kierroslukualue? Lähinnä mietityttää 200-heppaisen vaparin soveltuvuus normaaliin liikenteeseen.Petri R kirjoitti:Toinen vaihtoehto, hieman hintavampi.
Ei kuitenkaan niin hintava, mitä olisin odottanut:
8< Paljon toimenpiteitä leikattu >8
Tässä kokoonpanossa Webereillä tai Dell`ortoilla olisi jo ajatusta, mutta vakiotuplakaasuttimillakin olisi 150-160 hv saatavissa.
Riippuen kannen virtaavuudesta, paremmilla kaasuttimilla olisi mahdollista päästä 190-200 hv lukemiin.
Monesta asiasta päätellen max. tehot olisivat aivan ylhäällä. Se, että minkälaien alavääntö olisi, en tiedä.
Voiko alaväännöstä tulla huonompi, kuin vakiossa nokan hionnan jälkeen?
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
Ei pitäisi minun ottaa kantaa, kun en ole itse ajanut. Kaverini oli ajanut ja hänen kokemuksensa mukaan alakierroksilla ei liikkut oikein, käsitin, että 6000 kierroksen jälkeen heräsi eloon.t.t.j kirjoitti:Onhan Civic Typerässäkin 200 heppaa ja niitä näkee ihan normaalissa liikenteessä. Vai oliko nyt puhe autoista?Pekka Valtanen kirjoitti:Mikä olisi käyttökelpoinen kierroslukualue? Lähinnä mietityttää 200-heppaisen vaparin soveltuvuus normaaliin liikenteeseen.Petri R kirjoitti:Toinen vaihtoehto, hieman hintavampi.
Ei kuitenkaan niin hintava, mitä olisin odottanut:
8< Paljon toimenpiteitä leikattu >8
Tässä kokoonpanossa Webereillä tai Dell`ortoilla olisi jo ajatusta, mutta vakiotuplakaasuttimillakin olisi 150-160 hv saatavissa.
Riippuen kannen virtaavuudesta, paremmilla kaasuttimilla olisi mahdollista päästä 190-200 hv lukemiin.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
B-moottorisella 99 GLS:llä ajelin puolisen vuotta. Samoin muutaman kuukauden yksi kaasarisella H-koneella (jossa muuten oli ruiskumallin kansi, eli ei supistuksia imukanavissa.) Perstuntuma tuplakaasareista oli parempi kulkupuoli. Verrattavissa hyvinkin samaa tasoa k-jetillä olevaan ruisku 900:aan.Petri R kirjoitti:
Olisi silti mukava tietää hiukan enemmän mm. kiihtyvyysarvoero ja vääntöero GL:n ja GLs:n välillä.
Kuinka paljon vaikutti tuplakaasarit suoritusarvoihin ja myös kulutukseen.
Vanhemmassakin H-lohkossa kirjaimet H2...Pekka Valtanen kirjoitti:
D-jetronic vaihtui K-jetroniciksi jo 1975. Tuplakaasarit taisivat hävitä valikoimasta kun 1985 tuli H2-lohko.
Veikkaisin, että vaihteiston välityssuhteisiin olisi syytä kajota. Lähtökohtaisesti vaikka hakemaan välityksiä niin, että auto ottaa huiput suurimmalla vaihteella hiukan alle maksimikierrosluvun. Näin ollen jos vaikka koneen saisi kiertämään 8000rpm, niin huiput se voisi ottaa 7500rpm:llä. Huippunopeus olisi og900:n tapauksessa siis jotain päälle 200km/h. Näinollen ensiövälitystä ja perää valitsemalla kone voisi kiertää 100km/h:ssa jotakin luokkaa 3400-3700. Perä siis tiheämpi 3,89 ja ensiöksi nro 5 tai jopa 4. Näillä eväillä saisi koneen "kiekumaan" ajettavilla kierrosluvuilla alemmissa nopeuksissa. Maantiemukavuudesta joutuisi tinkimään, mutta kiihtyvyyttäkin olisi saatavilla sen ansiosta, että moottori saadaan nousemaan vaihteiden puitteissa helpommin oikeille kierroksille, eli sinne 4500...8000rpm:n alueelle. Jos oikein hyvän tuosta haluaisi, niin vaihteiden välistä porrastusta pitäisi päästä muuttamaan. Tuo 99/90/900 vaihteiston porrastus on kaikkea muuta, kuin sporttinen.Pekka Valtanen kirjoitti: Mikä olisi käyttökelpoinen kierroslukualue? Lähinnä mietityttää 200-heppaisen vaparin soveltuvuus normaaliin liikenteeseen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
Onko millä toteutettu?Petri R kirjoitti:[quote="KoDe900:sesta ei vaan meinaa saada matalan näköstä millään.. Omassa on etupalkista 7,5cm maahan eikä toi kovin matalalta näytä.
Löytyisikö kuvia?
Tuo palkki oli ongelmana jo edellisessä 900i:ssä, mikä minulla oli tai sen kosketusherkkyys. Sitä oli keulasta pelkästään madallettu n. 40 mm ja takaa ei yhtään. Oli linjassa, mutta ei matala.
En kyllä silloin mitannut palkin etäisyyttä tienpintaan saatikka katsastanut sitä, kun oli juuri katsastettu.[/quote]
http://ftw.galleria.fi/kuvat/Saab%20900/ Tuollhahan noita kuvia on,viimisissä kuvissa toi 7,5cm etupalkista. Madallus on toteutettu ihan rälläkällä jousia lyhentämällä ja ponjaanlyönti kumia pätkäsemällä. edestä taitaa olla reilu 2 kiekkaa tai 2 2/1 ja takaata yks.
Edit. Madallettu on varmaan ainakin se 8 senttiä. voin mitata keskiöstä kaareen jos jollain on vakio mittoja?
Saab 9-3 -99 2.0T
Ex:4xog900 2xog9000 ja 99
Ex:4xog900 2xog9000 ja 99
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
http://ftw.galleria.fi/kuvat/Saab%20900/ Tuollhahan noita kuvia on,viimisissä kuvissa toi 7,5cm etupalkista. Madallus on toteutettu ihan rälläkällä jousia lyhentämällä ja ponjaanlyönti kumia pätkäsemällä. edestä taitaa olla reilu 2 kiekkaa tai 2 2/1 ja takaata yks.KoDe kirjoitti:Onko millä toteutettu?Petri R kirjoitti:[quote="KoDe900:sesta ei vaan meinaa saada matalan näköstä millään.. Omassa on etupalkista 7,5cm maahan eikä toi kovin matalalta näytä.
Löytyisikö kuvia?
Tuo palkki oli ongelmana jo edellisessä 900i:ssä, mikä minulla oli tai sen kosketusherkkyys. Sitä oli keulasta pelkästään madallettu n. 40 mm ja takaa ei yhtään. Oli linjassa, mutta ei matala.
En kyllä silloin mitannut palkin etäisyyttä tienpintaan saatikka katsastanut sitä, kun oli juuri katsastettu.
Edit. Madallettu on varmaan ainakin se 8 senttiä. voin mitata keskiöstä kaareen jos jollain on vakio mittoja?[/quote]
Hyvä!
Ota vaan mitat keskiöstä kaareen. Minulta ainakin kohta löytyy vakiot ja oli ne minulla 900i:stäkin, jos vain löydän.
Mittasin aikanani, että etukaari on 2,5cm takakaarta ylempänä verrattuna kylkilinjan kanttiin. Se aiheuttaa sen, että keulaa joutuu niin paljon laskemaan, että näyttäisi matalalta suhteessa perään.
Sinulla keula alkaa näyttämään matalalta, perä ei niinkään.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
Ajattelin ajaa ensin pari-kolme kuukautta yhdellä kaasuttimella ja katsastaa sillä. Sen jälkeen ainoastaan vakiotuplakaasuttimien vaihto ja sillä kevääseen.Mertmi kirjoitti:B-moottorisella 99 GLS:llä ajelin puolisen vuotta. Samoin muutaman kuukauden yksi kaasarisella H-koneella (jossa muuten oli ruiskumallin kansi, eli ei supistuksia imukanavissa.) Perstuntuma tuplakaasareista oli parempi kulkupuoli. Verrattavissa hyvinkin samaa tasoa k-jetillä olevaan ruisku 900:aan.Petri R kirjoitti:
Olisi silti mukava tietää hiukan enemmän mm. kiihtyvyysarvoero ja vääntöero GL:n ja GLs:n välillä.
Kuinka paljon vaikutti tuplakaasarit suoritusarvoihin ja myös kulutukseen.
Katsoo sitten keväällä, että mitkä on sitten ajatukset. On ainkain aikaa harkita.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
Etu navasta kaareen 31cm ja takana n33cm
Saab 9-3 -99 2.0T
Ex:4xog900 2xog9000 ja 99
Ex:4xog900 2xog9000 ja 99
Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?
Hyvä!Petri R kirjoitti:http://ftw.galleria.fi/kuvat/Saab%20900/ Tuollhahan noita kuvia on,viimisissä kuvissa toi 7,5cm etupalkista. Madallus on toteutettu ihan rälläkällä jousia lyhentämällä ja ponjaanlyönti kumia pätkäsemällä. edestä taitaa olla reilu 2 kiekkaa tai 2 2/1 ja takaata yks.KoDe kirjoitti:Onko millä toteutettu?Petri R kirjoitti:[quote="KoDe900:sesta ei vaan meinaa saada matalan näköstä millään.. Omassa on etupalkista 7,5cm maahan eikä toi kovin matalalta näytä.
Löytyisikö kuvia?
Tuo palkki oli ongelmana jo edellisessä 900i:ssä, mikä minulla oli tai sen kosketusherkkyys. Sitä oli keulasta pelkästään madallettu n. 40 mm ja takaa ei yhtään. Oli linjassa, mutta ei matala.
En kyllä silloin mitannut palkin etäisyyttä tienpintaan saatikka katsastanut sitä, kun oli juuri katsastettu.
Edit. Madallettu on varmaan ainakin se 8 senttiä. voin mitata keskiöstä kaareen jos jollain on vakio mittoja?
Ota vaan mitat keskiöstä kaareen. Minulta ainakin kohta löytyy vakiot ja oli ne minulla 900i:stäkin, jos vain löydän.
Mittasin aikanani, että etukaari on 2,5cm takakaarta ylempänä verrattuna kylkilinjan kanttiin. Se aiheuttaa sen, että keulaa joutuu niin paljon laskemaan, että näyttäisi matalalta suhteessa perään.
Sinulla keula alkaa näyttämään matalalta, perä ei niinkään.[/quote]
Se on toi helma profiili mikä tekee tosta niin korkeen näkösen ja tossa pystärissä tekee vielä noi turvapuskurit mitkä on melkein katon korkeudella
Saab 9-3 -99 2.0T
Ex:4xog900 2xog9000 ja 99
Ex:4xog900 2xog9000 ja 99