900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Petri R
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 23:21
Paikkakunta: Kokkola

Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?

Viesti Kirjoittaja Petri R »

KoDe kirjoitti:Etu navasta kaareen 31cm ja takana n33cm
On aika pienet lukemat kyllä. Näyttäisi varmaan takaakin renkaan ja kaaren tyhjä väli pienemmältä, jos renkaat tulisivat enempi ulospäin.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
KoDe
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 22:59
Paikkakunta: Kerava

Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?

Viesti Kirjoittaja KoDe »

Eipä sinne luonnossa kattellessa kauheesti sakoa jää.. Voin koittaa ottaa huomenna sivuprofiilista kuvan jos muistan niin näkee vähän paremmin millä korkeudella se makaa.
Saab 9-3 -99 2.0T
Ex:4xog900 2xog9000 ja 99
Petri R
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 23:21
Paikkakunta: Kokkola

Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?

Viesti Kirjoittaja Petri R »

KoDe kirjoitti:Eipä sinne luonnossa kattellessa kauheesti sakoa jää.. Voin koittaa ottaa huomenna sivuprofiilista kuvan jos muistan niin näkee vähän paremmin millä korkeudella se makaa.
Olisi kyllä hyvä. Pidän itse auton ulkonäössä onnistunutta madallusta ykkösenä ja siitä on hyvä lähetä jatkamaan ja hakemaan muuta tyylisuuntaa.

Tuossa 9000:ssani on myös GM60/40 madallus ja takana 35 mm spacerit, vaikka muuten auto on täysin alkuperäinen.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Petri R kirjoitti:Olisi kyllä hyvä. Pidän itse auton ulkonäössä onnistunutta madallusta ykkösenä ja siitä on hyvä lähetä jatkamaan ja hakemaan muuta tyylisuuntaa.
Sopiva korkeus ja passelit vanteet ovat kaikkein tärkeimmät ulkonäölliset seikat autossa. Jo pelkästään niillä voi saada auton näyttämään todella hyvältä.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Petri R
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 23:21
Paikkakunta: Kokkola

Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?

Viesti Kirjoittaja Petri R »

t.t.j kirjoitti:
Petri R kirjoitti:Olisi kyllä hyvä. Pidän itse auton ulkonäössä onnistunutta madallusta ykkösenä ja siitä on hyvä lähetä jatkamaan ja hakemaan muuta tyylisuuntaa.
Sopiva korkeus ja passelit vanteet ovat kaikkein tärkeimmät ulkonäölliset seikat autossa. Jo pelkästään niillä voi saada auton näyttämään todella hyvältä.
Kyllä. Tuo "passelit vanteet" oli todella osuva ilmaisu.

Jotkut vanteet saattavat olla todella hienot vanteina irrallaan, mutta eivät sovi välttämättä oman auton tyyliin oikein hyvin.

Tuossakin on hieman asiaa treenattu:

V70 Azev vs. Rh 2-osaiset
Saab 9-5 Azev vs. toisen tyyppiset
Saab 9000 Sunburst vs. Fox Racing

http://rtuning.kuvat.fi/kuvat/
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
KoDe
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 22:59
Paikkakunta: Kerava

Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?

Viesti Kirjoittaja KoDe »

http://ftw.galleria.fi/kuvat/Saab%20900/Picture+113.jpg

Tuli vähän pimee kuva mutta kai siitä vähän näkee?
Saab 9-3 -99 2.0T
Ex:4xog900 2xog9000 ja 99
Petri R
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 23:21
Paikkakunta: Kokkola

Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?

Viesti Kirjoittaja Petri R »

KoDe kirjoitti:http://ftw.galleria.fi/kuvat/Saab%20900/Picture+113.jpg

Tuli vähän pimee kuva mutta kai siitä vähän näkee?
Ok. Kyllä se perä näyttää matalemmalta kohtisuoraan katsottuna kuin etuviistosta.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Ei 900, mutta tässä vähän harvinaisempaa vaparin viritystä (Trionic tonnari):

http://www.garaget.org/?car=119306
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Petri R
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 23:21
Paikkakunta: Kokkola

Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?

Viesti Kirjoittaja Petri R »

Päätin jättää tämän projektin toteuttamatta aihion ruosteiden takia. Vaikka autolla oli ajettu vain 177tkm, niin jo pelkästään 3 ovea oli pintapellistä puhki.

Pelkästään 3:n oven vaihtaminen ja maalaminen olisi maksanut jo kohtuullisen paljon ennen koko projektin aloitusta.

Muuten kyllä auto tuntuin toimivan tekniikaltaan. Päätin myydän auton heti pois ja kaupaksi se menikin viikossa, kun ajoaikaa oli voimassa vielä 2-3 kk.

Tässä välissä oli 900 2,1 16 valve -93. Se oli kyllä varsin mukava peli. Sekin on myyty jo.

Jotenkin alkaa usko loppua näiden 900:sen kanssa, niin ruosteisia ovat verrattuna esimerkiksi samanikäisten sinkittyjen Volvojen kanssa.

Vai löytyykö ruosteettomia 900:sia vielä? :D
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
tlaakso
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 21:54
Paikkakunta: Paimio

Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?

Viesti Kirjoittaja tlaakso »

Jotkut vanteet saattavat olla todella hienot vanteina irrallaan, mutta eivät sovi välttämättä oman auton tyyliin oikein hyvin.

Tuossakin on hieman asiaa treenattu:

V70 Azev vs. Rh 2-osaiset
Saab 9-5 Azev vs. toisen tyyppiset
Saab 9000 Sunburst vs. Fox Racing
Noissa kuvissa sekä Volvoon että Femmaan sopi Azevit parhaiten. Azev A ja Borbet A on meikäläisen mielestä hienointa mitä vannemarkkinoilta löytyy. Sori OT.
Kannatusjäsen
#3382
Petri R
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 23:21
Paikkakunta: Kokkola

Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?

Viesti Kirjoittaja Petri R »

Aivan yhtä OT:

Olen käyttänyt Azev A:ta v. 2003 lähtien eri autoissa. Azev A:ta on ollut kaikkiaan 5 sarjaa 18" ja yksi sarja 17" + yhdet 17 Azev K:t.

Useimmissa Azev A:issa takana on valettu: Borbet eli nekin on Borbetin tekemiä ainakin osa. On ollut aikain saatossa myös ilmeisesti muita valmistajia myös. Nyt on jäljellä 2 sarjaa (8kpl) Azev A:ta 18"x8,5" (5x108) + 2 kpl 18"x10" (5x120) eli Bemmin jaolla. Ne pitäisi koneistaa Volvon /(Saabin jaolle=epäkeskopulteilla) ja istutella V70:iin taakse ja ehkä joku päivä vielä 9-5:seen. Vaimo tykkäsi 9-5:sta kovasti ja voi olla, että sellainen tulee josus takaisin taloon.

Kanssasi samaa mieltä ulkonäöstä. Toki toiset tykkää toiset ei.
Vaikeaa löytää vannetta, joka sopii niin moneen autoon ulkonäkönsä puolesta, uuteen, vanhaan, pyöreälinjaiseen autoon ja kanttiseen.

Borbet A:t ovat olleet monesti ostoslistalla, mutta vielä on ostamatta. :)

Toki paljon on hienoja vanteita, mutta itse jäänyt näihin kiinni.


tlaakso kirjoitti:
Jotkut vanteet saattavat olla todella hienot vanteina irrallaan, mutta eivät sovi välttämättä oman auton tyyliin oikein hyvin.

Tuossakin on hieman asiaa treenattu:

V70 Azev vs. Rh 2-osaiset
Saab 9-5 Azev vs. toisen tyyppiset
Saab 9000 Sunburst vs. Fox Racing
Noissa kuvissa sekä Volvoon että Femmaan sopi Azevit parhaiten. Azev A ja Borbet A on meikäläisen mielestä hienointa mitä vannemarkkinoilta löytyy. Sori OT.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Petri R
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 23:21
Paikkakunta: Kokkola

Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?

Viesti Kirjoittaja Petri R »

Herättättelin henkiin tämän uusiksi.

Nyt on parempi aihio (pojan).

Yksi kaasari korvattiin tuplastömbergeillä.

Tulos oli hyvä:

Paikalla on ja toimii hyvin.
Vetää alhaalta niin paljon paremmin, että huomaa hyvin verrattuna yhteen kaasuttimeen.

Sytytysennakkoihin en koskenut.
Kyselin siitä ja eroa voisi olla aste/pari, mutta toimii oikein hyvin näinkin.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
The Beard
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: To Elo 27, 2009 12:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: 900 perinteistä viritystä, löytyisikö apuja?

Viesti Kirjoittaja The Beard »

Ei viitsi aloittaa uutta aihetta, joten laitetaan juttua tänne, vaikkei ysisatkusta olekaan kyse.
Nopan pakoputki poikkesi pakosarjan lopusta viime kesänä,
jonka jälkeen raukka on odotellut motivaatiota ensin taivasalla ja tammikuusta asti harrastetallissa.

Putken vaihto poiki sitten ylläriylläri vähän lisää näpertämistä:
Lievästi hoonattu imusarja, Timo´s Motorsin(?) peltisarja sekä sarjalta 2½ tuumaista
putkea Simonsin läpivirtaavalle pöntölle, jonka jälkeen loput putkesta on 2 tuumaista.
Putkisto mallia "kun olivat sopivasti käsillä" ja ihan Mätänetin peruskauraa, klemmari -palapeli siis.
Äänenvaimennin tulee suunnilleen siihen kohtaan, missä taaempi sijaitsee 2d sedan satkuissa.
Äänenvaimentimen sisään- ja ulosmeno 2½ tuumaa, joka ulosmenolta siis kuristuu 2 tuumaiseksi.

Ja ne odotukset "viritykselle"? Kunhan pääsee eteenpäin. :mrgreen:
Kunhan pakoputken toimivuus/toimimattomuus todetaan,
olisi EHKÄ aikomus laittaa jyrkempi nokka kaveriksi ja katsoa mihin paukut riittää tuolla Solexilla.

:saab:
Vahvasti ka(a)saritunnelmissa
Vastaa Viestiin