Re: Ikuisuusprojekti -92 900s piristystä?

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: Ikuisuusprojekti -88 900i nysväystä nahkojen kanssa

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Olli Kinaret kirjoitti:
cealdyn kirjoitti:Tuohon sopisi hienosti mustatkin penkit ja tummennukset takalasiin.. kunnon mafia-look 8) niin ja kirkkaat vilkut!
Mustat penkit oli hakusessa, mutta kun ei ilmaantunut niin noilla mennään.
Liekö mustia koskaan edes tehty og900:seen. Tummanharmaita on ulkomailla näkynyt joskus.
Suomalaisissa autoissa taitaa olla tummanruskea se yleisin. Tuota beigeä nähnyt muutamia kertoja ja kerran on siniset tainneet tulla vastaan.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Ikuisuusprojekti -88 900i nysväystä nahkojen kanssa

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Jaahas pikkuisen on ollut hiljaista kesän ajan. Oli perheenlisäystä, töitä ja trooppisia helteitä. Nyt pitäis alkaan suunnitella tekniikan vaihtoa. Ei oikein haulla löytynyt, että mitä kaikkea joutuu vaihtamaan kun i8 muuttuu t8:ksi. Onko jarrut samat? Joutuuko sähköjä vaihtamaan paljonkin? Onko i8:ssa samat välitykset laatikossa kuin t8:ssa? Kertokaa jos tiedätte, ja tehän tiedätte. :D
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
habasaab
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Re: Ikuisuusprojekti -88 900i i8:sta t8:ksi

Viesti Kirjoittaja habasaab »

Jarrut ovat samat. Itse tein tuon saman muutoksen i8 -> T8 ja sähköt ovat samat lukuunottamatta magneettiventtiilliä ja nakuanturia. Eli tarvit APC- purkin ja siihen liittyvät johdot jos haluat orggis tyyliä..
-10 9-5 NG 2.0T
-03 9-5 AERO
-95 CDE 2.3 Ecoturbo
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Ikuisuusprojekti -88 900i i8:sta t8:ksi

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Kiitos! Tuo olikin mukavaa kuultavaa. Sähkötyöt on niin ärsyttäviä. :o
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Re: Ikuisuusprojekti -88 900i i8:sta t8:ksi

Viesti Kirjoittaja rr »

Päivän homma i8 -> T8, jos luovuttajasta nostaa tekniikan suoraan. Pakoputki ja jäähdytin menee lisäksi vaihtoon. Muuten aika plug and pray... :D
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Ikuisuusprojekti -88 900i i8:sta t8:ksi

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Tulipa tuossa lauantaina Koe-eläinpuistoa kuunnellessa asennettua xenon muuntosarja, tai minä kuuntelin ja hoviasentaja asensi. Hieman parani ajovalot 8)
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Ikuisuusprojekti -88 900i i8:sta t8:ksi

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Jaahas nyt olisi kone irti luovuttajasta ja vastaan ottajasta. Mitenkäs tuo APC toimiiko kone hyvin ilman sitä ja mitä hyötyä koko purkista yleensäkkään on?
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ikuisuusprojekti -88 900i i8:sta t8:ksi

Viesti Kirjoittaja jus »

Olli Kinaret kirjoitti:Mitenkäs tuo APC toimiiko kone hyvin ilman sitä ja mitä hyötyä koko purkista yleensäkkään on?
Mekaanisesti ahtopaine on säädetty 0,4 bariin (perusahtopaine). APC ohjaa magneettiventtiilin avulla hukkaportille menevää painetta niin että tilanteen salliessa ahtopainetta voidaan nostaa jopa 0,8 bariin. Nakutusanturin avulla voidaan havaita nakutuspyrkimys ja ahtoja lasketaan asteittain kohti perusahtopainetta kunnes nakutus loppuu. Ahtoja lasketaan myös yläkierroksilla.

Kaikki tämä oli kovin edistyksellistä 80-luvulla, mutta ihan käytännöllistä vieläkin.

http://www.900aero.com/main/tech_main_apcteo.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Ikuisuusprojekti -88 900i i8:sta t8:ksi

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Kone pörähti käymään heti ekalla yrittämällä. Mitenkäs tuo vaihteen siirto saadaan nyt sitten säädettyä kohdalleen, kun ei tahdo vaihteet löytyä?
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
habasaab
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Re: Ikuisuusprojekti -88 900i i8:sta t8:ksi

Viesti Kirjoittaja habasaab »

Virallisista ohjeista en tiedä mutta itse tuli tehtyä tuo muutaman kerran kun vielä satkun omistin..

Eli vaihdelaatikosta vapaa päälle ja keskelle liikerataa, vaihdekeppi vapaalle ja keskelle kaaviota, sitten kiristetään paketti kasaan ja kokeilemaan.

tai

4. vaihde silmään laatikosta(kun vapaalla niin työntää vaan suoraan eteenpäin vaihdeakselia). Vaihdekeppi 4. vaihteen kohdalle ja kiristys ja kokeilemaan..

Näillä ohjeilla ja toimivilla osilla sain yleensä ekalla vaihteet toimimaan..
-10 9-5 NG 2.0T
-03 9-5 AERO
-95 CDE 2.3 Ecoturbo
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2954
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Ikuisuusprojekti -88 900i i8:sta t8:ksi

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Ikuisuusprojekti -88 900i i8:sta t8:ksi

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Jaahas ensimmäiset kilometrit ajettu, ja saapas paransi kuin sika juoksuaan. Vaihteensiirtoa ei aivan saatu kohdalleen. 1-4 vaihteet ja pakki löytyy, mutta vitonen ei pysy päällä kun ei keppi mene perille asti. Vaihdekeppi tuntuu muutenkin aika tahmealta eikä keskitä kunnolla. Pitänee käyttä merkkihuollossa josko ne siellä saisivat toimimaan. Itse en jaksa vähään aikaan säätää, kun vähän venähti asennus viikon pituiseksi. Yllätyksenä tuli vetoakselien vaihto ja vänkärin puolen etujousi joka lipsahti kierteestä jousilautasen alle, eikä meinannut mennä paikalleen vaikka kolme miestä väänsi ja käänsi :lol: Tuli myös selväksi, että jos Saabissa on esim. 100 mutteria niin tarvit 100 eri kokoista avainta :evil:. Hermot on nyt riekaleina sekä minulla että Hoviasentajalla(tm), mutta paranipa ainakin kulku :wink: . Seuraavaksi ohjelmassa madallus ja mahdollinen helmasarja.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Ikuisuusprojekti -88 900i i8:sta t8:ksi

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Kuva
Että silleen :evil: Hirvi sabotoi sitten tämänkin hauskuuden! Ei ole ketutuksella MITÄÄN rajaa!!! Kerkesin vain kaksi päivää ajamaan ja sitten ajan hirvikolarin. Sympatkaa nyt vähäsen kun kaikki on pilalla.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Ikuisuusprojekti -88 900i PASKANA!

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

No voi helekutin perhana!!!!
Ei se tietty yhtään lohduta, että itse selvisit, mutta harmittaahan se kuin pientä oravaa tuollainen. Ei taida kannattaa alkaa enää koria oikoa. Eipä voisi olla huonompaa tuuria, mutta olet kuitenkin itse edelleen hengissä, autoja saa uusia ja tuli ainakin koneswappi tutuksi. 8O

Meillä puolestaan pojan autona kanssa on ollut voimassa todellinen Murphyn laki. Tuhojuho uskoo kuitenkin edelleen, että kyllä se tee-se-itse sähkäreiden vuosien varrella sekoittama johtovyyhti ja sen aiheuttamat ongelmat vielä antautuvat.

Mutta osanottoni joka tapuksessa harmitukseen, se on epäilemättä megaluokkaa.
# 419 Vesa Pohjalainen
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Ikuisuusprojekti -88 900i PASKANA!

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Näkyi olevan C-pilarikin mutkalla, että taitaa olla runkokin notkahtanut. Ei tuosta enää kalua tule. No onpahan varaosia :roll:
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Vastaa Viestiin