Seuraavaksi vois laittaa pikku tarinan hifistelystä mitä täs samalla päivitelly pikkuhiljaan..
Ohjelmanlähteeksi valitsin Pioneerin AVH - 3200BT :n sen monipuolisten ominaisuuksien yms vuoksi. Tuttu hifiliike sitten laski sille mukavan hinnan nii sellainen tuli hommattua tässä jo joku aika sitten.
Tässä joku huono puhelimella napattu kuva pakkauksen sisällöstä.
Ja ettei asennus olisi ollut täysin bolt on meininkiä niin tietenkin saabin villi vakiosoittimen aukon koko teetti lisä töitä. Siitäkin selvittiin käyttäjän Tomsson:n hienosti tehneillä ohjeilla kohtuu kivuttomasti
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tässä linkki ohjeisiin;
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?p=539345
Tältä siis näytti alkutilanne ennen kuin mitään vielä oltiin tehty soittimen poiston jälkeen.
Tässä olisi jo Pioneerin 2DIN soitin laiteltuna paikoilleen.
( Kuva melko huono, mutta samalla kun sisustaa kuvailen erikseen niin eiköhän kojelautakin siellä välillä esiin tule. )
No eihän siinä kauaa mennyt kun todettiin että äänimaailma on kuin tynnyrissä kuuntelisi vanhaa krammaria. Kun auto minulle tuli olin vielä hieman epävarma onko siinä AS2 vai AS3, mutta myöhemmin todettiin että siellä OLI OLLUT AS3, etuovien kajarit ja AS3 vahvistin oli aikoinaan joku poistanut.
Pietarsaarelaisesta autopurkaamosta kuitenkin löytyi etuovien midbass -kaiuttimet ja itsellä oli hyllyssä ylimääräisenä pienitehoinen 2 -kanavainen vahvistin minkä sitten laittelin ohjaamaan noita alkuperäisiä midbass kaiuttimia.
Tässä kuva asennusvaiheesta.
Samalla myös ovipahvit tukittiin täyteen Vibroblastia estämään resenointia.
Reippaan kuukauden sitte kerkes olemaan tuo setuppi kiinni ja ihan hyväksi sen totesin, mutta sitten muutama viikko sitten Vaasan Ykkösradiolle tuli myyntiin "uusikäytetty" erillissarja sopivaan hintaan niin täytyihän se sitten kokea
Tuollaiset ämyrit.
Jakosuotimet ovien sisälle 3M kaksipuolitapella.
Mukana tulleet diskantit asentelin kojelaudalle alkuperäisten ritilöiden päälle ja vedin johdot siististi A-pilarien nurkasta kojelaudan sisälle, tuli aivan näppärän näköinen asennus, nekin 3M teipillä ettei jää mtn asennusjälkiä.
Takakauittimina ainakin toistaiseksi suapin omat 6x9 elementit kun ei niiden tilalle tunnu löytyvän mitään ( ainakaan järkevän hintaista ) kauitin mallia joka sinne menisi räpiköimättä. Mutta ne tuntuvat soivan riittävän hyvin takakajareiksi että olkoon !
Tällässä vaiheessa sitä suurinpiirtein tällä hetkellä ollaan, auto seisoo tallissa omilla renkaillaan etupuskuri irti kun sen alareunaa hieman korjailen kun on päässyt ottamaan osumaa sinne tänne = kuitua ja hieman pakkelia päälle. Todennäköisesti väännän ohuesta alumiinista tuonne sivuille ns. "suojapalat" vastaisuuden varalle ettei puskuri ota heti osumaa kun vähän jossain raapasee.
Kuva puskurin irroitushetkellä.
Puskuri kun on saatu valmiiksi niin sitten takaosan ( kotelot ) Tectyl -suojaukset ja suappi alkais olemaan ajovalmis. Päivittelen taas kuvien kera kun uutta tapahtuu
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)