MY88 Saab OG900
Re: MY88 Saab OG900
Sama se jos ei pelaa, tis is a reiskaar! Ikkunaa auki vaan niin hektisen kilvanajon kosteuttama ja lämmittämä ilma poistuu miten aukot on muuten tukittu, arvaan kuidulla ja pakkelilla?
Onneksi kuitenkin alkuperäisyyttä on kunnioitettu ja venakopan nippaa asennettaessa mitään ei ole muutettu/rikottu
Sori Matti taas aivan turha viesti jos vähän asiaakin niin joko on puskuri maalissa? ...ei mikään kiire tosin, auto on hangessa vielä näköjään jonkin aikaa joten älä yritä edes palauttaa
Onneksi kuitenkin alkuperäisyyttä on kunnioitettu ja venakopan nippaa asennettaessa mitään ei ole muutettu/rikottu
Sori Matti taas aivan turha viesti jos vähän asiaakin niin joko on puskuri maalissa? ...ei mikään kiire tosin, auto on hangessa vielä näköjään jonkin aikaa joten älä yritä edes palauttaa
Re: MY88 Saab OG900
Atte arvaus meni tällä kertaa väärin!
Siellä on parin millin peltiä hitsattu kiinni, jonka jälkeen pakkelia hieman päälle.
Maalit haettu, mut ei ole maalari ehtinyt vielä ruiskuttamaan! Lupas kyllä koettaa mahd. pian maalata.
Periaatteessa eihän tuota huurteenpoistoa voi tietää mitenkä se toimii, mutta ajatus oli laittaa takapuskurin taakse ns. muovilipareet, joista pääsee ilma kulkemaan, jos tulee ongelmia. Taitaa olla nykyautoista kopsattu idea.
Tässähän mallissa oli ne avattavat takaikkunat, jotenka ikkunat auki ja pornohuurut pois?
Siellä on parin millin peltiä hitsattu kiinni, jonka jälkeen pakkelia hieman päälle.
Maalit haettu, mut ei ole maalari ehtinyt vielä ruiskuttamaan! Lupas kyllä koettaa mahd. pian maalata.
Periaatteessa eihän tuota huurteenpoistoa voi tietää mitenkä se toimii, mutta ajatus oli laittaa takapuskurin taakse ns. muovilipareet, joista pääsee ilma kulkemaan, jos tulee ongelmia. Taitaa olla nykyautoista kopsattu idea.
Tässähän mallissa oli ne avattavat takaikkunat, jotenka ikkunat auki ja pornohuurut pois?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Loistavaa!
Sadekelillä tuo huurteenpoisto taitaa olla eniten kaivattu, ja talvella mutta tuskin tällä talvella ajellaan. Itsellä oli kerran sisätilanpuhallin kaput niin sadekelillä sai ajella ikkunat raollaan ja läpiveto päällä että pysyi edes tuulilasi auki. En kyllä tiedä kuinka paljon vaikutti kun tosiaan ilmanpoistoaukot oli normaalisti toiminnassa. Takapuskurin takana on jotain ilmanpoistoaukkoja jo valmiinakin? Muistelen nähneeni siellä semmoiset pitkät solumuovitiivisteiset muoviläpät? vai oliko ne tosiaan vain reikien tukkeena...
Tonnareissahan on nuo ilmanpoisto aukot jossain lokarin sisällä tai puskurin alla vai missä olivatkaan mutta piilossa, vai muistelenko vain takaluukun tuuletusräppänöitä.
Puskurin maalauksella ei kiire, pistäkää sitä pakkelia nyt satkussa vaan muotoonsa ja ensin väriä auton päälle, katotaan muut sitten myöhemmin.
Sadekelillä tuo huurteenpoisto taitaa olla eniten kaivattu, ja talvella mutta tuskin tällä talvella ajellaan. Itsellä oli kerran sisätilanpuhallin kaput niin sadekelillä sai ajella ikkunat raollaan ja läpiveto päällä että pysyi edes tuulilasi auki. En kyllä tiedä kuinka paljon vaikutti kun tosiaan ilmanpoistoaukot oli normaalisti toiminnassa. Takapuskurin takana on jotain ilmanpoistoaukkoja jo valmiinakin? Muistelen nähneeni siellä semmoiset pitkät solumuovitiivisteiset muoviläpät? vai oliko ne tosiaan vain reikien tukkeena...
Tonnareissahan on nuo ilmanpoisto aukot jossain lokarin sisällä tai puskurin alla vai missä olivatkaan mutta piilossa, vai muistelenko vain takaluukun tuuletusräppänöitä.
Puskurin maalauksella ei kiire, pistäkää sitä pakkelia nyt satkussa vaan muotoonsa ja ensin väriä auton päälle, katotaan muut sitten myöhemmin.
Re: MY88 Saab OG900
Eikös siellä ole takakontin oikealla puolella takana popniiteillä kiinnitetty muovilevy reiän suojana. Nopassa, jonka purin, oli tuossa kohtaa avautuva läppä. Keskenäni joskus mietin, että onkohan käytetty samaa peltiosaa kaikissa saabeissa, ja ovien määrästä riippuen sitten laitettu ko. aukko tukkoon tai läpällä.f-19 kirjoitti:Takapuskurin takana on jotain ilmanpoistoaukkoja jo valmiinakin? Muistelen nähneeni siellä semmoiset pitkät solumuovitiivisteiset muoviläpät? vai oliko ne tosiaan vain reikien tukkeena...
Mistä muuten on peräisin tuo lohkolämppärin/vedenpoistoröörin suojelevy? Omaa tuotantoa?
Saab 900 Aero -90, Saab 9-5 Aero -01
Re: MY88 Saab OG900
On valmiiina ja sen takia se tuli silloin mieleenkin. Siihen saa vaihdettua helposti tilalle läppämallisen muovilevyn.
Omaa tuontantoa tuo suojalevy. Paksusta raudasta tehty, tussin ja rälläkän kanssa.
Omaa tuontantoa tuo suojalevy. Paksusta raudasta tehty, tussin ja rälläkän kanssa.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Mielenkiintoista keskustelua huurteenpoistosta...
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: MY88 Saab OG900
Juu tehtaan linja, väärinviritys, bleedi, kissatonkoiriagfrtzsklj...f-19 kirjoitti:...../
Onneksi kuitenkin alkuperäisyyttä on kunnioitettu ja venakopan nippaa asennettaessa mitään ei ole muutettu/rikottu
/.....
Ei alkuperäisyydesta ollut kyse, ihan kuriositeettinä että onko reikää suurennettu ja huohotus toteutettu erillisella öljynerotyssäiliöllä.
Tuo orkkis loukko ahdistaa aika paljon, ja motonetin läpivientikumeja syöneenä tuskin kauhean avara.
Orkkis systeemissähän ei huohotus "toimi" ahtojen ollessa ylhäällä takaiskuvenan takia, ja raaserillahan ajetaan aina ahdot tapissa .
Re: MY88 Saab OG900
Orkkissysteemillähän se pikkuletku on vain tehostamassa huohotusta tyhjäkäynnillä tai muuten vaan imusarjan ollessa alipaineinen. Ylipaineen puolella huohotus hoituu ison letkun avulla, turbon imusiiven kehittämän alipaineen/ilman virtauksen avulla. Vakiona se iso letku kun menee siihen imuputkeen, imusiiven eteen jossa käy ihan riittävä tohina - samalla imusarjan ollessa ylipaineistettuna ja sen yksisuuntaventtiilin hoitaessa tehtäväänsä venakopan ja imusarjan välissä.
Mites Matti sulla menee letkut? Tulisko joku asentaa mulle öilcätshtänkin? Ja uuden kansipahvin?
Mites Matti sulla menee letkut? Tulisko joku asentaa mulle öilcätshtänkin? Ja uuden kansipahvin?
Re: MY88 Saab OG900
Mul on tommoinen öilcätshtänkki, josta tulee siis letku tohon venakopan nippaan ja toinen pää jätetään auki, eli ei mene enää takaisinkiertoon.
Eiköhjän f-19 löydä se joku kerta tässä paikkaan, et päästään vertailee niitä karttoja noin niinku tiellä.
Hain eilen T8 0.50mm ylikokoon uudet männät, jotka nyt sitten vaihdetaan paikkaansa. Paperilla laskettu ruttu nousee 9.0:1 kannentiivisteen kanssa, joka on *kröhm* aika paljon parempi kuin tuo 70-luvun turbopotku ruttu, joka oli tosiaan se 7.4:1.
Eiköhjän f-19 löydä se joku kerta tässä paikkaan, et päästään vertailee niitä karttoja noin niinku tiellä.
Hain eilen T8 0.50mm ylikokoon uudet männät, jotka nyt sitten vaihdetaan paikkaansa. Paperilla laskettu ruttu nousee 9.0:1 kannentiivisteen kanssa, joka on *kröhm* aika paljon parempi kuin tuo 70-luvun turbopotku ruttu, joka oli tosiaan se 7.4:1.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Kiertokanget tarkistettu 858g /kpl.
Männät tarkistettu 556g /kpl.
Yht. 1414g /per pytty eli varmasti saisi kierrosherkkyyttä jos laittaisi kevyempää tavaraa.
Olisi tarkoitus tosiaan viedä seuraavaksi lohko poraukseen sekä alakerta tasapainoitukseen.
Männät tarkistettu 556g /kpl.
Yht. 1414g /per pytty eli varmasti saisi kierrosherkkyyttä jos laittaisi kevyempää tavaraa.
Olisi tarkoitus tosiaan viedä seuraavaksi lohko poraukseen sekä alakerta tasapainoitukseen.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Nyt matti keskity siihen rakentamiseen äläkä tommosiin grammoihin ja kymmenyksiin. Paremman motin olisit saanut matalapuristeisena
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: MY88 Saab OG900
Jos niitä palikoita lähtee punnaamaan niin hyvä olisi katsoa että kaikki painaa saman verran. Että paljos männissä/kangissa oli keskinäistä painoeroa? Ei tuolla tiedolla paljon mitään tee että paljonko yhden setin osat painaa, vai oliko kaikki muka grammalleen saman painoisia? Vaan on nuo kai jo tehtaalta ihan ok, ja jos kone ei kehrää kuin veekakstoista niin kyllä se vika silti jossain muualla on...
Onko tuo 9.0:1 mitattu, laskettu vai saabin kirjasta katottu puristus?
Onko tuo 9.0:1 mitattu, laskettu vai saabin kirjasta katottu puristus?
Re: MY88 Saab OG900
Siis kaikki tarkistettu, että on samanpainoiset. Männät olivat tehtaalta lähtiessä kaikki samanpainoiset ja 3kpl kiertokangea painoi 858g /kpl, yhdestä kiertokangesta jouduin ottamaan 5g pois, koska painoi sen 664g :O
Laskettu netistä löytyvän opuksen mukaan. Eräs foorumilainen on tehnyt hienon työn ja mitannut eri variaatioiden mäntien ja palotilojen syvyyksiä, joista voi sitten yhdisteltemällä laskea esim. mitä tulee T5-kannella ja B202 männillä yms.
Laskettu netistä löytyvän opuksen mukaan. Eräs foorumilainen on tehnyt hienon työn ja mitannut eri variaatioiden mäntien ja palotilojen syvyyksiä, joista voi sitten yhdisteltemällä laskea esim. mitä tulee T5-kannella ja B202 männillä yms.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: MY88 Saab OG900
Laitappa ehtiessäs kuvia tosta 200g lihotetusta kangesta, mihin lisäsit tavaraa jneTurbo16 kirjoitti: 3kpl kiertokangea painoi 858g /kpl, yhdestä kiertokangesta jouduin ottamaan 5g pois, koska painoi sen 664g :O
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: MY88 Saab OG900
Oletetaan että tässä oli joku outo näppihäiriö tai ajatuskatkos ja että noissa kangissa ei ole 200g painoeroa, mistä kohtaa ja miksi siitä kohtaa ja miten kevensit?