9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Viggenisti
"Turbo"
Viestit: 220
Liittynyt: Su Maalis 15, 2009 17:39
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja Viggenisti »

MtSound kirjoitti:Viggenissä on vakiona tuollainen vaaleanhopea kojelauta.
Mistähän tämmöinen fakta löytyy ?
XC70 D5 -11
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja lekenda »

Penkkejä taaksepäin kelatessa kuvausta varten ei kyllä ensimmäisenä tullut mieleeni että niitä nettiin ladatessa tulisi puheeksi ajoasennot, huh huh.. :o

Tiedoksi vain kaikille että tarkoitus ei ole ajaa rystyset näkyvillä lippis kohti taivasta.

Joko vois antaa olla ?
Viggenisti kirjoitti:
MtSound kirjoitti:Viggenissä on vakiona tuollainen vaaleanhopea kojelauta.
Mistähän tämmöinen fakta löytyy ?
Onko viggenissä edes mitään " vakio väristä kojelautaa " vai onko sen saanut sellaisena kun on tehtaalta tilatessa halunnut ?
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja f-19 »

lekenda kirjoitti:Penkkejä taaksepäin kelatessa kuvausta varten ei kyllä ensimmäisenä tullut mieleeni että niitä nettiin ladatessa tulisi puheeksi ajoasennot, huh huh.. :o

Tiedoksi vain kaikille että tarkoitus ei ole ajaa rystyset näkyvillä lippis kohti taivasta.

Joko vois antaa olla ?
Täällä pitää olla tarkkana, virheitä ei anneta anteeksi eikä asioiden muutenkaan olla! :D

Sulla muuten puuttu yhdestä kuvasta pyörä, meinaatko ilman sitä ajella? En ite ainakaan viittis.
Alihankkija
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja Alihankkija »

jeippo kirjoitti:Kait sitä nyt pitää sit omaki korsi kantaa kekoon tässä penkki keskustelussa..

Eikö se oo jokaisen oma asia missä asennossa ajaa sitä autoa?!
Pää katossa, jalat suussa, maaten puoliks takaosastolla, luu ulkona, ikkunat auki pakkasella, rööki suussa reinot jalassa naama norsunVi*ulla vai miten. Eihän sillä oo mitään väliä miltä se näyttää jos se itestä tuntuu hyvältä asennolta ajaa.

Moni nauraa jonku vaatteille, ja ne saattaa olla sen jannun omasta mielestä taas hyvännäköset ja mukavat päällä.

Ihan nyt vaan sillä näin "yleisesti puolustava" kommentti, sillä monelle tuntuu olevan niin iso asia tää penkin asento. Ajakoot kukin niinku parhaaks kokee.

Tosin sitte en kyllä ymmärrä itekkään jos sieltä makoiluasennosta nousee joku 150cm kaveri, joka ei varmaan voi nähdä siinä asennossa tuulilasista ku puidenlatvat. Eli omasta mielestä ehkä kuitenki eka se turvallisuus ja sit mukavuus.

Mutta joo itellä on ainaki penkki Suht kenossa, sillä pituutta 190 eikä oo häävi ajaa pää katossa!
Mutta joo, en siis itsekkään ajele niin että lasista näkyy rystyset ja kulmakarvat.

Vetomiesten mukaan kovin montaa oikeaa ajoasentoa ei ole olemassa:)
jeippo
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 02:14
Paikkakunta: Tre

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja jeippo »

Asiaa alihankkijalta :lol:

Jotta ei enempää sotkettais asiaan kuulumattomilla kommenteilla tätä thrediä, niin mitäs on seuraavaks suunnitelmissa tehdä autolle?
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja lekenda »

jeippo kirjoitti:Asiaa alihankkijalta :lol:

Jotta ei enempää sotkettais asiaan kuulumattomilla kommenteilla tätä thrediä, niin mitäs on seuraavaks suunnitelmissa tehdä autolle?
Seuraavaksi olis tarkoitus kiinnittää eteen sisälokasuojat, kun en niitä heti laittanut, koska luulin että puskuria kiinnittäessä täytyy lokarit poistaa, mutta taitaa niihin päästä käsiksi ilmankin.

Tänään on puskuri saanut värit ja lakat pintaan joten siitä kuvaa jonkun ajan päästä, kiinni sitä ei kuitenkaan laiteta ennen kevättä:-)
Eipä tässä sitten enään kummempaa pakollista ole tehtävänä ajoon laittoa varten.
PAITSI! aivan, moniurahihnan ja ohjainrullat tilasin pcs:ltä rikulta, joten sellainen remppa on vielä tulossa.
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja lekenda »

Tättärää ja tervehdys. Pientä nostoa..

Sisälokasuojat, roiskeläpät ja remmikotelo löysivät paikkansa !

Kuva

Seuraavana vuorossa moniurahihnan vaihto projekt.
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja lekenda »

Tämmöstä palikkaa tuli tänään :)

Kuva

Myös muutama foto puskurista maali tuoreeltaan maalaamossa 8)

Kuva

Kuva

Kuva

Näillä mennään ->
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

Todella hyvältä näyttää, kesä tapahtumia odotellessa että pääsee näkemään livenä.
Omaan mosseen alustan kantilta samat suunnitelmat ollut jo pitkään mutta taitaa suunnitelmaksi jäädäkkin. :lol:
Muuten todella mukavaa luettavaa muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta, tämäkin juttu olis muutaman sivun lyhyempi ilman tiettyjä katellisia tai muuten vaan mulkkuja apinoita. :evil:
Joko on kortti taskussa?
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja lekenda »

9000cse kirjoitti:Todella hyvältä näyttää, kesä tapahtumia odotellessa että pääsee näkemään livenä.
Omaan mosseen alustan kantilta samat suunnitelmat ollut jo pitkään mutta taitaa suunnitelmaksi jäädäkkin. :lol:
Muuten todella mukavaa luettavaa muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta, tämäkin juttu olis muutaman sivun lyhyempi ilman tiettyjä katellisia tai muuten vaan mulkkuja apinoita. :evil:
Joko on kortti taskussa?

Kiitos kiitos, ja eiköhän niihin tapahtumiin pidä ajella tuolla aina kun vaan sopivan lähellä jotain tapahtuu :wink:

Jjoo ei siinä auta kun pistää auto talliin ja paloiksi ekana iltana, niin siitä sitä on sitten pakko ruveta jatkamaan et saa takas ajoon.. ! :)

27.2 täytän, että ei ihan vielä :|
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja lekenda »

Hakua käytetty ja asiaan jo hieman perehdytty, eli, onko käytännössä järkevästi mahdollista saada tuota jälkiasennus soitinta pelaamaan kuten alkuperäinen, ( soitin menee päälle avain "väli asennossa" ennen kuin parkit, mittaristovalot yms syttyvät.? )

Vakio soitinhan kun saa tiedon väylän kautta, nii ei onnistukkaan niin vain herätevirtoja ryöstää.. Mietin että olisiko mahdollista saada sinne oikeanlainen virta kulkemaan piuhaa pitkin joka on toiminut alkunperin AS3 -vahvistimen heräte virtana? Olenko väärässä että onko sellaista edes olemassa? Sillä kun apparin jalkatilan potkumuovin poistaa, sen takaa löytyy johto, mihin tulee herätevirta, ja se tulee moottorinohjausboxilta (sininen ).
En nyt vaan enään muista kun sitä mittailin muutama kuukausi sitten että missä asennossa virtalukko oli mitatattaessa. Pitäisi katsoa uudelleen..

Mutta kertokaapas jos omia kokemuksia asian suhteen.
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja lekenda »

Kortti tuli eilen taskunpohjalle virheittä, nyt takana jo muutama sata kilometriä aeron kanssa, onse vaan hienoa kun isommat tiet ovat jo kuivia jne :)

Kesää odotellessa -> :)

:saab:
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
jeippo
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 02:14
Paikkakunta: Tre

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja jeippo »

Tää projekti onki ollu hetken pimennossa.. Mutta nyt taitaaki olla sit enemmän ajoa ku värkkäämistä :) onneks olkoon kortista, pidä se omassa hallussa ennemmin ku sinilakkien vaikka "viggeni" onki alla :wink:
Nyt takas 3" DB projektin pariin :)
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja lekenda »

jeippo kirjoitti:Tää projekti onki ollu hetken pimennossa.. Mutta nyt taitaaki olla sit enemmän ajoa ku värkkäämistä :) onneks olkoon kortista, pidä se omassa hallussa ennemmin ku sinilakkien vaikka "viggeni" onki alla :wink:
Nyt takas 3" DB projektin pariin :)

On ollut joo kun ole turhaan jaksanut nostella kun ei oo mitään ihmeempiä tapahtunut.

Nyt on moniurahihna remppa tehty rullineen ja kiristimineen, kiristin oli jotenkin vijoittunut ja siksi pakotti remmin kulkemaan vinossa mikä oli sen syönyt nopeasti, nyt pelaa.

Ja tosiaan, ratissa on tullut viihdyttyä tänä vkl aika hyvin, vaikkakin ei siitä nii suurta iloa irti näillä keleillä saa kuin mitä se voisi kesällä olla 8)

Tämän näköisenä olen tien päällä nyt ollut:

Kuva

Puskurikin valmiina olisi, mutta en ole sitä vielä raaskinut kiinni laitta näiden paska säiden takia :) Josko sitten samalla kun ruuvaisi kesäpyörätkin alle :)
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja VKe »

Todella nätti!

Osaatko sanoa kuinka paljon auto madaltui orkkikseen verraten?
Sininen Saab 9-3, '99
Vastaa Viestiin