Vähän inspiraation aihetta -vieläpä sopivin pölykapselein varustettuna!
Joo, itsekin bongasin nuo kuvat jokin aika sitten. Soittelin silloin auton omistajalle ja Järvenpään kevätkokouksessa tuli sitten tuota autoa tutkiskeltua ihan livenä. Silloin siinä oli tosin Incat alla. Komeahan se oli kuin mikä.
Täysin samanlainen GLs kuin omani, paitsi tuossa yksilössä (joka tosin on museokatsastettu) on mm. uudempi ratti, uudempi konepelti sekä nuo mustat kaarilistat.
Saab 99 GL 2d -81 Cameo Beige (VA)
Saab 900 GLs 3d -79 Akacia Green met. (PR) Volvo XC90 Executive -09, Volvo C70 2.5T -98, Volvo 240 GL -88
CompiCoupe kirjoitti:Täysin samanlainen GLs kuin omani, paitsi tuossa yksilössä (joka tosin on museokatsastettu) on mm. uudempi ratti, uudempi konepelti sekä nuo mustat kaarilistat.
Rattia ja konepeltiä ihmeteltiin jo tuolloin WST:ssä. Montako väärän vuosimallin osaa saa olla muutosleimalla?
CompiCoupe kirjoitti:Täysin samanlainen GLs kuin omani, paitsi tuossa yksilössä (joka tosin on museokatsastettu) on mm. uudempi ratti, uudempi konepelti sekä nuo mustat kaarilistat.
Rattia ja konepeltiä ihmeteltiin jo tuolloin WST:ssä. Montako väärän vuosimallin osaa saa olla muutosleimalla?
Hyvä kysymys. Onhan noita museokatsastettuja Saabeja tullut paljonkin vastaan, joissa on ihan erivuosimallin listat, maskit ym. Eli riippuu varmaan todella paljon museokatsastajastan tietotaidosta tai jostain.
Mutta palataan itse aiheeseen eli projektiin. Auto on edelleen hitsarilla. Lähinnä kaaria hitsaillaan. Pohjassahan on myös hitsattavaa todella paljon. Eli jos/kun auton joskus museokuntoon laittaa, niin tuo pohjan laitattaminen jo tulee maksamaan todella paljon. Nyt on tarkoitus laittaa auto sellaiseen kuntoon, että se läpäisee katsastuksen. Konepelti toivottavasti saa tänä kesänä myös uuden maalipinnan.
Saab 99 GL 2d -81 Cameo Beige (VA)
Saab 900 GLs 3d -79 Akacia Green met. (PR) Volvo XC90 Executive -09, Volvo C70 2.5T -98, Volvo 240 GL -88
Kolme virhettä käsittääkseni, mutta rattien yms. kanssa tuskin tarkastajien faktatieto riittää. Tokihan ne saisivat olla oikeaa mallia. Loksunreunojen kanssa on niin, että mustat kelpaa, kun kirkkaita ei yleisesti ole saatavissa. Juntusen Kauko niitä myi WST:ssa.
Vesa Pohjalainen kirjoitti:Loksunreunojen kanssa on niin, että mustat kelpaa, kun kirkkaita ei yleisesti ole saatavissa. Juntusen Kauko niitä myi WST:ssa.
Niinhän se taisi olla, että mustat käy museokatsastukseen.
Juurikin tilasin Juntuselta kaaret. Omasta mielestäni kromikaaret on kuitenkin yksi tärkeimmistä elementeistä autoni ulkonäössä.
Saab 99 GL 2d -81 Cameo Beige (VA)
Saab 900 GLs 3d -79 Akacia Green met. (PR) Volvo XC90 Executive -09, Volvo C70 2.5T -98, Volvo 240 GL -88
Vesa Pohjalainen kirjoitti:Kolme virhettä käsittääkseni, mutta rattien yms. kanssa tuskin tarkastajien faktatieto riittää.
Eikös museoleimalla "aikakauden varusteet" ole sallituilla listoilla, kun ainakin joskus kuulleeni pointti on, että auto olisi mallissa, jossa se "kuumina vuosinaan" on voinut olla? Onko tuo virallisesti ihan mallivuositarkkaa, vai kuuluuko hyväksyä, jos esim. ratti on mallia, jota se auton käyttövuosina olisi voinut olla (vaikkakin vaihdettu +- 1-2v eri-ikäisestä autosta)?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Vesa Pohjalainen kirjoitti:Kolme virhettä käsittääkseni, mutta rattien yms. kanssa tuskin tarkastajien faktatieto riittää.
Eikös museoleimalla "aikakauden varusteet" ole sallituilla listoilla, kun ainakin joskus kuulleeni pointti on, että auto olisi mallissa, jossa se "kuumina vuosinaan" on voinut olla? Onko tuo virallisesti ihan mallivuositarkkaa, vai kuuluuko hyväksyä, jos esim. ratti on mallia, jota se auton käyttövuosina olisi voinut olla (vaikkakin vaihdettu +- 1-2v eri-ikäisestä autosta)?
Nyt on tämän puolen molemmat kaaret uusittu. Aikahan se vaan näyttää olevan ongelma tämmöisissä projekteissa eli sitä ei ole riittävästi. Tuntuu menevän melko fifty-fifty, eli sitä mukaan kun ehtii vähän jostain kuntoa parantamaan, niin toisaalla taas lahoaminen huonontaa peltiä. Varsinkin nyt kun joutuu autoa pitämään ulkosalla. Eikai tässä kun lottovoittoa odotellessa...
Saab 99 GL 2d -81 Cameo Beige (VA)
Saab 900 GLs 3d -79 Akacia Green met. (PR) Volvo XC90 Executive -09, Volvo C70 2.5T -98, Volvo 240 GL -88
Kipe_9000 kirjoitti:
ps.Mistä olen lokasuojan kaaria hommanut vai oletko jemmannut jo aikaisemmin talteen
Parit kaaret tilasin toissa talvena Motonetistä (silloin niitä vielä oli) ja toiset otettiin yhdestä purkuun menevästä satkusta, jossa sattu olemaan hyvät kaaret.
Saab 99 GL 2d -81 Cameo Beige (VA)
Saab 900 GLs 3d -79 Akacia Green met. (PR) Volvo XC90 Executive -09, Volvo C70 2.5T -98, Volvo 240 GL -88