Kyseessä siis 2001-2006 arkikäytössä ollut vuoden -76 ysikutonen. Ao. linkissä hieman tietoja autosta entisessä "loistossaan" ("Stage 1"). Aikoinaan auto jäi seisomaan "arkiajosta" moottorin oljynpaineongelmien takia.
http://www.minunauto.com/auto/144
Vaiheessa 1 olisi tarkoitus tutkia/herkistellä/korjata auto katsastuskuntoon. Työsarka riippuu pitkälti ajan hampaan tekemistä kepposista. Auto on seissyt vaihtelevissa olosuhteissa (lato/halli/kuivaamo/piha), joten yllätyksiäkin saattaa ilmetä. Autoa on käytetty/ajettu n. kerran vuodessa, joten käyntiinlaitto ja jarrujen yms. herkistely suoritetaan ensin "koeajolla". Sitten vapaakytkinvikainen laatikko menee vaihtoon sekä kone vaihdetaan näillänäkymin aluksi vakiomyllyyn nykyisen koneen oljynpaineongelman takia (tn. laakerivika).
Vaiheessa 2 suunnitelmissa on ulkokuoren fiksaus sekä "Stage 2"-voimalaitteen asentaminen. Tarkoittaen perus ~1800cc yhdellä kaasarilla, kevyellä vauhtipyörällä sekä muutetuilla kansilla&nokalla. Vanhasta kokoonpanosta hyödynnetään tn. kannet, nokka (280ast.), vauhtipyörä, prikattu kytkin sekä Simons-putkisto (jos vielä ehjä).
Hankintalistalla on tällä hetkellä ainakin (saa tarjota osia jos löytyy, esim. YV):
- Isolohko moottori/alakerta/kampiakseli. Riippuen mitä sattuu löytymään kone joko ostetaan kokonaisena tai rakennetaan "alusta asti". *tulossa*
- Hyväkuntoinen vaihdelaatikko, muutetut välitykset plussaa. *hommattu*
- Mahdollisesti lokasuojat joka nurkkaan, lasikuitu?
- Passeli virikaasutin. *Weber 40 IDF testissä*
- jne,
Lista päivittyy ja pitenee varmasti vielä huomattavasti.
Aikataulu: God Only Knows.. =)
Tulevaisuus: Stage 3?...Stage 4?
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
HUOM: Projekti on siis alussa ja ns. suunnitteluasteella, pyrin päivittelemään tätä ketjua kun asiat merkittävästi etenee.