9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja lekenda »

kiupst kirjoitti:Ei voi muuta sanoa kun että tässä on upean näkönen Viggen! Ja hattua täytyy nostaa jäbälle, joka on jaksanut nähdä vaivaa autonlaittamisessa :)
Kiitos kiitos, mukava on kaikenlaisia kommenttejakin lukea että jaksaa taas uutta kuvaa ja tarinaa pistää, ikävä tarinoida yksikseen.
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Viggenisti
"Turbo"
Viestit: 220
Liittynyt: Su Maalis 15, 2009 17:39
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja Viggenisti »

lekenda kirjoitti:
kiupst kirjoitti:Ei voi muuta sanoa kun että tässä on upean näkönen Viggen! Ja hattua täytyy nostaa jäbälle, joka on jaksanut nähdä vaivaa autonlaittamisessa :)
Kiitos kiitos, mukava on kaikenlaisia kommenttejakin lukea että jaksaa taas uutta kuvaa ja tarinaa pistää, ikävä tarinoida yksikseen.
Täytyy sen verran korjata ettei ole Viggen! :mrgreen:

Mutta komee peli silti
XC70 D5 -11
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja lekenda »

Viggenisti kirjoitti:
lekenda kirjoitti:
kiupst kirjoitti:Ei voi muuta sanoa kun että tässä on upean näkönen Viggen! Ja hattua täytyy nostaa jäbälle, joka on jaksanut nähdä vaivaa autonlaittamisessa :)
Kiitos kiitos, mukava on kaikenlaisia kommenttejakin lukea että jaksaa taas uutta kuvaa ja tarinaa pistää, ikävä tarinoida yksikseen.
Täytyy sen verran korjata ettei ole Viggen! :mrgreen:

Mutta komee peli silti
Ei ole Viggen ei, ikävä kyllä.

Otsikosta tulisi selvitä sanan 'wannabe' tarkoitus :wink:
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Bazzet
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: To Huhti 03, 2008 19:43
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja Bazzet »

Vaikka ei ole Viggen niin TÖRKEESTI makoisampi kuin vakio- viggen!! Nuo vanteet vois toimia mun femmalaivassanikin! :twisted:
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja lekenda »

Bazzet kirjoitti:Vaikka ei ole Viggen niin TÖRKEESTI makoisampi kuin vakio- viggen!! Nuo vanteet vois toimia mun femmalaivassanikin! :twisted:
Kiitos ! Saattaisi jopa toimiakkin :)

Tässä vähän viikonlopun fötöshuuttingia.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

- ja hei !-
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
j3cc3
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2011 14:52
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja j3cc3 »

onkos lekendalla ollu minkälaista rojektia nyt työn alla?

Missäspäin suomee muuten majailet?
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja lekenda »

Etelä - Pohjanmaalla Vaasan kupeessa tuppukylässä piileskelen.

Eikä nyt mitään hirveän isoa oo työn alla ollut jatkuvan vahaamisen lisäksi :lol:

Tällä hetkellä kitkat alla :oops: ,kun 19" kumit loppu ja 18" hirsch:it olis hankinnan alla mieluummin kuin noihin uusia renkaita. Tuntuu vain olevan aika ison kiven alla moiset..

Kuva 8)
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja Tuha »

lekenda kirjoitti: Tällä hetkellä kitkat alla :oops: ,kun 19" kumit loppu ja 18" hirsch:it olis hankinnan alla mieluummin kuin noihin uusia renkaita. Tuntuu vain olevan aika ison kiven alla moiset..
Ruotsin Saab Turboclub Sweden:in foorumilla tuollaiset Hirsch vanteet taisi jokin aika sitten olla myynnissä.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Täältä löytyy Tuhan mainitsema ilmoitus: http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 9&t=308265
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja lekenda »

Joo tuon ilmoituksen olenkin jo bonganut, kumeja pidän käytännössä arvottomina kun eivät ole uuden veroiset ja näin kuvan vanteista missä niissä oli jo kanttari osumia hieman liikaa tuohon hintaan.
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Sporttii
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Su Loka 10, 2010 20:15

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja Sporttii »

Mites auto on toiminu tuon uuden ic:n kanssa oletko tehnyt mitään muutoksia softaan sen takia, vai onko edes tarvetta siihen, koska tuo ic ei nyt paljon vakiota isompi ole?
Itselleni olen hankkimassa samanlaista cooleria, joten olisi ihan kiva tietää.. :roll:

ja sitten vielä noista ic:n letkuista, minkälaisia jatkopaloja käytit kun liitit nuo ysikympit vakio letkuihin? Pelkkää suoraa alumiiniputkea vai jtn muuta sellaista jatkoa missä olisi jonkinlainen "kynnys" estämässä irtoamista.
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja lekenda »

Sporttii kirjoitti:Mites auto on toiminu tuon uuden ic:n kanssa oletko tehnyt mitään muutoksia softaan sen takia, vai onko edes tarvetta siihen, koska tuo ic ei nyt paljon vakiota isompi ole?
Itselleni olen hankkimassa samanlaista cooleria, joten olisi ihan kiva tietää.. :roll:

ja sitten vielä noista ic:n letkuista, minkälaisia jatkopaloja käytit kun liitit nuo ysikympit vakio letkuihin? Pelkkää suoraa alumiiniputkea vai jtn muuta sellaista jatkoa missä olisi jonkinlainen "kynnys" estämässä irtoamista.
Hyvin on pelannut ja auto tuntuu tykkäävän viileämmästä ilmasta näillä helteilläkin :)
Softaan ei tarvetta muutoksille.

Itse liitin ihan suoralla alumiiniputkella, näillä moposaabienpikkuahdoilla luulisi letkujen pysyvän kiinni ihan ilman pokkauksiakin 8)
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja lekenda »

ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
lekenda
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 22:11

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja lekenda »

Päivitellääs pikkusen tännekkin päin mitä aerolle nykyisin kuuluu.

Kuluneen viikon aikana käytiin maanantaina nelipyörä suuntauksessa ja samalla vaihdettiin havaittu vuotava ilmastoinnin kuivain, eli samalla tuli suoritettua ilmastoinnin huolto.

Torstaina suuntana oli Jyväskylä Pro - Carservice, siellä suoritettiin holkki remontti, sekä hetken mielijohteesta myös huohotinpäivitys iskettiin paikoilleen.

Muutama random kuva huolloista tässä;

Kuivain
Kuva

Sitten matkalla kohti Procaria, ABC X?
Kuva

Auto nosturilla ja itse pirulainen irroitettuna.
Kuva

Hienosti vaihtui holkki ammattimaisin ja nopein ottein.

Nyt katosi pauke yms naksutus kääntäessä ja muissa tilanteissa jotka johtuivat väliästä holkista. Kuitenkin jotain kolinoita ja pauketta ilmenee edelleen liikkeelle lähdössä ja vaihdetta vaihtaessa, puslat? moottorintuenta? Muilla kokemuksia?

Loppu fiilis;

Kuva
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: 9-3 Aero ´wannabe´ Viggen.

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Heiluuko vaihdekeppi pituussuunnassa kun kaasun nostaa tai lämää? Jos kyllä niin takatukikumi. Apurungon pultit 6kpl onko tarkistettu?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Vastaa Viestiin