9K 2.3 Turbo CSE -94
9K 2.3 Turbo CSE -94
Elikkä pitkään harrastellut ja ajellut opeleilla ja nyt ajattelin kokeilla saabia moottorien maineen vuoksi.
Nettiautossa selailin useita viikkoja eriläisiä vaihdokkeja (ainoastaan turbo saabeja) ja läheltä löytyi kohtuu hintaan 304tkm ajettu "tonnari" kaikilla? muilla herkuilla muttei kattoluukulla ja nahkapenkeillä.
Tarkoitus olisi parantaa hieman valmiiksi siistiä tonnarin ulkonäköä ,musiikkipuolta ehkä päivitellään orkkis kajareista hieman laadukkaampiin ja myöhemmin keskitytään enemmän kulkupuoleen.
heti kun auton hain niin melkeenpä samalla reissulla hain kaverilta Keskin KT8:t kokoa 9Jx17 ET25 215/40 kumeilla..taakse nuo ei ihan kivuttomasti alle mennyt ja niin jouduinkin ottamaan sen käsijarruvaijerin tuenta härdellin pois tukivarresta ja vanteista reunapainot veks ja johan sopi, tarviii vielä ostaa 8-10mm spacerit taakse niin on hyvä.
Listaa tehdyistä muutoksista:
-Keskin KT8 9Jx17 ET25 + 215/40 VAIHTUI MAK X-treme 8Jx19" ET18 + 225/35 ja 235/35
-Cobra -40mm jouset
-Kopio SSQV
-450x300x37 kiinacooleri+ahtoputki muutokset
-Powerflex puslat
-paremmat kaiuttimet
-Kirkkaat vilkut
-AG smoke mittarit (ahtopaine, Öljynpaine)
-Kopio mitsu TD05-16G
-K&N suodatin
-Omavalmisteinen pulssi pakosarja
-3" downpipe+3" catcon keraaminen katti, loppupätkä 2,5" kahdella vaimentimella
-Koni sportit
-National jarrulevyt (edessä 12uraa ja takana 8uraa)
-EBC palat eteen+uudet vakiot taakse
-Ferodo jarru nesteet
-Teräspunos jarruletkut
-PLX-laajakaista
Tulossa:
-Sport penkit
-Syvä ratti
-HFP 255 + 870cc dekat
-3bar map OSTETTU
-Softa made by vesa67
-Etuvalot tummemmaksi
siinäpä tarkeimmät, päivitellään sitä mukaa kun ideoita syntyy ja edistystä tapahtuu
mielipiteet ja ideat on tervetulleita
Nettiautossa selailin useita viikkoja eriläisiä vaihdokkeja (ainoastaan turbo saabeja) ja läheltä löytyi kohtuu hintaan 304tkm ajettu "tonnari" kaikilla? muilla herkuilla muttei kattoluukulla ja nahkapenkeillä.
Tarkoitus olisi parantaa hieman valmiiksi siistiä tonnarin ulkonäköä ,musiikkipuolta ehkä päivitellään orkkis kajareista hieman laadukkaampiin ja myöhemmin keskitytään enemmän kulkupuoleen.
heti kun auton hain niin melkeenpä samalla reissulla hain kaverilta Keskin KT8:t kokoa 9Jx17 ET25 215/40 kumeilla..taakse nuo ei ihan kivuttomasti alle mennyt ja niin jouduinkin ottamaan sen käsijarruvaijerin tuenta härdellin pois tukivarresta ja vanteista reunapainot veks ja johan sopi, tarviii vielä ostaa 8-10mm spacerit taakse niin on hyvä.
Listaa tehdyistä muutoksista:
-Keskin KT8 9Jx17 ET25 + 215/40 VAIHTUI MAK X-treme 8Jx19" ET18 + 225/35 ja 235/35
-Cobra -40mm jouset
-Kopio SSQV
-450x300x37 kiinacooleri+ahtoputki muutokset
-Powerflex puslat
-paremmat kaiuttimet
-Kirkkaat vilkut
-AG smoke mittarit (ahtopaine, Öljynpaine)
-Kopio mitsu TD05-16G
-K&N suodatin
-Omavalmisteinen pulssi pakosarja
-3" downpipe+3" catcon keraaminen katti, loppupätkä 2,5" kahdella vaimentimella
-Koni sportit
-National jarrulevyt (edessä 12uraa ja takana 8uraa)
-EBC palat eteen+uudet vakiot taakse
-Ferodo jarru nesteet
-Teräspunos jarruletkut
-PLX-laajakaista
Tulossa:
-Sport penkit
-Syvä ratti
-HFP 255 + 870cc dekat
-3bar map OSTETTU
-Softa made by vesa67
-Etuvalot tummemmaksi
siinäpä tarkeimmät, päivitellään sitä mukaa kun ideoita syntyy ja edistystä tapahtuu
mielipiteet ja ideat on tervetulleita
Viimeksi muokannut exclusive, Ke Loka 17, 2012 18:01. Yhteensä muokattu 21 kertaa.
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
Todella fiksut vanteet. Helmoja se huutaa kovaa. Toi vetokoukku on P0RN0
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
kyllähän nuo vanteet tuohon istuu, pakkaa vaan vetelemään aika paljon varsinkin kiihdytyksissä, pitää varmaan katella eteen jotain 8x17 vanteita jollain 35 et:llä ja 205 kumeilla.Holmes kirjoitti:Todella fiksut vanteet. Helmoja se huutaa kovaa. Toi vetokoukku on P0RN0
Tallilla olis yhet uudet M3 helmat, pitää sovittaa niitä tohon.
Toi koukku on vähän turhankin porno
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
pientä päivitystä..eli jouset ja vilkut, sekä putken osat saapuivat. Etujouset vaihdoin paikalle ja samalla huomasin että ylätukilaakerilla alkaa olemaan kilometrit täynnä, onko kellään kokemusta noista motonetin yläpäistä?? 37,90€/kpl sis.laakerin.
vilkut tilasin motonetistä ja sopivat hyvin paikoilleen (hantin puolelta jouduin ottamaan vilkun tiivisteen pois jotta mahtui tarvikelokarin kanssa.
myös downpipe alkaa olemaan kasassa, enää mietityttää miten saan vanhan putken irti turbosta..pultit sen näköset että niitä ei ole koskaan avettu. vinkkejä!!!
Lisään joku päivä kuvia keulasta.
vilkut tilasin motonetistä ja sopivat hyvin paikoilleen (hantin puolelta jouduin ottamaan vilkun tiivisteen pois jotta mahtui tarvikelokarin kanssa.
myös downpipe alkaa olemaan kasassa, enää mietityttää miten saan vanhan putken irti turbosta..pultit sen näköset että niitä ei ole koskaan avettu. vinkkejä!!!
Lisään joku päivä kuvia keulasta.
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
CC:hen vaihettiin apparin puolelle tuommonen joskus 1-1½kk sitten ja kilometrejä on kertyny siltä väliltä joku reipas tonni, että ei ainakaa noilla kilsoilla vielä oo sanonu sopimusta irti.exclusive kirjoitti: Etujouset vaihdoin paikalle ja samalla huomasin että ylätukilaakerilla alkaa olemaan kilometrit täynnä, onko kellään kokemusta noista motonetin yläpäistä?? 37,90€/kpl sis.laakerin.
Saab 9000 cc -90
Saab 9000 jubi -97
Saab 9000 jubi -97
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
mielelläni ajelisin hiukan kauemmin.CCtonnis kirjoitti:CC:hen vaihettiin apparin puolelle tuommonen joskus 1-1½kk sitten ja kilometrejä on kertyny siltä väliltä joku reipas tonni, että ei ainakaa noilla kilsoilla vielä oo sanonu sopimusta irti.exclusive kirjoitti: Etujouset vaihdoin paikalle ja samalla huomasin että ylätukilaakerilla alkaa olemaan kilometrit täynnä, onko kellään kokemusta noista motonetin yläpäistä?? 37,90€/kpl sis.laakerin.
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
Laita crc:tä mutskuihin ja anna vaikuttaa vähän aikaa,kyllä ne yllättävän helposti aukeaaexclusive kirjoitti:myös downpipe alkaa olemaan kasassa, enää mietityttää miten saan vanhan putken irti turbosta..pultit sen näköset että niitä ei ole koskaan avettu. vinkkejä!!!
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
mahtaakohan crc toimia tossa?? toki totakin voi koittaa mutta epailen että ilman lämpöä ei lähesaba90 kirjoitti:Laita crc:tä mutskuihin ja anna vaikuttaa vähän aikaa,kyllä ne yllättävän helposti aukeaaexclusive kirjoitti:myös downpipe alkaa olemaan kasassa, enää mietityttää miten saan vanhan putken irti turbosta..pultit sen näköset että niitä ei ole koskaan avettu. vinkkejä!!!
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
Muuten jos veteleepi kiihdyttäessä, niin ainai itellä helpotti kun vaihtoi tukivarren takapuslat.
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
Nuo pultit lähtee tod näk kokonaisina pinnapultteina eli turbosta irti.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
nuo vaihtuu jossain kohtaa super flexin pusliin samoin kun moottorin ja vaihteiston puslat.Wiljami kirjoitti:Muuten jos veteleepi kiihdyttäessä, niin ainai itellä helpotti kun vaihtoi tukivarren takapuslat.
tänään otin pakoputken irti turbosta ja yllätys yllätys..pultit jäi ahtimeen ja mutterit irtosi ilman mitään aineita.LR kirjoitti:Nuo pultit lähtee tod näk kokonaisina pinnapultteina eli turbosta irti.
tuli eteen hukkaportin kellon vaihto, ahdot ei nouse yli 0,5bar (ennen käynyt jopa 0,9bar).
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
Minulta myös ääni tukivarsien takapuslille.
Omassa kulkineessa "väärän offsetin" vanteet. Madallus ja puslien vaihto uretaanisiin poisti vetelyn.
Omassa kulkineessa "väärän offsetin" vanteet. Madallus ja puslien vaihto uretaanisiin poisti vetelyn.
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
hukkaportin kello vaihdettu ja paineet maltilliset 1.2bar ja vetojakin löytyy ihan mukavasti
Muutama kysymys tuli mieleen
-mitä öljyä suositellaan tollaseen koneeseen?? itse olen käyttänyt viime aikoina AD 5W40 ja öljyt olen vaihtanut yleensä 10-15tkm välein
-mikä ilmansuodatin? oikeestaan aina käyttänyt noita halppiskartioita mutta ajattelin tähän panostaa hiukan enemmän..kattohinta vois olla joku 70-85€
Muutama kysymys tuli mieleen
-mitä öljyä suositellaan tollaseen koneeseen?? itse olen käyttänyt viime aikoina AD 5W40 ja öljyt olen vaihtanut yleensä 10-15tkm välein
-mikä ilmansuodatin? oikeestaan aina käyttänyt noita halppiskartioita mutta ajattelin tähän panostaa hiukan enemmän..kattohinta vois olla joku 70-85€
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Re: 9000 2.3 Turbo CSE -94
hiukan tuli takapakkia...taisin kiristää kuskin takavanteen liian piukkaan ja nyt vanne vipattaa n.5mm.
tuon pakoputken otin jo kerran irti turbosta ja mutterit lähti nätisti auki ilman mitään aineita.
Seuraavaksi tulee eteen nuo iskarin yläpäiden vaihto, sen jälkeen eteen superflex puslat (tukivarsiin, moottorin tuentaan ja vaihteiston tuentaan).
myös iskarit menee vaihtoon, ja jos lompakolle sopivat jäykkyys säätöset löytyy niin sellaset ostan..
onko ehdotuksia cobran -40mm jousien kaveriksi??
tuon pakoputken otin jo kerran irti turbosta ja mutterit lähti nätisti auki ilman mitään aineita.
Seuraavaksi tulee eteen nuo iskarin yläpäiden vaihto, sen jälkeen eteen superflex puslat (tukivarsiin, moottorin tuentaan ja vaihteiston tuentaan).
myös iskarit menee vaihtoon, ja jos lompakolle sopivat jäykkyys säätöset löytyy niin sellaset ostan..
onko ehdotuksia cobran -40mm jousien kaveriksi??
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-