Itsellä oli tarkoitus varaosakuuppaan kokeilla samaa operaatiota, mutta jäi setten kokeilematta. Onneksi joku muukin hullu on saanut saman päähänpiston Konehuoneessa tulee olemaaan melko ahdasta että saa konepellin kiinni, mutta tuo ongelmien ratkaisuhan on rakentamisen suola. Koria ja pohjalevyä vois tietty tukea jollain kiinni hitsatuolla putkilla etteivät pääse nitkahtamaan. Tsemppiä projektiin!
Mielenkiinnolla oottelen jatkoo, tuota konehuonekuvaa vaa ihmetelles tuli vaa mieleen et mites oot sen aatellu tehä? Taitaa ainakin laturi ja ilmanputsari olla aika likel jo konepelti tipahtaa alemmas....
Pohjalevyn tuennan aattelin hoitaa ja hoidinkin jo passaamalla kopan pohjasta rukkilavojien päälle vautpassiin. Itse koria en tukenut mitenkään, kun en malttanut. Muutama kuva irroituksesta. http://i1284.photobucket.com/albums/a56 ... 8c8fa2.jpg http://i1284.photobucket.com/albums/a56 ... 196d31.jpg http://i1284.photobucket.com/albums/a56 ... fb608f.jpg
Kaikista lähimpänä konepeltiä taitaa olla lämmityslaite, mutta sehän ei oo ongelma. Mitä sitten ilmanputsarille ja laturille... no ainahan voi jättää konepellin pois mallina 2cv. http://www.flickr.com/photos/super2cv/3101660305/
Tosin se ei taida olla laillista Suomessa? Tai sitten tekee reijän peltiin. http://www.flickr.com/photos/super2cv/3101660065/
Ensimmäisenä todellisena vaihtoehtona kuitenkin mieleen tulee laturin laskeminen alas päin, mitenkä sitten vaikuttaa kiristys varaan ja löytyykö sopivan pituista hihnaa.. luulis. Hyvä vaihtoehto on myös kuten Juha K kirjoitti, siirtää laturi toiselle puolelle siellähän olis enemmän tilaa! Ilmanputsarin pistän letkun päähän johonkin alemmas (mallia 99), tosin täytyis sen letkunkin mahtua sinne pellin ja kaasarin väliin. Koko konettakin vois laskea hiukan alas päin, mutta miten se sitten vaikuttaa vaihdevivun toimintaan kun laatikonkin asento muuttuu. Kuva linkit korjattu
Viimeksi muokannut 96 Coupe, La Joulu 15, 2012 01:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaikuttaa todella lupaavalta, pitääköhän tuo tuota omaaki rueta talvella pilkkoon helmojen tekemisen sijaan. Ilmajousilla tuon ainaki saa sitte kunnolla tonttiin.
Harmittavan vähän näistä vanhemmista saabeista mitään erikoisempaa tehdään, vaikka potentiaalia kyllä on.
Aika radikaali veto mutta vaikutta hyvältä idealta.
Noi etujousien yläpäät olis voinut hyvin silpaista myös matalaksi, jos kerran pussit on tulossa. Mulla on nimittäin noin 80mm tilaa sisäloksun ja 6"x2 pussin välissä.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Noi etujousien yläpäät olis voinut hyvin silpaista myös matalaksi
Tota mietinkin pitkään, mutta teen nyt vaan ton kori muutoksen ja ekat ajelut ajellaan vakio jousilla ja ehkä samalla kattellaan lyhempiä rauta jousia, samalla myös säästellään rahoja niihin pusseihin. Minkäs pituisen liikkeen noilla 6"x2 pusseilla saa aikaan? edit: kuva linkit korjattu
Viimeksi muokannut 96 Coupe, La Joulu 15, 2012 02:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eihän noilla pusseilla ihan älytöntä liikettä saa aikaan, omissa pusseissa sääto on pikkasen vajaa 15cm, mutta noitta ei oo nyt pohjaanlyöntikumia ollenkaan. Takapusseilla 4,5"X2 säätö on 10cm luokkaa. Niin ja nuo pituudet on sitten vapaana, ilman että auton kori on painona päällä.
Etupää menee 8cm akselin kohdalta mitattuna ja takapää 10cm samoin akselin kohdalta mitattuna. Alaspäin menoa rajoittaa pohjaanlyöntikumi ja ylöspäin takana akselin kumipanta ja iskari. Etupäässäkin ylöspäin liikettä taitaa rajoittaa orgis topparit.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Tuosta tulee hieno! Ja tuo on juuri oikea tapa käyttää tuollainen aihio, eihän tuommoista ruostekasaa kannata entisöidä kun parempiakin lähtökohtia on.
No höh.. eteen kyllä riittäis toi vajaa 15cm pussin liikkeeksi, mutta taakse pitäis saada liikettä ainakin 20cm . Tietysti noista mitoista voi lyhentää sen mitä vakio jousitusta saa madaltaa(51mm?). No täytyy niitä kattella sitten joskus, kun sais ton ensin edes takaisin pyörilleen . Tuli tässä viikon mittaan pilkottua tollanen vanha katon madallus harjoitus hylsy. Ajatuksena oli saada koppa kevytkärryllä kuljetettaviksi paloiksi ja samalla leikata muutama ruoste korjaus pala projekti autoon. http://i1284.photobucket.com/albums/a56 ... a6c6e9.jpg http://i1284.photobucket.com/albums/a56 ... 148fb5.jpg kuva linkit korjattu
Viimeksi muokannut 96 Coupe, La Joulu 15, 2012 02:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.