9000 2.3T Draken
9000 2.3T Draken
Nonii, parin kuukauden pähkäilyn jälkee laitetaas nyt tonttu kaikenkansan nähtäville ja arvosteltavaksi =D
Elikkä kaikki alko toukokuun lopulla kun entinen BMW-merkkinen kulkine piti saada hävitettyä ja tilalle jotain fiksumpaa nelipyörästä. Kiikarissa oli pitkään ollu 9-5 mutta niiden hinnat oli vielä omalla budjetille liikaa. Yllättäen sitte vaihdossa tarjottiin täyspaine urpo tonttua ja mielenkiinto heräsi heti. Parin päivän pähkäilyjen jälkee lähdin tonnaria katsomaan ja koeajon jälkeen ei enää paluuta ollut =D Ensimmäinen saabi tuli taloon ja omistajalla edelleen leveä hymy naamalla.
Jotain nippelitietoa autosta
Vm: 93
Tekniikka: B234L (stage3 lastu? vetoja ainaki on niin perkeleesti)
Alusta: Edessä ilmeisesti aeron kamat ja uretaani puslia tukivarsissa
Väri: Puolikiiltävä musta (ei ole matta =D)
varusteet: on siinä sähkönen kattoluukku
Ja muutama kuva lähtötilanteesta
Eestä:
http://s1134.photobucket.com/albums/m60 ... va0218.jpg
Takkaa:
http://s1134.photobucket.com/albums/m60 ... a0220p.jpg
Kyseinen yksilö voi olla tuttu jollekkin, koska ainaki klubin tarra oli ikkunassa. Saa
huudella jos tietää jotain mitä kaikkea tälle on tehty, ois mukava kuulla =D
Eli tarkoitus ois nyt muokkailla tätä siihen malliin et miellyttää omaa silmää ja tunnistaa kaupanpihalla perus tonnarista =D
Tähän mennessä tehtyä. (Päivitetty 11.11.2012)
- Takasivulaseihin 35% kalvot.
- Takapönttö korvattu jäätävän kokoisella rosteripurkilla =D
- Peili vaihdettu hieman sirompiin. http://s1134.photobucket.com/albums/m60 ... va0249.jpg
- Musiikki puolta aloteltu. Alpinen soitin ja joku iänikunen 10" kontiin. erillissarja oottaa vielä laatikossa
- Pakosarjan tiiviste ja tulpat vaihdettu
- Melko roisin kokoinen oravaimuri laitettu vakio ilmanputsarin tilalle
- vesipumppu ja pyöränlaakeri ampujan puolelle eteen.
- Laatikon öljyt ja pikku lisänä RVS-lisäaine öljyn sekaan. (teki ihmeitä kakkoselle)
- Ahtopaine mittari
- Tankki ja tankin pannat
- Tuulilasi
- Sytytyskasetti ja tulpat
Lista tulee päivittymää sitä mukaa kun auto edistyy. Ideoita ainakin riittää =D
Edit:Kirjotus typoja.
Edit 30.7.2017. Tonnari sai uuden värin niskaan ja projekti nimi phantom siirtyy historiaan.
Elikkä kaikki alko toukokuun lopulla kun entinen BMW-merkkinen kulkine piti saada hävitettyä ja tilalle jotain fiksumpaa nelipyörästä. Kiikarissa oli pitkään ollu 9-5 mutta niiden hinnat oli vielä omalla budjetille liikaa. Yllättäen sitte vaihdossa tarjottiin täyspaine urpo tonttua ja mielenkiinto heräsi heti. Parin päivän pähkäilyjen jälkee lähdin tonnaria katsomaan ja koeajon jälkeen ei enää paluuta ollut =D Ensimmäinen saabi tuli taloon ja omistajalla edelleen leveä hymy naamalla.
Jotain nippelitietoa autosta
Vm: 93
Tekniikka: B234L (stage3 lastu? vetoja ainaki on niin perkeleesti)
Alusta: Edessä ilmeisesti aeron kamat ja uretaani puslia tukivarsissa
Väri: Puolikiiltävä musta (ei ole matta =D)
varusteet: on siinä sähkönen kattoluukku
Ja muutama kuva lähtötilanteesta
Eestä:
http://s1134.photobucket.com/albums/m60 ... va0218.jpg
Takkaa:
http://s1134.photobucket.com/albums/m60 ... a0220p.jpg
Kyseinen yksilö voi olla tuttu jollekkin, koska ainaki klubin tarra oli ikkunassa. Saa
huudella jos tietää jotain mitä kaikkea tälle on tehty, ois mukava kuulla =D
Eli tarkoitus ois nyt muokkailla tätä siihen malliin et miellyttää omaa silmää ja tunnistaa kaupanpihalla perus tonnarista =D
Tähän mennessä tehtyä. (Päivitetty 11.11.2012)
- Takasivulaseihin 35% kalvot.
- Takapönttö korvattu jäätävän kokoisella rosteripurkilla =D
- Peili vaihdettu hieman sirompiin. http://s1134.photobucket.com/albums/m60 ... va0249.jpg
- Musiikki puolta aloteltu. Alpinen soitin ja joku iänikunen 10" kontiin. erillissarja oottaa vielä laatikossa
- Pakosarjan tiiviste ja tulpat vaihdettu
- Melko roisin kokoinen oravaimuri laitettu vakio ilmanputsarin tilalle
- vesipumppu ja pyöränlaakeri ampujan puolelle eteen.
- Laatikon öljyt ja pikku lisänä RVS-lisäaine öljyn sekaan. (teki ihmeitä kakkoselle)
- Ahtopaine mittari
- Tankki ja tankin pannat
- Tuulilasi
- Sytytyskasetti ja tulpat
Lista tulee päivittymää sitä mukaa kun auto edistyy. Ideoita ainakin riittää =D
Edit:Kirjotus typoja.
Edit 30.7.2017. Tonnari sai uuden värin niskaan ja projekti nimi phantom siirtyy historiaan.
Viimeksi muokannut pomppe, Ti Huhti 06, 2021 17:15. Yhteensä muokattu 13 kertaa.
Re: 9000 2.3T Phantom
Jos on YGX-2... niin mun vanha. T5suitella tehty steg 3 ohjlema hieman modatuilla ahtopyyntikartoilla. Aika surulliseltahan tuo näyttää nykyään Oli tummansininen silloin kun möin pois 2008. Rekisteriotteessa taitaa lukea, että on ollut BOY-1 erikoiskilvet jossain vaiheessa.
EDIT: http://www.tarzani.com/saab/?car=1112095
Ostettu AVK:lta keulaosuman takia. Mutta aika pienet oli vauriot, konepelti vähän lommoilla ja toinen etuvalu rikki. 230tkm kohilla vaihdettu 170tkm ajettu garretti t25 rikkinäisen tilalle. Vanha turbo oli leikannut kiinni. Uretaanipuslat laitoin etutukivarsiin. Tosiaankin melko vaatimattomalla varustuksella, iso ajotietokone ja jälkeenpäin asennettu sähkökattuluukku, muttei mitään muuta. =) Melkoinen sleeperi oli. Mistä noi peilit on peräisin muuten?
EDIT: http://www.tarzani.com/saab/?car=1112095
Ostettu AVK:lta keulaosuman takia. Mutta aika pienet oli vauriot, konepelti vähän lommoilla ja toinen etuvalu rikki. 230tkm kohilla vaihdettu 170tkm ajettu garretti t25 rikkinäisen tilalle. Vanha turbo oli leikannut kiinni. Uretaanipuslat laitoin etutukivarsiin. Tosiaankin melko vaatimattomalla varustuksella, iso ajotietokone ja jälkeenpäin asennettu sähkökattuluukku, muttei mitään muuta. =) Melkoinen sleeperi oli. Mistä noi peilit on peräisin muuten?
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: 9000 2.3T Phantom
Okeei, kiitoksia tiedosta. Huoltokirjassa mainittiinki nuo uretaanit ja tuo turbon vaihto =D Mitattiinko tehoja koskaan? Ja tuo maalipinta on kyllä aika luokaton. Tuo sininen näyttää paljo paremmalta. Edellisen omistajan toimesta maalattu. Kyllä tuo tullaan ylimaalaamaan kuhan kaikki korimuutokset saa tehtyä ja budjetin muutenki kasaan =D
Parhaani mukaan koitan tontusta pitää huolta ja koittaa nyt ainakaa olla pilaamatta ulkonäköä =D
Peilit on iha Fk:n kataloogista sovitettuna alkuperäsiin peilinjalkoihin. Halvalla ku sain. Vielä vähä kesken ku jalat pitäs vielä kuiduttaa ja sitte maalata koko höskät
Parhaani mukaan koitan tontusta pitää huolta ja koittaa nyt ainakaa olla pilaamatta ulkonäköä =D
Peilit on iha Fk:n kataloogista sovitettuna alkuperäsiin peilinjalkoihin. Halvalla ku sain. Vielä vähä kesken ku jalat pitäs vielä kuiduttaa ja sitte maalata koko höskät
Re: 9000 2.3T Phantom
on siistissä kunnossa saba.
Joko kulkupuolta on suunniteltu? Multa löytyy KKK K16 ahdin ylimääräsenä pistä vaikka yv jos kiinnostaa.
Joko kulkupuolta on suunniteltu? Multa löytyy KKK K16 ahdin ylimääräsenä pistä vaikka yv jos kiinnostaa.
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Re: 9000 2.3T Phantom
Nuo BOY-1 kilvet taitavat liikkua nykyään yhdessä tonnarissa Turun vieressä?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: 9000 2.3T Phantom
Joo, tästä oli keskustelua silloin kun ostin tuon auton. Varmaan sama yhtiö (boy silli?) ensin ostanut tuon ja sitten huomannu, että perkele kun ei tullut ruksittua enemmän varusteita ja sitten ostanut samanlaisen sinisen kattavammalla varustuksella ja siirtänyt kilvet siihen? Koska tuokin on vissiin tummansininen missä ne Boy-1 kilvet on nykyään?Turbo16 kirjoitti:Nuo BOY-1 kilvet taitavat liikkua nykyään yhdessä tonnarissa Turun vieressä?
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: 9000 2.3T Phantom
Juuh, on tummansininen!
Saab5D COMBI SEDAN 9000 CS-2.3 TURBO-M/267
Teho: 147 kW (201 hv) Käyttöönottopäivä: 8.12.1992
Saab5D COMBI SEDAN 9000 CS-2.3 TURBO-M/267
Teho: 147 kW (201 hv) Käyttöönottopäivä: 8.12.1992
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: 9000 2.3T Phantom
Tänään muistin kattoa otetta mutta erikoiskilvistä ei ollut mainintaa,vjbremer kirjoitti:Rekisteriotteessa taitaa lukea, että on ollut BOY-1 erikoiskilvet jossain vaiheessa.
Joo suunniteltu kyllä on mutta toteutusta voi joutua oottamaa määrittelemättömän ajan =D tarkoitus olisi jossai vaiheessa rakentaa tekniikka kokonaan uudestaa. Jakopää ja alakerran laakerit uusiksi ainaki ja puhaltimeksi suunnittelin garretin discopottua. Saas ny nähä.exclusive kirjoitti:on siistissä kunnossa saba.
Joko kulkupuolta on suunniteltu? Multa löytyy KKK K16 ahdin ylimääräsenä pistä vaikka yv jos kiinnostaa.
Katti kolisee siihen malliin et 3" downpipe ja katti taitaa löytyä kohta pellin alta. Vesipumpunkin kävin tilaamassa kun näyttää jo juorureijästä vähä vuotavan...
Mites tuon turbo, downpipe ja katti on vakiona tuettu? Turbolla oma tukirauta lohkon kylkee mutta kuuluuko se rauta olla pultattuna lohkossa? Ja entä tuo katti. Onko iha normaalia että katin päältä menee tukirauta vaihelaatikon kiinnitys pultin alle ilman mitään joustoa? Tuota nosturilla ihmettelin jo kun vaihdoin pakosarjan tiivistettä.
Re: 9000 2.3T Phantom
Sepä mielenkiintoista, mihinköhän se tieto on hävinnyt. Ehkä trafi on nähnyt turhaksi tiedoksi. Samapa tuo.pomppe kirjoitti:Tänään muistin kattoa otetta mutta erikoiskilvistä ei ollut mainintaa,vjbremer kirjoitti:Rekisteriotteessa taitaa lukea, että on ollut BOY-1 erikoiskilvet jossain vaiheessa.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: 9000 2.3T Phantom
Päivitetääs tännekki tilannetta. Elikkä parin viikon aikana on nyt tehty lähinnä huoltoa tontulle et selvittäs talvesta. Vesipumppu, pyöränlaakeri oikealle eteen ja polttimoita iso pino. Katastus inssillekkin kävin eilen vekotinta näyttämässä ja lupasi ajella taas vuojen =D ainoa huomautus tuli kuskinpuolen etuumpiosta joka on huonolla hapella mutta uus umpio oottelee jo asennusta niin ei hätiä mitiä
Talven aikana olis tarkoitus vaa ajaa ja korkeintaan miettiä tuota sisustaa et mitä sille keksis.
Talven aikana olis tarkoitus vaa ajaa ja korkeintaan miettiä tuota sisustaa et mitä sille keksis.
Re: 9000 2.3T Phantom
Tänään sain pestyä ja vahattua tontun ni uskalsi räpsiä kuviaki talvi look pentivanteilla.
Hieman on eroa uudella ja vanhalla umpiolla Eli apparin puolen umpio menee vaihtoon kans.
Kuvalaatu kusee, pahoittelut siitä.
Hieman on eroa uudella ja vanhalla umpiolla Eli apparin puolen umpio menee vaihtoon kans.
Kuvalaatu kusee, pahoittelut siitä.
Re: 9000 2.3T Phantom
Perjantaina oli aika lopettaa haaveilu ja hyökätä sisustan kimppuun. Matkahuolto toi 3 purkkia Vht vinyl dye-maalia ja pari metriä oranssia keinonahkaa
Elikkä homma lähti siitä että ovipahvit irti ja palasiksi. Tähän tapaan
Sitte rungoille reilulla kädellä maalia. Noin
Runkojen kuivuessa vähän keinohkaa keskiosiin. Liima kuivumassa
Osien kuivuttua koe sovitus. Vielä sopi paikoilleen
Sitten vaan kaikki pahvit kasaan ja paikoilleen.
Apparin puoli.
Kuskin puoli. (Talli mörkö livahti kuvaan)
Kuvat antaa paljo anteeksi kaikki pikku virheet, mutta näin eka "verhoiluksi" voi olla ihan tyytyväinen.
Elikkä homma lähti siitä että ovipahvit irti ja palasiksi. Tähän tapaan
Sitte rungoille reilulla kädellä maalia. Noin
Runkojen kuivuessa vähän keinohkaa keskiosiin. Liima kuivumassa
Osien kuivuttua koe sovitus. Vielä sopi paikoilleen
Sitten vaan kaikki pahvit kasaan ja paikoilleen.
Apparin puoli.
Kuskin puoli. (Talli mörkö livahti kuvaan)
Kuvat antaa paljo anteeksi kaikki pikku virheet, mutta näin eka "verhoiluksi" voi olla ihan tyytyväinen.
Re: 9000 2.3T Phantom (5.12 Sisusta päivitystä)
Tuo kiinnitysrauta on ranetettu lyhytlohkotonnarin raudasta, kun ei löytynyt pitkälohkoon tarkoitettua. Alunperin tuon tuen pitäsi olla lohkossa kiinni (ilman joustoa), mutta tuo ajaa saman asian. Pakko oli tuki laittaa sinne, koska muuten se repii sen downpipen etumaisen hitsisauman halki, kun kone liikkuu.pomppe kirjoitti: Ja entä tuo katti. Onko iha normaalia että katin päältä menee tukirauta vaihelaatikon kiinnitys pultin alle ilman mitään joustoa? Tuota nosturilla ihmettelin jo kun vaihdoin pakosarjan tiivistettä.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: 9000 2.3T Phantom (5.12 Sisusta päivitystä)
Aaaivan. No nyt selvis seki eli annetaas sen raudan olla rauhassa Kiitoksia tiedosta.vjbremer kirjoitti:
Tuo kiinnitysrauta on ranetettu lyhytlohkotonnarin raudasta, kun ei löytynyt pitkälohkoon tarkoitettua. Alunperin tuon tuen pitäsi olla lohkossa kiinni (ilman joustoa), mutta tuo ajaa saman asian. Pakko oli tuki laittaa sinne, koska muuten se repii sen downpipen etumaisen hitsisauman halki, kun kone liikkuu.
Re: 9000 2.3T Phantom (5.12 Sisusta päivitystä)
Jaahas, kirjotellaas nyt tännekki ettei pääse aivan unohtumaan. Jotain pientä on touhuttu tontun parissa mutta ei mitään kovin ihmeellistä. Lähinnä perushuoltoa ja leima tuli haettua viime kuussa.
Kesällä tonnari suoritti muuttoauton virkaa kun allekirjoittanut pyyhkäsi melkein toisellepuolelle suomea Äksöniä riitti aivan tarpeeksi kun tankin pannat petti ja tankki vauhdista tielle taas sai kattoa ihteä peiliin ja todeta et oisit korjannu ajoissa. Noh eikai siinä ku auto trailerilla kotiin. (Tuli semmonen 1800km yhen päivän aikana traileri perässä) Heinäkuun aikana uus tankki ja omatekoiset pannat paikoilleen ja matka jatkuu.
Työmatka on senverran pitkä et mieleen on hiipinyt ajatus käyttöautosta jolloin tontun vois laittaa talviteloille. Näillänäkymin vaaka kallistuu ng 9-3 bensa koneella vaikka aluksi joku takaveto oli pakko saada
Edit: Eka postauksen tehtyä listaa jatkettu.
Kesällä tonnari suoritti muuttoauton virkaa kun allekirjoittanut pyyhkäsi melkein toisellepuolelle suomea Äksöniä riitti aivan tarpeeksi kun tankin pannat petti ja tankki vauhdista tielle taas sai kattoa ihteä peiliin ja todeta et oisit korjannu ajoissa. Noh eikai siinä ku auto trailerilla kotiin. (Tuli semmonen 1800km yhen päivän aikana traileri perässä) Heinäkuun aikana uus tankki ja omatekoiset pannat paikoilleen ja matka jatkuu.
Työmatka on senverran pitkä et mieleen on hiipinyt ajatus käyttöautosta jolloin tontun vois laittaa talviteloille. Näillänäkymin vaaka kallistuu ng 9-3 bensa koneella vaikka aluksi joku takaveto oli pakko saada
Edit: Eka postauksen tehtyä listaa jatkettu.