MY88 Saab OG900

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Nyt kun sain apua tallille niin laitettiin ovet ja takaluukku paikoilleen. Tietty tiivisteet täytyy vielä laittaa niin saa oven kohdistettua varmasti oikein.

Konepeitto on sitten vanha eikä tule enää tuon jälkeen ikinä paikoilleen :mrgreen:

Tässä pari räpsyä nykytilanteesta:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Siistiltähän se konehuone näyttää kun siellä ei ole muuta kuin moottori paikoillaan :-) Katsotaan sitten uusiks kun löytyy myös johtosarjat ja muut.

Imusarjaa kun vähän jotenkin hinkkaat niin sopii paremmin muiden puhtaiden osien kanssa. Nyt paistaa silmään nuo homeen näköiset hapettumat :-( Tosin helposti se kyllä hapettuu siten uusiks jos joutuu ulkona seisomaan, lakkaus tai maalaus vois estää sitä?

Btw, mikä on satkussa hiekkapelti?

Aika tuuninki ja alikokoiset kummit? :-)
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Tuo imusarja nyt pistin hätävaralle kun ei ollut vielä toista imusarjaa valmiina. En usko että jaksan mustaksi sitä vetää edes paukkupullolla.

Hiekkapellillä tarkoitin tuota lukkopeltiä.

Jännä juttu toi renkaat, siis ne näyttää älyttömän pieniltä kuvissa vaikka mielestäni paikallaan näyttävät aika sopivilta. Rengastus on 215/40 R17.

Tosin takapäästä on otettu painoa pois aika tavalla esim. takapenkit, jotenka takapää on noussut sen takia. Keula ei todellakaan ole painunut sitä mitä sen kuuluisi esim. uudet iskarit ja lesjöt ei tippuvat hieman kun etupää loksahtaa kunnolla paikoilleen.

Eheihän tuo mikään tuuniki ole, helmat vain tehty.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7380
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Tuskin kannattaa ruveta renkaita vaihtamaan ennen ku kaikki romut on paikoillaan ja ajettukin vähän niin näkee miten asettuu.

Eiku kiukul loputki läjään.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1171
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Nätti on :)
900S(T5.5) M1991(KR)
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Tallilta taas tultu niputtamasta, kauheesti hommaa vielä ja pirun hidasta toi kasaaminen kun tavaroita on siellä täällä.

Säädin äsken lukon, ohjeessa luki että vetoakselin mutterista kääntämällä 14 -> 20kg olisi säätöalue ja itse pähkäilin, että paras olisi n.16kg ettei se rasita liikaa vetopyörä pareja ja samalla parkkialueella on helpompi veivata ympäri kun ei karraa niin paljon vastaa.
Digitaalinen momenttiavain pysähtyi 16.4Kg niin saapi sitten nähdä miten toimii käytännössä.

Luulisi tehon välittyvän aika paljon paremmin nyt tiehen. Ainakin vaikutti pyörää pyörittämällä aika hyvälle :)
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Jottain pientä saatu aikaiseksi. Kaikki sähköt oikeastaan sain laitetuksi, siinä menikin tämä koko päivä oikeastaan.

Jotain häikkää vielä on kun en saa Vemssiin yhteyttä, joten ongelman ratkontaa luvassa siis.

Oikeastaan enää puuttuu valmiista autosta:

- pakoputken kiinnitys
- vasemman etuoven keskuslukituksen ovimoottorin vaihto kauko-ohjaukselle sopivaksi
- takaikkunan paikoilleen laitto
- pissapojan letkujen ja säiliön laittaminen
- käynnistys eli nähdään tuleeko niitä öljynpaineita!!
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Ei käy vieläkään?! Osat takas!
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Eläs nyt Atte hermoile, kyl kova yritys on ollut saada auto kuntoon. Reilu 20h kahden päivän aikana niputtanut, mutta koetin vasta perjantai-iltana tuleeko boksille yhteyttä, jotta olisin voinut testata tuleeko kierroslukutietoa.

Mutta täytyypi käydä ostamassa kunnon valo, jotta näkisi tuolla pimeässä tallissa jotain.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Sumzi
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Pe Kesä 12, 2009 12:36
Paikkakunta: Vantaa

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Sumzi »

On kyllä tullut häikäsevän hienoksi 8)
Vihdoin kohta valmiina rakennettu Satku joka oikeasti erottuu liikenteestä ja myös muista Satkuista. Näin siitä tehdään omalaatuinen! Asiallista!
Tsemmppiä vielä projektin viimeisiin vetoihin :wink:

Onkos sulla muuten mikä ahdin tuolla kiinni? Katselin niin ei ainakaan vakio ole :?
|#4178
|Saab 95L -76
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Eiks sulla raukalla ole valaistua tilaa edes? :-( Missä auto tallissa auto nyt on?

Propsit kyllä tuosta eteenpäin tarpomisesta vaikka miten vastustaa. Samanlaista touhua kun mun inssinpapereiden saaminen, eteenpäin pikkuhiljaa, vaikka väkisin :-)
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Kiitoksia vaan positiivisesta palautteesta, sitä on mukava välillä saada.. Vaikka tätä autoa tehdään itselleen ja paljon on käytetty aikaa sen kanssa on paljon vastoinkäymisiä tullut vastaan ja niitä oikeasti jotain opittu.

Tämän auton takia sain itselle nykyisen työpaikan hankittua enkä varmasti olisi autoalalla ilman tätä autoa, joten paljon se on antanut ja varsinkin olen sen kautta oppinut. Enkä kyllä tekisi varmaan mitään toisin vaikka olisihan se mukava, että se ensimmäinen moottori olisi heti toiminut ja olisin ajanut pari vuotta jo sen kanssa, toisaalta jotain muutoksia en varmasti olisi tehnyt sinä aikana.

Tuo ahdin on vanhasta Volvon FL6:sta eli perinteinen Garretin T04, jossa oli alunperin pakopesänä A/R 1.00, jonka kiikutin Pro Turbolle, joka muokkasi ahtimen 2.0 Litraiselle moottorille sopivaksi eli pakopesä vaihtui 0.63 A/R:ksi ja pakosiipi pienini samalla 52mm:ksi, koska 7mm akseli määritteli sen tai jotain tämmöstä Lappeenrannan selitti. Ehkä olisi ollut parempi lyödä 800€ tiskiin ja ostaa uusi Holsetti, mutta koitetaan tällä nyt mitä tuleman pitää. Samalla hukkaportin kello vaihtui 1.8barin kelloksi, joka on peräisin jostakin dieselistä. Tosin kaikkihan tietävät miten tämmöinen alunperin 80-luvulla suunniteltu ahdin reagoi yli 1.3bar ahtoihin vaikka olisikin ns. hengittävä pakopesä. Ahtimen siivet kun ei ole vain tätä päivää eikä ahtimen suunnittelu ylipäätänsä vaikka siihen vaihdettaisiin uudemmasta autosta peräisin oleva pakopesä. Keskiosahan on tuossa nykyään GT04B eli varmasti olisi ahdinta vielä muokattavissa isommaksi, mutta en usko että siihen edes aletaan.
Joka tapauksessa monella on ollut B202:sen perässä Garretin T03/T04 -hybridi turbo ja olevat olleet tyytyväisiä siihen.

Atte, Tarvasjoellahan tuota teen, vanhassa kanalassa johon sain siivotuksi tilaa sen verta, että saan yhdyn oven aukeamaan kerrallaan.

Itseasiassa tänään kävin hakemassa työvalon biltemassa, kun olen kännykän valon kanssa tähän asti tehnyt kun on jotain pimeämpiä paikkoja ollut sisällä. Päivällähän onneksi näkee todella hyvin konehuonetta tehdä.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Turbo16 kirjoitti: Atte, Tarvasjoellahan tuota teen, vanhassa kanalassa johon sain siivotuksi tilaa sen verta, että saan yhdyn oven aukeamaan kerrallaan.

Itseasiassa tänään kävin hakemassa työvalon biltemassa, kun olen kännykän valon kanssa tähän asti tehnyt kun on jotain pimeämpiä paikkoja ollut sisällä. Päivällähän onneksi näkee todella hyvin konehuonetta tehdä.
Kännykän valolla? oikeesti? kännykän valolla?
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Juups, kun vanha työvalo sanoi sopimuksen irti
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: MY88 Saab OG900

Viesti Kirjoittaja nugge »

Ainoastaa TRUE Saabisti lähtee kännykkävalon kanssa ropaa :D Propsit siitä

Hieno projekti myös :)
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Vastaa Viestiin