MY88 Saab OG900

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900 (more kuvia)

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Taas autoa hieman tuupattu eteenpäin.
Tänään tuli laitettua takalasi paikoilleen sekä kohdistettua takaluukku sekä molemmat etuovet.

Ei noista nyt tehtaanlinjoja tullut, mutta tuskin olisi ilman helmojakaan tullu, koska toinen ovi on eri autosta, mutta saapi luvan nyt kelvata. Toista ovea joutuu "laittamaan" kiinni vähän enemmän kiinni, mutta eipä hanttarin ovesta kukaan ees kuleje.

Ohjaustehostimen pumpun letkuineen laitoin kiinni sekä kävin hakemassa marmoritiskiltä orginaalia ohjaustehostimen nestettä.

Paljon on vielä hommaa, toivottavasti ei liikaa täksi vuodeksi.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900 (more kuvia)

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Nii juu semmonen suunnitelma ahtoputken kanssa. Toivottavasti on putket kunnolla syvällä sillareissa ettei pletkua irti. Keväämmällä sitte uutta imaria jne.

Dumppihan se siis toki, mutta pienen oloinen kuitennii. Perimmäisenä ajatuksena että kun ahdin oli vähän isompi niin oikeilla paineilla tuo saattaa olla jo vähä pieni ulospuhaltavilta reijjiltänsä.

Puolan sijaintina tulipelti lienee kuitenkin tukevampi kuin lukkopelti. Tosi kyl et nihkeempi kun siinä on se tuplapelti. Puolan sijotuksen kannalta lukkopelti kuitenkin paska paikka kun tilaa siinä ei järin ole ja helposti vaan tulee kuumaan paikkaan turbon välittömään läheisyyteen.

Sen orkkispellin jättäisin kyllä pois puolan sijotukseen vaikuttavien tekijöiden listalta. Sama siihen on vaikka rei'ittää joka johdolle oma reikä tai heittää koko pelti mäkeen. Eikä se kyllä mitään siistiä asennusta takaa. Pieleen voi mennä ulkonäössä siinäkin sitten kun sen puolan lukkopeltiin tuuppaisi.

Harkitse tosiaan jousitornin seutua...
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900 (more kuvia)

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Nii ja jos tulee liekkiä putkesta niin kai kerro että paksulla ollaan vaan että kipunaa tiputellaan välistä pois ja jäljelle jäävät kipinät tulee myöhään. Kun bensaa tulee raakana läpi niin myöhänen sytkä polttaa pensat putkessa. Jos olis vaan paksulla niin tulis sitä mustaa vaan. Mullahan tuli semmosta sillon joskus ellivuoressa kun mega oli varsin puolivillaisesti säädetty.

Mut liekit on hyvä jos rajoitin tosiaan tuossa kohden siinä kipinää on määrätty katkovan ja myöhästävän.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900 (more kuvia)

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Olet kyllä oikeassa Atte. Katsotaan nyt mitä tapahtuu tuon kanssa, mutta päätin nyt laittaa puolan kiinni raitisilmasuodattimen kanteen, joka tehdään uusiksi pellistä.

Raitisilmasuodatinta ei tuohon autoon kuitenkaan tule, koska se on täysin turha keksintö.

Olisko sulla Atte lauantaina asiaa Liedon viereen :wink:
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900 (more kuvia)

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Turbo16 kirjoitti:Olet kyllä oikeassa Atte. Katsotaan nyt mitä tapahtuu tuon kanssa, mutta päätin nyt laittaa puolan kiinni raitisilmasuodattimen kanteen, joka tehdään uusiksi pellistä.

Raitisilmasuodatinta ei tuohon autoon kuitenkaan tule, koska se on täysin turha keksintö.

Olisko sulla Atte lauantaina asiaa Liedon viereen :wink:
Heh, vai raitisilmasuodatin on täysin turha :) Kai se orggis nyt jotain hajuja vähän suodattaa kuitenkin...? Meinaa jos ei mitään ole niin saattaa aika raikas öljyn ja racingin katku tulla kabiiniin jos vähänkään sisäilmaa konehuoneen puolelta otetaan :-( Tai sitten oot todella ässä jos teet koneen joka ei yhtään vuoda öljyä eikä huohota tippaakaan. Jätä samalla puhallinmoottori pois, mitä silläkään tekee kun ei ole ilmastointia ja autolla ei ajeta talvella :-D

Miten meinasit kiinnittää sen pellin raikkarin koteloon? Se vakio kiinnitys pelkälle kehikollehan on ihan säälittävä paska ja se repsottaa aina :-( Mokomat muovipylpyrät muka yrittää pitää kiinni. Mutta tosiaan jos jotain ruuvimeininkiä meinasin niin siinähän ei paljon kyllä paikkoja ole mihin itseporautuvaa pistää... ja jos niitä siis käyttää niin ei montaa kiinnitystä ja irroitusta tule kyllä kestämään.

Katotaan mitä lauvvantaina tuleman pitää, tekemistä olin itelleni sopinut kyl.
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: MY88 Saab OG900 (more kuvia)

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Olisko tuosta jäänyt jotain oleellista kertomatta, koska kaikki varmaan tajunnee raitisilmasuodattimen hyödyn 8O
900C -86
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900 (more kuvia)

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Kyl seinä vaan tuli vastaan, ei millään riitä aika kaikkeen. Huomenna ei päästä ajelemaan, kun jäi vielä vasemman puoleinen oven kahva kiinnittämät, kun se kiinnitysrauta on taas ties missä.
Pittää jotain harrastelijalta käydä semmoinen hakemassa.

Jos arvon raati ei tiennyt, niin monessa 90-luvun lopun olevissa autoissa ei ole raitisilmasuodatinta vakiona. Kilometrejä tuolla autolla ei tule kovinkaa paljoa eikä raitisilmasuodatin mitään katkua sen enempää poista varsinkaan joku motonetin höttö.
Eikä huohotusta pistetä ulkoilmaan, kyllähän sä Atte sen tierät :wink:
Meinasin kiinnittää ne semmosilla peltikiinnikkeillä mitä töistä löytynee.
Tuo paikka ei ole oma keksimäni, vaan apinoitu joltakulta ruottista.

ASTech, niin myyn ammattikseni asiakkaille raitisilmasuodattimia :mrgreen:
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900 (more kuvia)

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Voi olla että en välttämättä tuu kovin mielelläni kyytiin säätään jos kabiinissa tuoksuu kuin naantalin jalostamon kolmos suodattamon vieressä :-D. Mut sit sen näkee tosiaa. Mut ei se vältts ihan pelkkä koriste ole. Sopivasti kun vielä falskaa saumat ilmanotossa vailla raikkaria niin avot.

Huohotus imupuolelle juu ja niiin ees, mutta aika ihme on jos vanha saabin konehuoneessa ei öljyä ja etenkin öljykatkuja ole. Kone huohottaa aivan varmasti, kaikki niin tekee. Uusissa autoissa ei varmaan niin paljoa lemua kun huohutus on oikeasti jo hyvin kai mietitty, nottei saastuta nääs.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900 (more kuvia)

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Niin ja puolan paikka on tuttu. Lähinnä pohdin miten sen siihen saa kiinni kun tosiaan muoviin meinaat kiinnittää? Se ei ole tässä tapauksessa yhtään tukevampi.

Ja unohda myös ne nippusiteet puolan kiinnittämiseksi.
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: MY88 Saab OG900 (more kuvia)

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Itse en kovin hyvällä katso, kun talvivolvon suulakkeistä lentää männyn yrityksiä laajentaa reviiriä kabiiniin. :)

Ei se puhallinkaan kovin hyvä silppuri taida olla oksanpätkille tai neulasille.
900C -86
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900 (more kuvia)

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Konepeitossa olevan ilmanottoaukon alapuolella on paksu kumi, joka tulee siihen ilmanottoaukkoon kiinni, eli jos se on tiivis sekä raitisilmasuodattimen kotelo on kunnolla kiinni ei pitäisi konehuoneesta tulla juurikaan hajuja ja tosiaan tällä ei ajeta talvella senttiäkään.

Kävin tänään niputtamassa ja testaamassa autoa pihalla, kun tien päälle en päässyt jotenka nyt on hyvillä mielin auto siirretty talvea varten halliin odottamaan kevättä ja tuleva murheita ja ongelmia.

Tässä pari kuvaa, kun näen itsekkin ensimmäistä kertaa auton ulkona niputtamisen jälkeen.

Kuva


Kuva


Tuon verran korisarja porrastaa, mutta enää ei voi mitään! Eikä tuota kovin paljoa edes näe, ellei osaa katsoa takaapäin tuota kohtaa.
Kuva


Puskurit tulevat talven aikana kuntoon.
Kuva


Tuon auton alaosan meinasin keväällä tehdä kuntoon ja maalata hieman mustaksi pohjaa. Nyt se paistaa ikävästi tuolta kun ei ole puskureita ja muutenkin se on ikävän näköinen.
Kuva


Ilmakuvaa
Kuva
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Sumzi
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Pe Kesä 12, 2009 12:36
Paikkakunta: Vantaa

Re: MY88 Saab OG900 (more kuvia)

Viesti Kirjoittaja Sumzi »

Aah! Hyvin piristää toi väri syksyä, vai pitäiskö nyt olla jo joku talvi..?
Mites muuten ootko laittamassa tohon jotain spoileria? Ei ainakaan reikiä ja kun kirjoitit että puskurit tulee talvella kuntoon niin tuleeko myös spoileri? :)
Voisko tuohon tyyliin kun muutenkin aika "radikaali" Satku niin tommonen Cosworth tyylinen spoileri??
Kuva
Itsehän kuolaan tuommoista omaan projektiin. Why not? Onhan niitä OG 9-3:ssa nähty.
|#4178
|Saab 95L -76
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900 (more kuvia)

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Nyt pitäis vissiin olla talvi, vaikka oli tänään yli 5-astetta lämpöä!
Kyllä tuohon spoileri on tulossa, toi takapää on liian karu ilman sitä vaikka onkin nyt koko koria sheivattu sillä silmällä, että olisi kliinimpi kyljistä kun on tuuletusritilät sekä lukkopesät pois.

Pientä vääntöä on klubilaisen kanssa ollut, josko saisin lainaksi valaansiiven, josta tekisin lasikuitukopion.

Katsotaan nyt kun ensin saan puskurit paikkaan.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900 (more kuvia)

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Oliko öljyjäähylle tilaa puskurin takana jossain kohtaa syylärin yläosan tienoilla? Ei varmaan tarvii kyllä letkuja tehä uusiks jos siirtää ylöspäin. Jäähy ylemmäs vaan jos mahtuu, letkut voi olla noinkin päin? Ylöspäin sitä ainakin pitää saada.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: MY88 Saab OG900 (more kuvia)

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Juuh, tuossa väliaikaisessa sijoituksessa, koska letkut pitää teettää uusiksi, nyt siinä on turha adapteri mikä tuo lisää pituutta.

Meinasin viedä sen samaan paikkaan missä orginaalikin on.

Yläreunassa ei ole ollenkaan tilaa
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Vastaa Viestiin